Jump to content

Lucas

Members
  • Content Count

    2,343
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Lucas last won the day on February 8 2012

Lucas had the most liked content!

Community Reputation

231 Excellent

1 Follower

About Lucas

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/18/1987

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa
  1. Dzięki za wszystkie sugestie, co do 1070 8GB - to już jednak trochę za wysoka półka cenowa dla mnie ale faktycznie 1060 6GB też brałem pod uwagę a można znaleźć za niewiele drożej niż wersję 3GB. Prawdę mówiąc myślałem że zasilacz 450-500W wystarczy ale w takim razie będę pamiętał, żeby wziąć mocniejszy:) Drążąc dalej temat jednej lub dwóch kości - tak jak wspominałem, dual channel we wszystkich benchmarkach ponoć sprawuje się lepiej, pytanie tylko czy realnie będę w stanie odczuć tę różnicę. Cenowo to się aż tak nie różni więc jedyne co stracę to wolne sloty na płycie.
  2. A nie lepiej jak pamięć będzie działała w trybie Dual Channel?
  3. Cześć, dawno mnie na forum nie było ale widzę, że ruch dalej jest:). Doszedłem do wniosku, że muszę w końcu zainwestować w nowy sprzęt, ciężko ostatnio odłożyć jakąś większą sumę więc chciałbym złożyć coś przy okrojonym budżecie do: grafiki 3d i renderowania (Blender/Cycles), grafiki 2d, projektowania w CAD, być może za jakiś czas również w BIM. Na razie wymyśliłem sobie coś takiego: CPU: AMD Ryzen 7 1700, MB: MSI B350 PC Mate, GPU: Geforce GTX1060 3GB, RAM: 2x8GB 2400MHz, Dyski: SSD NVMe 250GB + HDD 1TB, Obudowa ATX midi i reszta po taniości, z tego co wyczytałem do AMD lepiej od razu sprawić sobie wydajniejsze chłodzenie. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie to high-end i muszę iść na kompromisy, z czasem przewiduję rozbudowę (np. więcej RAMu). Chętnie poznałbym opinię czy w powyższym zestawie warto jednak coś doinwestować albo z czegoś zrezygnować żeby miało to ręce i nogi.
  4. Mi to bardziej wygląda na jakiś problem z geometrią. Czy te góry są wymodelowane za pomocą jakichś modyfikatorów? Jeśli tak, i jest to np. Subsurf, to sprawdź, czy liczba iteracji dla renderingu nie jest przypadkiem mniejsza niż dla podglądu (Subdivisions: View/Render).
  5. Nadrabiając zaległości w filmach sci-fi, przypomniało mi się bardzo fajne opowiadanie Jacka Dukaja "Oko potwora". Chciałbym zilustrować kosmiczny frachtowiec Behemot V, na pokładzie którego dzieje się większość akcji opowiadania. Jak to zwykle bywa u Dukaja - opisy miejsc i obiektów mają sporo odniesień do innych rzeczy, których autor nie wytłumaczył, więc pole do interpretacji jest duże:). "Behemot V" jest frachtowcem klasy Pompeje, zbudowanym na szkielecie zeszłowiecznych masowców-pchaczy, co znaczy, iż główną partię towaru mieści nie w ładowniach wewnętrznych, lecz pcha przed sobą. Z uwagi na na profil osłony przeciwmeteorowej oraz standard sprzęgów - które winny trzymać ładunek w kupie nawet pod wektorami przyśpieszeń 20g, i to przykładanymi w najosobliwszych kierunkach - cała konstrukcja przypomina gruby nabój karabinowy lub ucięte w dwóch trzecich cygaro. Z obecnym ładunkiem "Behemot" miał 397 metrów długości, z czego ponad 300 liczyły same kontenery z cargo; za nimi, pod mocownikami i pierścieniami anten, krył się tułów właściwego "Behemota" (135 tysięcy ton metrycznych masy spoczynkowej) zakończony gotycką plątaniną rur, zbiorników, radiatorów i dysz. Osłony przeciwmeteorowe wieńczyły przeciwny koniec statku i zmieniano je każdorazowo przed opuszczeniem orbity portowej, w zależności od przewidywanej trasy podróży. Na razie mam koncepcję ogólnej bryły, uwzględniającą opisane wymiary. Mam zamiar modelować od ogółu do szczegółu, na bieżąco wymyślając kolejne szczegóły. Nie jestem jeszcze przekonany co do ułożenia kontenerów - może będę zmieniał.
  6. Kolejny model niezrealizowanej polskiej konstrukcji - wodnosamolot torpedowy RWD-22. Mimo niedoboru materiałów i referencji, samolot okazał się całkiem przyjemny w modelowaniu:)
  7. Przymierzam się do skończenia sceny. Prawdę mówiąc samolot okazał się niezbyt fotogeniczny ale po kilku próbach wyszły mi takie dwa ujęcia. Które lepsze? A Może po prostu wyrenderować oba?
  8. Zamapowanie, trochę roboty z tym było ale malowanie tekstur idzie teraz szybciej.
  9. Chyba już wszystko wymodelowane, zobaczymy jak mapowanie wyjdzie.
  10. Przyznam, że wygląda lepiej:). Natomiast jakoś nie jestem przekonany, że unwrap będzie najlepszy - panele są od siebie oddzielone więc dostałbym równo rozłożoną siatkę ale w chaotycznym układzie. Będę pewnie na piechotę mapował fragmenty przez planar/cylinder.
  11. Pocięte, tylko teraz nie wiem jak to mapować;)
  12. Mówicie - macie. Wrzucam to co jest (czyli niewiele), żeby nie było, że nic nie robię;). Zgodnie z przypuszczeniami, trochę mi się model pokrzywił przy tym cięciu ale może nawet lepiej w przypadku przedwojennego samolotu, będę jeszcze stopniowo zagęszczał te podziały. Zrobiłem też stery pływaków.
  13. Jest i ogon ale do ewentualnego cięcia jeszcze trochę - postaram się teraz powymyślać trochę detali, częściowo na podstawie tego kartonowego modelu co Kliment podesłał (swoją drogą ciekawe, na podstawie czego ten model został opracowany;) ) a częściowo na wyczucie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy