Jump to content

Lucas

Members
  • Posts

    2,389
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Lucas last won the day on February 8 2012

Lucas had the most liked content!

1 Follower

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lucas's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Week One Done Rare

Recent Badges

263

Reputation

  1. To prawda ale należy wziąć pod uwagę, że nawet komputer za 1500zł jest bezużyteczny bez tego systemu za 500zł (no chyba, że jedzie się na Linuksie, na co większość zwykłych użytkowników raczej nie jest gotowa). Ja w pewnym momencie do tego dojrzałem i już nigdy nie miałem wątpliwości, że kupując komputer po prostu trzeba od razu wliczyć te 5 stówek w końcowy koszt. Obecne podejście ludzi jest chyba trochę jak do naszego zawodu - końcowy produkt jest czymś niefizycznym, czymś czego nie można kupić na kilogramy i dlatego też wielu ludzi jest zdziwionych, że "to za obrazki trzeba płacić?" a jednocześnie nie dyskutują ze sprzedawcą w sklepie, że lodówka albo telewizor są za drogie albo że majster za dużo sobie liczy za ułożenie płytek w łazience.
  2. Firmy mają prawników a niektóre również pewnie silne lobby, przeciętny koleś raczej nie, więc jest dużo łatwiejszym łupem. Tak to niestety działa w Polsce na każdym kroku - państwo silne wobec słabych a słabe wobec silnych.
  3. Jak zwykle zależy co kto potrzebuje:). Przy pewnych zamówieniach klienci (szczególnie korporacje) nadal wymagają dostarczenia dzieła również na CD/DVD i na takim też nośniku przekazują ewentualne materiały przetargowe. Ja w 2012 roku dziwiłem się, że geodeci, którzy współdzielili z nami lokal, mają zewnętrzny napęd do dyskietek FFD bo urzędy nadal dostarczały im mapy cyfrowe na takim właśnie nośniku. Potrzeba było jeszcze kilka lat, żeby dojść do wniosku, że to samo można przesłać mailem.
  4. W kwestii niepokojącego kierunku zmian w Blenderze o których piszecie - całe szczęście przynajmniej na razie polityka jest taka, że wszystkie stare wersje można ściągać i instalować, więc ja jestem w stanie się pogodzić z tym, że zatrzymam się na takim Blenderze 2.9x na kolejne kilka lat. Już przerabiałem katowanie Autocada 2002 i Blendera 2.76 w roku 2017 (bo niestety cały sprzęt i system był w pracowni przestarzały) i mimo to robota była zrobiona. Wiadomo, że liczy się postęp ale obecnie osobiście uważam, że Blender jest w pełni funkcjonalny.
  5. Ustawienia wyświetlania w viewporcie najczęściej nie są tożsame z ustawieniami renderingu. Rozumiem, że ten cube służy jako obiekt pomocniczy? W takim razie w prawym panelu przejdź do "object properties"->"visibility" i odznacz "renders", na wszelki wypadek możesz też odznaczyć wszystko w "Ray visibility" ale pierwszy punkt powinien chyba wystarczyć.
  6. Skoro masz aż dwie 2080 to możesz zaryzykować i sprawdzić;) - w najgorszym wypadku zostanie ci jedna i trochę PLN w kieszeni, w najlepszym lada moment ją z powrotem odkupisz... i też będziesz miał trochę PLN.
  7. Poprzednio pisałem jak w miarę łatwo zaimportować sobie modele rzeczywistych budynków z serwisu geoportal.gov.pl, tym razem opiszę jak ogarnąć rzeźbę terenu:) 1. Wchodzimy na https://mapy.geoportal.gov.pl/imap i przybliżamy mapę do obszaru, który nas interesuje. 2. W menu warstw po prawej stronie włączamy : - Dane do pobrania->Numeryczny Model Terenu 3. Wybieramy KRON-86 lub EVRF2007, to są dwa różne systemy układu wysokości, dla różnych rejonów mogą mieć różną gęstość siatki i margines błędu - to można sprawdzić w opisie po kliknięciu na sekcję. Wybieramy wedle tego na czym nam zależy lub tego czego faktycznie potrzebujemy (dla architektów, geodetów i inżynierów różnica miedzy KRON-86 a EVRF2007 jest o wiele bardziej istotna) 3. Klikamy interesującą nas sekcję, czekamy chwilę aż informacje się załadują (czasami bywa, że serwis działa wolno), wybieramy WMS, NMT - [wybrany układ wysokościowy]->Format ASCII XYZ GRID->pobierz plik (jest też dostępny format .asc ale na razie nie udało mi się go zaimportować). 4. Ściągnięty plik .xyz to chmura punktów więc tak zaimportowaną zawartość trzeba jeszcze zamienić na mesh. Nada się do tego darmowy MeshLab (https://www.meshlab.net/) 5. Po zainstalowaniu i uruchomieniu MeshLaba importujemy model: File->Import mesh 6. Generujemy normalne: Filters->Normals, Curvatures and Orientation->Compute normals for point sets .Domyśle ustawienia powinny wystarczyć. 7. Generujemy geometrię: Filters->Remeshing, Simplification and Reconstruction->Surface Reconstruction: Screened Poisson. Domyślne ustawienia wystarczą ale model wyjdzie nieco wygładzony i mniej szczegółowy niż oryginalna chmura. Ja zmieniłem Reconstruction Depth na 10-12 i Scale factor na 1.0, trzeba uważać z tymi wartościami bo wykorzystanie pamięci znacznie wzrośnie, ja już kilka razy robiłem twardy reset właśnie po to, żebyście Wy nie musieli;). 8. Po dłuższej chwili siatka powinna być gotowa więc pozostaje wyeksportować np do .obj. 9. Importujemy plik do naszego programu. Warto pamiętać, że punkty są usytuowane w geodezyjnym układzie współrzędnych więc najprawdopodobniej trzeba będzie je znaleźć gdzieś daleko od środka naszego układu w programie, czasami z tego względu, żeby wszystko dobrze się wyświetlało trzeba wykonać dodatkowe operacje w zależności od używanego programu.
  8. Mi tam najbardziej podobało się (za czasów Luxrendera, mam nadzieję, że teraz też tak jest), że można było sobie przypisać światła to poszczególnych grup i sterować ich intensywnością w trakcie albo już nawet po wyrenderowaniu - duża oszczędność czasu jak można kilka wariantów oświetlenia zrobić za jednym zamachem:)
  9. Przed chwilą zrobiłem szybki test (co prawda na leciwym GTX 745) - w Luxcorerender można wybrać dowolnie OpcenCL/CUDA. W moim przypadku OpenCL było nawet nieco szybsze więc na podstawie tego można przypuszczać, że będzie działać przyzwoicie również na kartach AMD.
  10. Nigdy nie robiłem na zlecenie niczego związanego z gamedevem więc chciałbym was prosić o pomoc w wycenie tematu. Miałbym do zrobienia szczegółowy model wnętrza i panela kokpitu do gotowego modelu całego samolotu. Dodatkowo pewnie zrobienie kilku nowych zestawów malowania zewnętrznego. Tak się składa, że wszystko dotyczy modelu samolotu, który już sam zrobiłem. Ile można za coś takiego krzyknąć?
  11. Czy to jest po prostu kontynuacja Luxrendera? Kiedyś sporo używałem, renderowało się długo ale wyglądało zacnie:). Czasy się zmieniły, jest renderowanie na GPU więc widzę, że trzeba koniecznie sprawdzić.
  12. Lucas

    Blender + vray ??

    Z tego co pamiętam potrzebna jest wersja do Mayi ale przez lata mogło to ulec zmianie, trochę info tutaj: https://docs.chaosgroup.com/display/VFBlender/Setup+and+Installation Czy warto? Ja niestety bazuję na doświadczeniach sprzed 8 10 lat - kiedy w Blenderze nie było jeszcze Cyclesa to V-Ray był chyba najlepszą (ale płatną) opcją, mimo iż wszystko było w miarę zintegrowane w Blenderze poprzez wtyczkę, to pamiętam, że sam eksport sceny do wyrenderowania bywał problematyczny i trwał długo. Na twoim miejscu najpierw sprawdziłbym w Blenderze wspomniany wbudowany silnik Cycles - obsługa jest względnie prosta, umożliwia renderowanie jednocześnie na CPU i GPU. Co do Sketchup+V-Ray... osobiście nigdy nie przepadałem za Sketchupem, tym bardziej przestałem widzieć jakiekolwiek jego zalety w momencie gdy zrezygnowano z wersji bezpłatnej;)
  13. Nie chciałbym w żaden sposób krytykować czy negować dobierania mocniejszego zasilacza niż potrzeba ale czasami mam wrażenie, że zapotrzebowanie mocy jest niepotrzebnie przewymiarowane, a niestety teraz to nawet zasilacze są drogie;) Ja mam teraz 700W do 1660 i Tesli K20, ta druga karta żre sporo prądu jak na obecne standardy. Często wszystko działa u mnie jednocześnie na 100% i mimo to system jest stabilny.
  14. Tak, głównie wizualizacje architektoniczne, aczkolwiek sporadycznie poza pracą etatową. Właściwie największym problemem było czekanie na renderingi, finalne obrazy najczęściej trzeba było zostawiać na noc albo rano kiedy wychodziłem do pracy. A takiej animacji raczej nie wyobrażam sobie renderować na starym sprzęcie, pewnie bym skończył wtedy kiedy pandemia;)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy