Jump to content

Lucas

Members
  • Content Count

    2,354
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

Lucas last won the day on February 8 2012

Lucas had the most liked content!

Community Reputation

235 Excellent

1 Follower

About Lucas

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/18/1987

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Poniekąd znalazłem w internetach rozwiązanie: https://blender.stackexchange.com/questions/169279/how-to-assign-different-material-for-instance-objects. Dziwi mnie tylko, że analogicznie nie działa to jak zmienia się pass index ale zmieniając viewport color też osiągnę to co chciałem:)
  2. Nie wiem czy to nie temat na oddzielny wątek ale może to jest łatwiejsze niż mi się wydaje więc zacznę tutaj: Mam model osiedla z dużą ilością domków, ponieważ są powtarzalne to mam je wstawione jako podlinkowane instancje kolekcji z osobnego pliku. I teraz chciałbym dla kilku z nich zmienić/zmodyfikować materiał, próbowałem przez proxy ale poległem - albo ustawienia materiału zmieniały mi się dla wszystkich domków albo powstawały jakieś duplikaty (albo jedno i drugie na raz). Pomyślałem, że w takim razie podejdę do tego parametrycznie - podlinkowane instancje w głównym modelu osiedla mogą mieć np. indywidualnie ustawiony object index, który mogę skutecznie wykorzystać w material node. W tym celu szukam sposobu, żeby jakoś ten "nadrzędny" object index przekazać do material node (a właściwie do samego obiektu z tym materiałem) Próbuję tak: 1. W pliku z modelem domku dodaję driver do "pass index" obiektu z materiałem, który będę chciał zmienić. 2. W drivers editor wybieram "single property"->path: "pass_index" i tu mam problem - mogę wybrać konkretny obiekt czy nawet kolekcję ze sceny ale wtedy to "przekazywanie" pass index będzie działało tylko lokalnie. Czy da się tam wpisać coś, żeby pobierał mi wartość z obiektu nadrzędnego - w tym przypadku z kolekcji w której obiekt z materiałem się znajduje?
  3. Prawda, a jeśli już się Blender wykrzaczy to najczęściej tak nagle, że człowiek nawet się zdenerwować nie zdąży:)
  4. @alex3d o, a u mnie "set origin" był chyba od razu ustawiony:). Cóż, skróty zawsze można sobie ustawić, ja w końcu ustawiłem sobie alternatywny dla "select linked flat faces", natomiast nie zmienia to faktu, że przez błąd Windowsa nie da się ustawić niektórych kombinacji, które wcześniej normalnie działały.
  5. Pytanie na pograniczu Blender/Windows: po którejśtam aktualizacji Windowsa 10 wygląda na to, że globalnie przestały działać niektóre bardziej złożone skróty klawiszowe, (np. shift+ctrl+alt+F) i mimo iż było to zgłaszane, nie zostało nadal przez Microsoft poprawione. Jak wiadomo Blender ma jeszcze trochę innych dziwnych skrótów:). W związku z tym: czy komuś udało się w jakiś sposób z tym poradzić - na poziomie systemu lub Blendera? Wiem, że można sobie po prostu pozmieniać skróty w Blenderze ale jednak nie o to mi chodzi;).
  6. Blender domyślnie operuje na metrach, więc może stąd to skalowanie w górę. Czy Bmax connector nie ma w ustawieniach jakiegoś parametru skali, przy imporcie lub eksporcie? Jeśli nie, to przejdź w Blenderze w panelu Properties do Scene Properties i pobaw się parametrem Unit Scale (na początek proponowałbym ustawić na 0.01 przed zaimportowaniem modelu.
  7. Sprawdziłem tak na szybko - można zamienić ścieżkę na mesh, dodać Particle System : Hair, w zakładce Render wybrać Render as: Object i niżej wskazać obiekt do powielenia. Potem jeszcze w zakładce Emission wybrać Emit from: verts. Jako tako działa ale oczywiście ma kilka mankamentów: - utrata możliwości edytowania ścieżki w łatwy sposób, - ścieżka nie zawsze ma równomiernie rozłożone verty po konwersji na siatkę więc i obiekty niekoniecznie będą równomiernie rozmieszczone, - nie wiem jak z obracaniem obiektów wzdłuż ścieżki, trzeba potestować.
  8. Lucas

    dodatkowy ram

    To ja mam pytanie podobne ale inne;) Czy jest szansa, że będą działać dwie kości tego samego typu ale z różnymi pojemnościami? Np. 4gb+8gb? Mamy w pracy jeden komputer któremu przydałoby ciut więcej pamięci (jest 2x4gb, brak wolnych slotów) i kombinuję jak możliwie najmniejszym kosztem to zrobić.
  9. Lucas

    dodatkowy ram

    Kiedyś miałem w laptopie (chyba nadal mam ale nie chce mi się teraz sprawdzać) dwie kości różnych producentów i wszystko działało jak należy. Warunek taki, żeby miały wszystkie parametry takie same ale jak widać jesteś tego świadomy.
  10. Lucas

    komputer do 6000zł

    Na początku roku składałem stacjonarkę i również mimo wieloletniego przyzwyczajenia zdecydowałem się na Ryzena. Nie mam może bezpośredniego porównania bo to pierwszy zakup sprzętowy od 10 lat ale jak na razie jestem zadowolony - robi robotę, nie grzeje się na fabrycznym chłodzeniu, żadnych problemów z kompatybilnością. Jeśli zakładasz budżet do 6000zł to myślę, że możesz sporo więcej wycisnąć. Ja mam: CPU: Ryzen 7 2700 GPU: GTX 1660 6GB RAM: 32GB 3000MHz Dyski: 250GB SSD + 1TB HDD MB: MSI PRO-VDH MAX Zasilacz: 650W Thermaltake Razem z obudową, względnie tanim chłodzeniem do niej, monitorem i systemem zmieściłem się poniżej 4300zł. Zdaję sobie sprawę, że ceny poszły w górę ale mimo wszystko zwróć uwagę, że jednak jest to mocniejsza konfiguracja.
  11. Cześć, informacja trochę nie do końca związana z branżą ale myślę, że bardzo istotna w obecnych trudnych czasach. Jeśli news mimo wszystko nie nadaje się do tego działu to z góry przepraszam. Niedawno przypadkowo natrafiłem na inicjatywę [email protected] (https://foldingathome.org/), czyli w skrócie udostępnianie mocy swojego komputera (CPU i GPU) do liczenia symulacji na potrzeby naukowe. W obliczu pandemii COVID-19 [email protected] przeprowadza priorytetowe obliczenia w celu potencjalnego opracowania lekarstwa/szczepionki i zachęca do włączenia się w liczenie. Zachęcam i ja, instalacja jest prosta, sporo z nas dysponuje mocnym sprzętem więc w najlepszym wypadku możemy przyczynić się do zrobienia czegoś dobrego, w najgorszym otrzymamy nieco wyższy rachunek za prąd:)
  12. Dzięki za wszystkie sugestie, co do 1070 8GB - to już jednak trochę za wysoka półka cenowa dla mnie ale faktycznie 1060 6GB też brałem pod uwagę a można znaleźć za niewiele drożej niż wersję 3GB. Prawdę mówiąc myślałem że zasilacz 450-500W wystarczy ale w takim razie będę pamiętał, żeby wziąć mocniejszy:) Drążąc dalej temat jednej lub dwóch kości - tak jak wspominałem, dual channel we wszystkich benchmarkach ponoć sprawuje się lepiej, pytanie tylko czy realnie będę w stanie odczuć tę różnicę. Cenowo to się aż tak nie różni więc jedyne co stracę to wolne sloty na płycie.
  13. A nie lepiej jak pamięć będzie działała w trybie Dual Channel?
  14. Cześć, dawno mnie na forum nie było ale widzę, że ruch dalej jest:). Doszedłem do wniosku, że muszę w końcu zainwestować w nowy sprzęt, ciężko ostatnio odłożyć jakąś większą sumę więc chciałbym złożyć coś przy okrojonym budżecie do: grafiki 3d i renderowania (Blender/Cycles), grafiki 2d, projektowania w CAD, być może za jakiś czas również w BIM. Na razie wymyśliłem sobie coś takiego: CPU: AMD Ryzen 7 1700, MB: MSI B350 PC Mate, GPU: Geforce GTX1060 3GB, RAM: 2x8GB 2400MHz, Dyski: SSD NVMe 250GB + HDD 1TB, Obudowa ATX midi i reszta po taniości, z tego co wyczytałem do AMD lepiej od razu sprawić sobie wydajniejsze chłodzenie. Zdaję sobie sprawę, że nie będzie to high-end i muszę iść na kompromisy, z czasem przewiduję rozbudowę (np. więcej RAMu). Chętnie poznałbym opinię czy w powyższym zestawie warto jednak coś doinwestować albo z czegoś zrezygnować żeby miało to ręce i nogi.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy