Skocz do zawartości

zoom

Members
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

zoom's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In Rare
  • One Month Later
  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • Week One Done

Recent Badges

1

Reputacja

  1. Eksport obiektu z nowego Blendera 3.5 do Zbrusha przez GoZ usuwa teksturę. Czy można coś z tym zrobić? W drugą stronę działa prawidłowo.
  2. Chciałem oświetlić scenę plikiem hdri, tym z Blendera. Na podglądzie fajnie, ale po zrenderowaniu wyszło inaczej. Czegoś nie włączyłem?
  3. zoom

    Shadow Catcher- kolor cienia.

    Kolor cienia to był po prostu skrót myślowy. Do tego co napisałeś warto by dodać jeszcze oświetlenie cienia przez szczątkowe światło odbite od samego obiektu. Mam świadomość tego od czego zależy odcień cienia. W tej scenie to będzie kolor nieba, asfalt sam narzuci swój odcień po rozjaśnieniu. Tu tekstura świecąca służy wyłącznie do kontrolowania „gęstości” cienia - górny nod background. Już zmieniałem kolor podłoża, nic nie dało. Oświetlenie mapą nieba zmienia kolor obiektu w całości, a cień i tak czarny. Pomyślałem jeszcze o doświetleniu słabym, rozproszonym światłem niebieskim dokładnie z przeciwnej strony do światła zasadniczego, też nie. Widać cień może być tylko czarny i pozostaje chyba tylko eksport z maską do programu foto i tam poprawka.
  4. Czy można zmienić kolor cienia generowanego przez Shadow Catcher? Cień w pogodny dzień jest niebieski, a Shadow Catcher robi cień czarny i tu problem. Mogę go rozjaśnić ale nie znalazłem sposobu żeby zmienić kolor.
  5. zoom

    Render z tłem

    Dzięki, dokładnie o to chodziło.
  6. zoom

    Render z tłem

    Programik może się przydać, dzięki. Tak jak opisałeś kiedyś robiłem. Ale wracając do tematu, chcę w Blenderze tylko to co na pierwszym renderze, pomijając nawet problemy z perspektywą. Obiekt zrenderowany razem z płaskim zdjęciem w tle bez „postprodukcji”. Nie da się? Z dopasowaniem perspektywy nie mam problemu. Perspektywę determinuje, wysokość i nachylenie aparatu i ogniskowa obiektywu, a ściślej odległość od obiektu. Proste geometryczne wykreślanie tych zależności nie zawsze daje właściwy obraz perspektywy. Z dopasowaniem perspektywy radzę sobie tak, że w przestrzeni w która chcę coś wstawić rozkładam folię 1x1m i robię zdjęcie potem drugie, właściwe, bez folii. Potem na przykład postać 3d którą chcę wstawić wstawiam na płaszczyznę, w założeniu 1x1m, i dopasowuję. Usuwam płaszczyznę zmieniam zdjęcie w tle i renderuję. Teoretycznie działa, ale praktycznie postać zawsze jest jakby trochę przechylona do przodu, a zatem i tak korekta subiektywna. Następnego dnia trzeba jeszcze raz popatrzeć i jeszcze raz skorygować, zawsze. Generalnie uważam że jak coś wygląda dobrze to jest dobrze. Inna sprawa że bezkrytycznie akceptujemy wszystkie zdeformowane „czyste” zdjęcia.
  7. zoom

    Render z tłem

    Myślałem też o płaszczyźnie pokrytej teksturą zdjęcia umieszczoną za obiektem, ale przy oświetleniu z przodu pojawiłby się cień obiektu na tej płaszczyźnie.
  8. zoom

    Render z tłem

    W Blenderze nie ma takiej funkcji? To chyba nie jest coś skomplikowanego. Pierwszy render zrobiony w KeyShot niemal trzema kliknięciami myszy. To jest prosta bryła i ostatecznie można by tak jak piszesz. Jednak coś bardziej postrzępionego wymagałoby wygenerowania jakiejś maski i potem zabawa z usuwaniem tła renderu.
  9. zoom

    Render z tłem

    Próbuję zrobić taką prostą rzecz, obiekt 3d wkomponowany w zdjęcie, obrazek 1, ale wychodzi mi to co na obrazku 2. Może jest jakiś inny sposób bo tu tło na różne sposoby owija się wokół obiektu.
  10. zoom

    Gizmo w obiekcie

    Nezumi, dzięki o to chodziło -Origin to geometry- i wystarczy, nic więcej nie trzeba klikać.
  11. zoom

    Gizmo w obiekcie

    Do obj-ta jednak łączysz wszystko w jeden obiekt. Nie wszystkie cechy materiałów się przenoszą. Niektóre lepiej edytuje się w Blenderze np. połysk oczu. A do tego chyba te oczy powinny być osobnymi obiektami. A może nie, ale tego jeszcze nie wiem.
  12. zoom

    Gizmo w obiekcie

    Głowa + oczy+np. włosy z fibermesh. Każdy tool umieszcza się w punkcie 0 czyli nie tam gdzie powinny być. Można by to połączyć, ale fibermesh się wtedy rozsypuje. I chyba w Blenderze robi się z tego jeden obiekt, a jeszcze nie wiem czy można je potem rozdzielić. Zaczynam dopiero w Blenderze i w zasadzie na razie tylko render. Lepszy od KeyShota. Można też oczywiście po imporcie poukładać to z powrotem na swoich miejscach.
  13. zoom

    Gizmo w obiekcie

    Dla jednego toola działa, ale przy kilku niestety nie. Po prostu umieszcza każdy w punkcie 0 .
  14. zoom

    Gizmo w obiekcie

    Po imporcie ze Zbrusha przez GoB, obiekt przesunięty w Zbrushu poza punkt 0 osi importuje się tak jak na obrazku. Jak umieścić gizmo w środku obiektu? Próbowałem wszystkie snapy, wszystkiego do wszystkiego i nic.
  15. zoom

    problem z edycją uv

    O ograniczeniach rozdzielczości przeczytałem gdzieś, z poradą żeby renderować w kawałkach i potem składać. Też wydawało mi się to dziwne. Odkrywam dopiero Blendera i niestety opieram się na tym co przeczytałem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności