Jump to content

Recommended Posts

Witam Was po kosmicznie dłuuugiej przerwie na tym forum :)

Po latach pracy w sofciku z firmy na literkę [A] przeniosłem się do Blendera (względy ekonomiczne...) i popełniłem o taki oto modelik. Rzut na głęboką wodę ogólnie, ale jakoś ogarnąłem temat. Powoli kończę ten projekt. Została analiza modelu (N-gony itp.), materiały i może jakaś scenka. Planuję przejazd przez wodę, boooo podwozia nie modelowałem czyli trzeba zanurzyć autko "do pasa" i chciałbym przetestować wodę + oświetlenie outdoor w plenerze.

 

Miłego oglądania, komentowania iii mam nadzieję, że screeny wszystkie się wyświetlą. 

01.jpeg

02.jpeg

03.jpeg

04.jpeg

05.jpeg

06.jpeg

07.jpeg

08.jpeg

09.jpeg

10.jpeg

11.jpeg

12.jpeg

13.jpeg

14.jpeg

15.jpeg

16.jpeg

17.jpeg

18.jpeg

19.jpeg

20.jpeg

21.jpeg

22.jpeg

23.jpeg

24.jpeg

25.jpeg

26.jpeg

27.jpeg

28.jpeg

29.jpeg

30.jpeg

31.jpeg

33.jpeg

Edited by ..:: WIKTOR ::..
  • Like 12
Link to post
Share on other sites

Jeszcze duuuużo nauki przede mną. Jest parę elementów/kształtów, na wyprowadzenie których muszę obczaić jakiś fajny patent.

Najgorsze jest to, że jak wróciłem do "starego" softu to pojawił się wtórny analfabetyzm :) Po prostu nie ogarniałem - teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Blender jest bardziej przyjazny. Aaaa i nie zawiesił się ani razu.

Link to post
Share on other sites

mandragora: tak masz rację, to już jest poprawione, tak samo jak grubość kierownicy, kanapa tył i parę innych elementów. Dzięki za obadanie modelu :) Najgorsze jest to, że ten Ford ma "milion" wersji i po prostu można dostać "kotka" do głowy podczas pracy.

 

Pawelkos: modelowanie jak modelowanie, najważniejsze po przesiadce odnaleźć odpowiedniki opcji i narzędzi. To zajmuje sporo czasu, trzeba przekopać poradniki, manuale, tutoriale na YT, itp. Konkretnym tutorialem nigdy się nie kierowałem. W sumie zaczynałem przygodę z 3D kiedy były może 3 tutoriale godne polecenia - choć z perspektywy czasu wiem, że były do bani i najlepiej wyrabiać swoja metodę. Z tutoriali wyciągam zawsze pojedyncze nauki, nigdy nie brałem całości jako pewnik. Szukam rozwiązań na bieżący problem/element. Blender jest bardzo przyjazny, cała filozofia to przesiąść się :) Teraz już mam z górki. Polecam.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites

Model profeska :) Też od czasu do czasu coś muszę zrobić w blenderze i po powrocie do 3ds maxa łapie się na tym że szybko przyzwyczajam się do interfejsu blendera.
Próbowałeś metody z shrinkwrap (ze znanego tutoriala o Corvette)?

Link to post
Share on other sites

pecet: metoda odnośnie czego dokładnie? :) Bo nie widziałem tego tutoriala Corvette. Sam shrinkwrap jest mi znany i baaardzo przydatny. W Blenderze działa lepiej niż w Maxie...

Max ma natomiast CameraMatch czego mi brakuje w Blenderze choć gdzieś czytałem, że prace trwają nad podobnym rozwiązaniem.

Link to post
Share on other sites

metoda odnośnie modelowania całej karoserii przy użyciu shrinkwrap. Z 3ds maxowym SW to raczej ciężko by było 😉  Poniżej reklama tutoriala, o którym pisałem, powierzchnie prawie jak NURBSy, zminimalizowane zniekształcenie odbić przy detalach, wycięciach, sąsiednich elementach itp: Oczywiście tradycyjną metodą też się da, ale SW jednak sporo ułatwia.

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Jest taki taki zwrot na modele z geometrią tej jakości "oddly satisfying", do pełni brakuje jeszcze tylko screenów siatki bez subdivison.

Co do alternatyw CameraMatch jest niezależny https://fspy.io/ z blenderowym pluginem https://github.com/stuffmatic/fSpy-Blender

Też powoli poznaje Blendera i mam to samo w kwestii wtórnego analfabetyzmu. W pracy pracuje w Maxie, nie mówie że jest zły ale... (tu było więcej treści ale zaczął przemawiać Fanboyzm)

Link to post
Share on other sites

Corvette jest akurat bardzo prostym modelem ze względu na dość kanciaste powierzchnie. W sumie dobry wabik na tutoriala :)

Wolę retopo pod Blenderem - testowałem wszystko i jakoś bardziej intuicyjne są wszelkie rozwiązania pod Blendera pod tym kątem. Max ma duuużo zalet, ale wadą jest poroniony system licencji itd. no i oczywiście sama cena - po prostu ostatnia oferta do mnie nie przemówiła... Delikatnie komentując... 😉

 

Wiem, że muszę sobie dokupić do Blendera to coś https://blendermarket.com/products/MESHmachine :)

 

Z fSpy korzystam, ale to raczej do architektury się nadaje i do regularnych kształtów. Bardzo przydatny, szybki i jest w "zestawie" fajny importer ustawiający scenkę co oszczędza masę czasu. Ktoś odwalił kawał dobrej roboty.

 

Jak dokończę ten model z poziomu powierzchni to dam jakieś screeny siatek bez MS. Nie ukrywam, że chciałbym bardziej dopieszczać siateczki, ale czasu brak... 😉

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy