Jump to content

stormwind

Members
  • Content Count

    893
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

stormwind last won the day on December 2 2014

stormwind had the most liked content!

Community Reputation

625 Excellent

About stormwind

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/04/1987

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Prawdopodobnie ustawienie jednostek sceny jest nieproporcjonalne do skali obiektu, dlatego buffor głębi viewportu ma problemy z płaszczyznami, które są blisko siebie jedna za drugą. Ewentualnie zaimportowany obiekt jest przeskalowany na przykład 1000/1. Ostatnie o czym wato pamiętać aby pracować możliwe blisko środka sceny - to też ma wpływ na dokładność wyświetlania.
  2. Widząc twoje poprzedni prace wszyscy wiemy, że efekt finalny technicznie będzie powalający, jednak an tym etapie skup się na koncepcie. Przede wszystkim hale budowało się dla konkretnie tego co ma być w niej wytwarzane. Zrób sobie takie założenie lub kilka propozycji a łatwiej będzie Ci później szukać referencji i utrzymać spójne założenie. Pisze to bo na razie masz wysoki budynek i niskie drzwi - cokolwiek dużego tam wytworzą, nie wyjedzie z hali. Belki suwnicy są w 1/3 wysokości, jeżeli postawisz suwnice i ma ona przejechać nad cała halą, kubatura nad suwnicą jest praktycznie zmarnowana. Zastanów się jaki chcesz klimat uzyskać, bo takie żelbetowe konstrukcje jak ta nie wystepowały w ceglano-stalowych budynkach. Kratownice dachu są przeskalowane i powinny składać się głównie z trójkątów, miejscami płaski dach to też błąd. Powodzenia.
  3. Przypomniało mi i się że istnieje ten temat to go odkopie, bo czasem zapuszczam sobie muzykę z trybu budowania w simsach podczas gdy przesuwam meble w maxie 😄 Musze jeszcze spróbować przejść prze Ikea z muzyką z trybu urządzania. Na stronie kompozytora Jerryego Martina - http://boombamboom.com jest dostępna całość w mp3 320 kbps.
  4. zmień render na inny (np: scanline) w zakładce Assign Render a potem z powrotem na V-Ray.
  5. Jeśli chcesz uzyskać techniczne uwagi to opowiedz o ustawieniu światła i sceny a najlepiej pokaż screeny ze sceny i koniecznie napisz jaki to renderer? Będzie łatwiej wypowiedzieć. Kadrowanie jest trochę niewyważone, budynek zajmuje górną połowę obrazka przy samej krawędzi, nie wygląda to dobrze a do tego, brak nieba i tła zarówno za budynkiem jak i w odbiciach, bardzo przeszkadza w odbiorze. Po obserwuj kadrowanie na wizualizacjach domów katalogowych. Ustaw kamerę i target na tym samym poziomie, najlepiej na wysokości ok 120-140 cm - unikniesz trzeciego zbiegu, który jest w takich wizualizacjach architektury niepożądany. Wyrzuć tez zasłony z pokaż trochę wnętrza nawet jeżeli nie będzie go dobrze widać to doda głębi. Do puki nie opanujesz swiatła, daruj sobie ludzi w scenie bo to tylko pobija nienaturalność. To podstawy, potem pracuj nad detalem, czyli wszystko co wypunktował Michalo, i inne elementy architektury: rynny, prawidłowe ramy okienne itp.
  6. W temacie pierwszego Half Life polecam Black Mesa - Rewelacyjny Fanowski remake. https://store.steampowered.com/app/362890/Black_Mesa/ Jedynkę uwielbiam, i mogę grac w każdej chwili, nawet w oryginalną wersję, ale fenomenu HL2 nie rozumiem, przeszedłem naście lat temu razem z dodatkami, i przyznaję ze fizyka i zagadki sprawiały wtedy przyjemność ale historia i klimat juz nie. Zainstalowałem jeszcze raz jakis czas temu czułem że gram na siłe, doszedłem etapu z autem i dałem spokój. Jak to pisze to znowu mam ochotę pograć w HL1, ale najpierw muszę skończyć Opossing Force, zacząłem grac kilka miesięcy temu po klapie z HL2 (nigdy nie grałem wcześniej w dodatki do HL1) ale, zawiesiłem sie w jednym fragmencie i nie było czasu wrócić.
  7. Views / Show Materials in Viewport As / Shaded Materials with Maps więcej informacji: https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/getting-started/caas/CloudHelp/cloudhelp/2019/ENU/3DSMax-Lighting-Shading/files/GUID-17FAB185-C672-48DA-B040-3138C29AEF35-htm.html
  8. Poza wyjściową rozdielczością tekstury natważniejsze są 2 parametry: Blur z zakładki coordinates. Zmniejsz sobie na na przykład 0.5 lub mniej i porównaj efekty Filtering, szczególnie przy teksturach na płaszczyznach widzianych pod dużym kątem. Z domyślnego Pyramidal zmień na Summed Area. Musisz jednak wiedzieć za nie ma sensu edytować tych parametrów dla każdej tekstury w scenie, gdyż mogą znacząco wydłużyć czas renderowania i pochłonąć dużo więcej pamięci. Przykładowo Summed Area potrzebuje 3x tyle pamięci co tryb Pytamidal.
  9. @makak widziałem ostatnio taki trick: Spróbuj najpierw solidify a potem remesh, a potem usuń niepotrzebne części, (solidify jest potrzebny bo remesh działa na zamkniętym meshu)
  10. Ale generalnie nie należy traktować tego jako umyślnego wirusa, w pierwszym linku jest to wyjaśnione jako skrypt, który służył do autoryzacji zewnętrznego pluginu, ten jednak może powodować błędy w pracy maxa a do tego zapisuje sie razem ze sceną.
  11. To nie żart. Jakiś czas temu czytałem o takich problemach jak znikające swatała i niedziałające un do, w uproszczeniu: okazało się, że można zarazić maxa skryptem z otwieranej obcej sceny, lub poprzez jakiś plugin, skrypt z pliku instaluje się jako startup script i podłącza sie (infekuje) do każdej otwartej sceny. Autodesk stworzył narzędzie naprawcze i dokładnie opisał wszystko. https://apps.autodesk.com/3DSMAX/en/Detail/Index?id=7342616782204846316&appLang=en&os=Win64&autostart=true Można wkleić tą linijkę w Listener maxscriptu i sprawdzić czy max jest zainfekowany (true) czy nie (false) (globalVars.isGlobal #AutodeskLicSerStuckCleanBeta)
  12. Bez żartów, gdyby ktoś miał w scenie takie symptomy: Third-party MAXScript (ALC) causes scene file crashes, corrupts scene data, gives Script Controller error or no longer uses the Undo function in 3ds Max When opening or working with a 3ds Max file (*.max), the scene displays some or all of the following behaviors: Crashes or fails to open. Corrupted scene data. Empty helper nodes (e.g. "¡¡×ý×û" and "×þ×ü"). Unable to save the scene manually. Unable to use the Undo function. Displays various MAXScript errors. Script Controller window opens, displaying items similar to "fn checkLicSerSubCleanBeta..." Corrupts or removes cameras, lights, and/or materials. Forces an auto-save after breaking the scene or when choosing "Don't Save" when closing. Adds itself to an existing script in the MAXscript startup directory. Force closes 3ds Max. Unable to save V-Ray lights. https://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/Scene-file-crashes-corrupts-scene-data-gives-Script-Controller-error-or-no-longer-uses-the-Undo-function.html
  13. Stworzony przez jednego Czecha na laptopie za 500$ 😄 Niedawno robił AMA na Reddicie
  14. Jeżeli dzieje sie tak stosunkowo od niedawna podczas pracy z tą samą sceną to podziel ją na kilka części (zaznacz fragment lub poszczególne warstwy i file/save selected) i sprawdź, czy w każdej występuje takie spowolnienie. Najlepiej przy sprawdzaniu fragmentu każdorazowo zrestartuj maxa. Czasem jakiś pojedynczy obiekt zamula całą scenę.
  15. Heh to tak jak ja, Vray sky + disc light, lubię ich używać w spotach bo dają największą/najszybszą kontrolę nad oświetleniem/kątem świecenia. Zasugerowałem się profilem w kuchni, te 4 ledy jak w Splitline Deltalight. Osobiście coś między Japońskim minimalizmem a mid-century modern w Kalifornii. Bauhaus to przesada, za dużo chromu, rurek, czarnej skóry a połączenie czerwieni granatu i żółtego jak z obrazów Mondriana źle ma mnie działa :D
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy