Skocz do zawartości

damian250

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

damian250's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

0

Reputacja

  1. witam, Kupiłem kilka modeli i pierwszy raz mam z tym kłopot, jak używam renderowania po CPU wszystko jest, a jak włączę render po CPU+GPU lub samo GPU nie renderuje na modelach tekstur. * Próbowałem dodawać ścieżki do Configure user path * W Asset tracking mam przy plikach napis ok lub found A na viewporcie lub podczas renderowania cuda, sie wszystko wysypuje. Prosił bym o wskazówkę co mam źle ustawione w maxie lub vray?
  2. Witam, Panowie mam pytanie odnośnie kupna licencji, sprzedawca od vray powiedział mi że pod koniec listopada i na początku grudnia są zawsze duże zniżki na vray, a w stanach można kupić licencję 3ds maxa za ok 1500 $. Moje pytanie czy kupiony tam program będzie chodził w polsce? Czy klucz będzie działał, czy jest jakaś blokada geolokalizacyjna czy coś..., niestety sprzedawca nie potrafił mi jednoznacznie odpowiedzieć czy będzie chodził (za vray reczy że tak), tam można kupić za dużo mniejsze pieniądze maxa (a różnica jest dość znacząca). Czy ktoś z was miał może styczność lub się orientuje czy zakupiony w usa program, a zainstalowany w polsce będzie normalnie chodził? Czy są jakieś ograniczenia?
  3. Mam 48 gb ramu, po zastosowaniu modyfikatora bevel, zajmuje na stałe ok 37 gb pamięci, później konwertuje na poly. Znalazłem w internecie program JetClean (do optymalizacji pamięci), spada ona do ok. 5 gb, wtedy da się kopiować i przerabiać model. Tymczasowo rozwiązanie się sprawdza, ale dalej szukam innych sposobów. Dzięki za sugestie o optymalizacji.
  4. Zapisanie pliku do ilustratora w wersji 3 i użycie modyfikatora bevel, daje po ok 25 sekundach obiekt 3d, ale zużycie ramu rośnie do 36,4 GB i nie spada. Obiektu nie da się zduplikować i powielić. W blenderze jak wygeneruje obiekt i zaimportuje do maxa to zużycie ramu jest w oklicach 6 gb. Macie może jeszcze jakieś propozycje jak można by było do tematu tego podejść, co spróbować zrobic?
  5. Sprawdziłem w ilustratorze tworząc za pomocą pathfindera (wykluczenia, przycinania, scalania itd) niestety po zaimportowaniu pliku do maxa bez zmian. Narysowałem koło, a potem za pomocą array, duplikowałem je o zadane odległości, a potem zbiorczo łączyłem w jeden obiekt przy użyciu attach, niestety bez pozytywnego skutku przy użyciu modyfikatora extrude. Blender jest okej dla osób co umieją się w nim poruszać, a do mnie nie za bardzo przemawia wizja uczenia się go, modelowanie sprawia wrażenie bardziej czasochłonnego zajęcia i mniej elastycznego niż w maxie.
  6. Myślałem o tym, ale przy nieregularnych kształtach to mi się nie sprawdzi, dodatkowo jest wtedy za duze ryzyko zrobienia błedu, przy różnych wzorach musi być zachowana ta sama odległość, a przy duplikowaniu na pewno kiedyś mi się coś rozjedzie. Niespodziewałem się ze na tak prostej rzeczy będę miał w maxie kłopot.
  7. Witaj, często wykonuje podobne perforacje w różnych obiektach (są później produkowane w ekspozycje i ścianki), chciałbym by to sprawnie szło w 3ds maxie bez przechodzenia do innego programu. W blenderze sie wogóle nie znam, z ciekawości zainstalowałem, chciałem sprawdzić czy taka sama przypadłość będzie, czy może mam za słaby procesor, że max tego przemielić nie może. Co byś mi mógł doradzić? Próbowałem w maxie robić obiekty z kół, nadawać im grubość, używałem modyfikatora boolean, ale jak trzeba po jednym rzędzie wycinać perforację i czekać, w porównaniu do blendera to masakra 😞 Problem polega w tym że potrzebuje mieć fizycznie obiekt z dziurkami, który potem muszę wysłać. W wizualizacji mogę trochę oszukać tzn. przygotowałem sobie plik graficzny .png i jak obiektowi zadaje dany kolor dodaje go do opacity i w podglądówce na projekcie mam dziurki ale to mi nie rozwiązuje głównego problemu. Proszę o radę i pomoc, nie mam pomysłu jak do tego podejść.
  8. Witam, Proszę o pomoc, próbuję w 3DS Maxie zrobić perforację o wym. 100x40 cm o gr. 1.2mm, plik mam przygotowany w ilustratorze zapisany do najniższej wersji 8. Importuję plik ai do maxa jako jeden obiekt (editable spline), nadaje modyfikator extrude i program mi się zawiesza 😞 Nawet jak w programie 3ds max ręcznie rysuje koła, bez importowania pliku efekt jest ten sam, program się zatrzymuje, trzeba go zamykać przez menadżera zadań i ponownie uruchamiać. Czy moglibyście mi doradzić jak poprawnie to zrobić, do wiadomości dołączam plik .ai Ten sam plik .ai zapisuje do formatu .svg importuje do blendera, grupuje na jeden obiekt, nadaje grubość w extrude 1.2mm i mam od razu obiekt 3d. Dołączam zrzut ekranu, ale tego samego efektu nie potrafię uzyskać w 3DS Max. Nie wiem czy to ważne ale parametry mojego komputera to: I5-13600kf, RTX 4070 TI, 32 gb dd4 3200mhz, dysk m.2. Proszę o radę i wskazówki jak rozwiązać ten kłopot w 3ds Maxie, co należy zrobić w programie, jakiej metody użyć by wykonać taki model. szablon z ilustratora do 3ds maxa.ai
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności