Jump to content

Berger

Members
  • Content Count

    1,392
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Berger last won the day on September 11 2013

Berger had the most liked content!

Community Reputation

380 Excellent

About Berger

  • Rank
    CAS Designer
  • Birthday 05/11/1994

City (optional)

  • Miasto
    Kraków/Mielec
  1. Mały comback do renderowania - dziś chciałem sprawdzić jak po tych kilku latach stoi sytuacja w maxie z rendererami, dziś sprawdziłem sobie Coronę - całkiem pozytywne zaskoczenie, działa szybko i sprawnie, nie wiesza się i nie krzaczy, całkiem fajna kontrola w czasie rzeczywistym nad tym co się dzieje w scenie - bardzo fajny algorytm do odszumiania, w vrayu pamiętam zawsze było trochę walki, żeby uzyskać czysty obraz i zwykle było to kosztem czasu renderingu - tutaj render trwał całe 20 minut. Tak więc w ten sposób powstał mały render testowy TT, pobawię się może jeszcze ze starym Mercedesem: Pozdrawiam
  2. Witam, Mój wybór to tegoroczna MX5 IV generacji: Pozdrawiam
  3. To i ja bym z chęcią się podpiął z pozycją MX5 ND 2016 :) Pozdrawiam
  4. Bzyqu zapomniał dodać, że model robiony w nurbsach, co jest dość nietypowe jeśli chodzi i gameart i wózki :D Tak czy siak równiej być nie może :D
  5. Szybki teścik montażu obrazka w PS, model tworzony na potrzeby symulatora, więc bez MSów itd: I stacjonarny shot: Pozdrawiam
  6. Witam! Chciałbym poinformować wszystkich maniaków motoryzacji, że zaczynam tworzyć nowy kurs na YouTube, skupiający się wokół modelowania HD - jest to niejako kontynuacja tutoriala Audi A4, którego z kilku powodów nie ukończyłem, jednakże wszystkie video będą kręcone od początku. Obecnie założyłem ankietę Google+, na której można głosować na 3 samochody - można wybrać jeden z trzech tegorocznych supersamochodów, które niejako są przełomem w technologii automotive i prezentują trzy różne podejścia do kwestii designu. Osobiście każdy z nich podoba mi się na tyle, że zdecydowałem oddać głos wyboru modelu tym, którzy chcieliby taki tutorial obejrzeć. Ankieta Kanał YouTube/Google+ Chciałbym, żeby ten kurs wynagrodził wielu osobom fakt, że tutorial Audi niedoczekał się dalszych części. Kurs będzie nagrywany w języku angielskim, co mam nadzieję, przełoży się na jego większy zasięg. Pozdrawiam
  7. Ode mnie test modelu low poly do symulatora Assetto Corsa: Pozdrawiam
  8. Berger

    Camera match?

    Foty na dropbox: Huracan: Gran Lusso: Zonda R:
  9. Berger

    Camera match?

    Jeśli chodzi o Photomodelera to w temacie, który podesłałeś i jak sam napisałeś jest wszystko, włącznie z przykładem na Audi A6 Sam używałem kilkanaście razy ten program i jest ciekawy, aczkolwiek trzeba zrobić 3-4 camera matche oraz exporty do 3ds max, żeby wyczuć co i jak. Jeśli chodzi o camera match w 3ds maxie to po prostu dobiera się punkty na modelu, które mają odpowiadać punktom na referencjach, w przypadku samochodów trzeba mieć jakieś podstawowe wymiary i najlepiej ogólny, ale w miarę dokładny zarys bryły, trzeba się trochę pobawić żeby doprowadzić model do zdjęć mając pewność, że kamera mniej więcej odpowiada tej z rzeczywistości (ja tutaj nigdy nie wiedziałem na ile mismatch między modelem a zdjęciem jest z winy modelu a ile z winy niedokładnego wykalibrowania). Osobiście sam za tym sposobem nie przepadam. Ja bym polecał Imagemodelera: wydaje mi się on najwygodniejszy i najdokładniejszy przy prostej obsłudze, można wykonać cały camera match bez modelu, tworzyć później punkty odniesienia itd. Poza tym jest to program dedykowany zagadnieniu camera match, więc wydaje mi się, że jest to dużo lepsze narzędzie niż maxowe. Największym problemem jest znalezienie referencji, idealna sytuacja: zdjęcia pochodzą z tego samego miejsca, mają tą samą rozdzielczość, są robione z taką samą ogniskową, nie były kadrowane ani modyfikowane. Dlatego tak jak mówił Duron najlepiej szukać nieobrobionych fot z autoshow - to samo miejsce, ta sama rozdzielczość, niemodyfikowane. Zdjęcia ze stałą ogniskową raczej trudno stamtąd dorwać bo na miejscu takie obiektywy sprawdzają się gorzej od tradycyjnych. Tak czy siak autoshow to dobry kierunek w poszukiwaniu referencji. Dobrze też przeglądnąć konfiguratory samochodów - wiele z nich ma teraz opcje obrotu o 360 st, praktycznie wszystkie są zrobione na modelu CAD i większość rzeczy na nich widać. Problemem może być niska rozdzielczość. Jeśli ktoś potrzebuje to mogę wrzucić moje foty z tegorocznego Geneva Motorshow - aczkolwiek dużo ich nie ma bo nie miałem czasu na robienie fotografii: w miarę dokładnie są obfocone F-type, S-Coupe, 4C Spyder, Zonda Revolucion, Agere - One, Huracan i BMW Gran Lusso Coupe - są jakieś przebitki z Ghosta, P1, 911, 911 Targa, Disco Volante. Pozdrawiam
  10. Berger

    Camera match?

    Użyć camera match czy dedykowanego softu do zgrania tych wszystkich kamer, a potem po prostu tworzyć krzywe, sam podesłałeś jakieś tutki do tego. Camera match i stworzenie spline cage to najmniejszy problem w tym wszystkim.
  11. Berger

    Camera match?

    Słabo szukacie Panowie: Post Durona z FB z 24 marca.
  12. Thank You Cpt.Obvious, nigdy bym nie zauważył, że jest dorobiony bodykit, gdyby nie Twój post. Dalej uważam, że lampy są za małe, kierunkowskazy za szerokie, a refleksy nienaturalnie rozciągnięte. To po pierwsze, po drugie wysłałeś refkę bodajże do wersji Turbo S, która ma poszerzony bodykit: Turbo S Carrera Pozdrawiam
  13. Nie wiem za co Kr3tz dostał minusy ale ma rację - potrzeba szlifów. Przykładowo, proporcje przodu - rozmiar lamp, kierunkowskazów, detali zderzaka. Największym minusem jak dla mnie tej pracy są refleksy. Tam gdzie powinno być sporo detali środowiska (na zagięciach blach) refleksy są rozciągnięte - spowodowane to jest mapowaniem środowiska, które było pokazane w pierwszym poście. Na plus klimat, ogólne wpasowanie modelu w scenę. Ja bym poprawił reflektory, kierunkowskazy, odbicia w miejscach gdzie się rozjeżdżają i może AA - wtedy będzie na 5* ;) Pozdrawiam
  14. Powoli do przodu, dziś znalazłem chwilkę na popchnięcie całości dalej. Mam nadzieję, że nie zapędzę się w kozi róg przy tych layoutach :) Pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy