Jump to content
NV

Rendery testowe, testy shaderów, rendery for fun - 2019

Recommended Posts

chveti napisał:
Witam, Jako , że ostatnio w speed modelingu pojawiało się coraz więcej prac nie wymagających modelingu a opierających się na samym renderze. Wiele z nich jest określane jako 'nie udany render - wrzucam tutaj'. W tym wątku proszę wrzucać wszystkie rendery testowe , testy shaderów a także rendery robione dla zabawy - wszystko po to by nie śmiecić speed modellingu. Najlepiej , dla porządku żeby wrzucić małe info: -Jaki renderer -Czas renderingu -Rodzaj rendera (test materiału , test renderera...) Pozdrawiam.

Rendery testowe 2006 - 2009 - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=31885 Rendery testowe 2010 - http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=69638 Rendery testowe 2011 - http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=73635

maxik.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

lukasjogabonito:Kocham takie kolory. A przewodu nie widać bo wyjechał za DOF;)

mookie: Ten cycles ma takie bajery jak dofy i w ogóle kamera fizyczna czy to postpro?

Edited by Lucek

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę to wygląda jak test materiału drewna a nie kabla;) czekalem z dobre kilkanaście sekund az mi sie załaduje az sie zorientowałem ze to juz koniec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, kolejna moja zabawa z tym modelem. Nie wiem dlaczego nie zauważyłem poodwracanych napisów na aparacie i nie zwiększyłem samplingów no ale trudno. Komentarze mile widziane.

lu-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hejka, kolejny render testowy, już powoli nie mogę patrzeć na tą scenkę :/ co jeszcze można poprawić oprócz niebieskiej podłogi:p...

zima1g.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cycles póki co nie posiada za dużo opcji związanych z postprodukcją, wkrótce mają dojść dopiero render passy, więc to, co pokazałem, to czysty render. DOF wynika z ustawień kamery fizycznej. Co najważniejsze to fakt, że jest to już teraz (przy odpowiednich ustawieniach, niektóre lampy generują więcej szumu, niż pozostałe) diabelnie szybki silnik, a że konstrukcja shaderów oparta jest na nodach, daje nam on całkowitą swobodę w generowaniu/mieszaniu shaderów. Szczerze mówiąc to na początku podchodziłem do niego z pewną taką nieśmiałością, w końcu to wczesna faza rozwoju, ale naprawdę już teraz może on doskonale nadawać się do określonych rozwiązań komercyjnych.

Edited by mookie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łukasz, yashicę wymodelowałeś na podstawie kupionej czy refek z neta? :)

 

Nad studiem niestety trzeba solidnie popracować, mdłe i jasne , lekko chłodniawe światło oraz mdłe i nieco cieplejsze z białego to nie wszystko...pomyśl o ustawieniu świateł w nieco inny sposób zrób coś z tym ponieważ odbicia na obiektywie straszą! w sumie im lepiej zaaranżujesz oświetlenie bazując się na rzeczywistych zasadach pracy światła tym lepsze rezultaty będziesz w stanie uzyskać. Sampling zostaw na koniec, jak wszystko będzie gites i nie do zarzucenia no bo po co męczyć render długi czas :)

 

Osobiście proponuję czarne tło, z którego wyłania się Yashica. Albo białe. Coś takiego przyjemnego, nie szaroburomdłego ;) Bo takie zabawy ze światłem silnie kojarzą mi się z próbami zmian kolorystyki oświetlenia wśród niektórych początkujących. Oświetlenie jest raczej sraczkowatożółte/niebieskie niż chłodne/ciepłe :) Widziałeś może rendery Sony NEX 7 w studio autorstwa RA?? Bardzo faaaaajna propozycja. No, w sumie nie było tam wielkich zmian barwowych oświetlenia. Spróbuj podobnie, a może i lepiej ;)

Edited by Camel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gregory nooo, widzę, że się zastosowałes do wskazowek :) Lepiej? :) Mi się widzi, że DUŻO lepiej. Dostawiłbym jeszcze trochę gadżetów typu np. jaka monstrancja, kielich na ołtarz, swiece, jakies oswietlenie wewnętrzne koscioła. Ja bym widział jeszcze jakis witraż np w tych nawyższych częsciach okna, ale nie znam budynku, nie widziałem go nigdy, więc jak Ci pasuje :) Może jakis wolumetryk ;>? Ach, wiele można zrobic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki ciastuch, wskazówki na forum ---> bezcenne:). jeszcze będę wstawiał kilka elementów i poprawiał trochę materiały, myślałem o monstrancji ale nie mogę jej wstawić bo to zimowy okres a monstrancja używana jest na "boże ciało" w lato, zamiast niej będzie krucyfiks na środku ołtarza, no jeszcze jeden drobiazg ale to potem. Oświetlenie wnętrza jest, tylko z tego widoku prawie niewidoczne znajduje się na poprzecznych belkach będzie w innym ujęciu.

 

Gregory nooo, widzę, że się zastosowałes do wskazowek :) Lepiej? :) Mi się widzi, że DUŻO lepiej. Dostawiłbym jeszcze trochę gadżetów typu np. jaka monstrancja, kielich na ołtarz, swiece, jakies oswietlenie wewnętrzne koscioła. Ja bym widział jeszcze jakis witraż np w tych nawyższych częsciach okna, ale nie znam budynku, nie widziałem go nigdy, więc jak Ci pasuje :) Może jakis wolumetryk ;>? Ach, wiele można zrobic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To dorzucę coś od siebie. fragmenty wcześnie pokazywanych lodówek, vray, PS:

 

esskantila02.jpg

 

Pozdrawiam,

SWRSC

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow, przepięknie, profesjonalnie i wgniatająco. zdjęciowo. nic ująć nic dodać.

tylko czy obraz jest 8bit na kanał? bo przejścia gradientowe się sypią, albo mam coś nie w porządku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SWRSC

Ja to sie nie znam ale wydaje mi się że ta tekstura mogłaby wyglądać lepiej. Teraz wydaje się być rozciągnięta. poza tym bardzo fajnie, ładny dof

  • Sad 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NV

Czepiam się ale w tytule wątku jest błąd. Przed wykrzyknikiem nie stawia się spacji! Właściwie wcześniej też są błędy. Jakaś dziwna konstrukcja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co nie zmienia faktu, że mogłaby wyglądać lepiej :) ja bym ją jeszcze bardziej rozciągnął, albo ścisnął w poziomie albo zmniejszył blur.. nie wiem. jak już mówiłem nie znam się :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jestem zdania, że nie ma rzeczy perfekcyjnych. Zawsze znajdzie się coś, co można szlifować w nieskończoność :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

SWRSC: Super ujęcia i materiał metalu dof z Kamery vraya czy może zdeph?

Ja taki teścik własnej trawy:

grass002.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

SWRSC - dobrze ze da sie jeszcze cos poprawic, znaczy ze to nie koniec... az strach pomyslec co by bylo gdyby sie juz nie dalo ;)

sroka - jak na takie zblizenia to trawa kiepska;) chyba nie taki jest jej cel? = pokaz z oddali :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morphe: E tam, w grafice komputerowej nie sądzę aby udało się jeszcze przez ładne kilkadziesiąt lat osiągnąć taki poziom aby nie dało się już nic lepiej. :D

 

SWRSC: Bardzo bene te zbliżenia, bym tylko na tej kratce wentylacyjnej jakieś lekkie chamfery chyba zarzucił (znaczy w środku). Poza tym cud, miód, orzechów w brud. ;)

 

Nie nadaje się to chyba na tutejszą FW, więc rzucę tutaj. Jeszcze kilka więcej ujęć jest na stronie.

 

Sz.

 

interior-design-visualizations-70m2-1.jpg

.

interior-design-visualizations-70m2-3.jpg

.

interior-design-visualizations-70m2-4.jpg

.

interior-design-visualizations-70m2-7.jpg

.

interior-design-visualizations-70m2-8.jpg

.

interior-design-visualizations-70m2-9.jpg

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pressenter - widziałem już na fejsbuku to mieszkanie, i powiem tak: gdybyś zmienił teksturę na tej drewnianej szafie (i mapowanie, bo teraz jest jak zblurowana) oraz wymienił firanki (gną się jak by były z filcu, grubaśne) - było by świetnie.

 

A tak jest "tylko" bardzo dobrze :)

 

Na ostatnim za duża aberracja chromatyczna (patrz: styk czarnej ściany i sufitu - świeci się na czerwono)

3 i 5 ujęcie podoba mi się najbardziej. No można by tą parę wywalić z 4 i też by się załapało.

 

Oświetlenie bardzo mi się podoba.

 

Fałszywa skromność nie przystoi. Prace jak najbardziej nadają się do finished. Pokazał byś rzut tego mieszkania (z jakimiś wymiarami zgrubnymi nawet)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy