Jump to content

SWRSC

Members
  • Posts

    3,731
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    31

SWRSC last won the day on January 19 2014

SWRSC had the most liked content!

City (optional)

  • Miasto
    Warszawa

Recent Profile Visitors

33,971 profile views

SWRSC's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Reacting Well Rare
  • Dedicated Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • Posting Machine Rare

Recent Badges

893

Reputation

  1. Wydaje mi się, że zadziała na maksymalnie wersji 2021 (da się zainstalować wersję przeznaczoną na 2020). Późniejszych wydań nie było.
  2. Tak bez dopytywania o szczegóły to najszybciej będzie jak zaznaczysz Clamp output w Color Mapping.
  3. Ad1: Nie korzystaj ze skalowania, bo to przysporzy dużo problemów później (chociażby z wartościami mapowania modyfikatora UVW Map). Najlepiej skaluj poprzez System Unit Scale w maxie. Jesli znasz wymiar jakiegoś obiektu, to obrysuj zwykłym plane jedną długość tego obiektu. Będziesz widział aktualny wymiar. Następnie skaluj całą scene poprzez System Unit Scale aż uzyskasz właściwą wartość. To imo najlepszy i najbardziej niezawodny sposób. Ad2: To wszystko zależy jak renderujesz, zakładam, że na w miarę aktualnym vRay wiec wczytujesz tekstury poprzez vRayBitmap (stary vRay: vRayHDRImap). Parametr Auto zadziała poprawnie tylko wtedy kiedy masz dodane tagi do nazwy tekstury (co bardzo polecam): Tekstury do albedo/diffuse/transl: _srgb Cała reszta: _raw Przykłady: teksturaDiffuse_srgb.jpg teksturaReflection_raw.jpg Wtedy vRay ustawi wszystkie gammy za Ciebie.
  4. IRR map oficjalnie nie jest już rozwijane od wersji 5 (nadal istnieje, ale jest nie zalecane do korzystania). Obecna optymalizacja BF oraz szybkość liczenia jest tak dobra, że sam też nie widzę sensu męczenia się z IRR, szczególnie przy animacjach wnętrz, gdzie BF liczy... szybciej.
  5. Pojawiła się beta V-Ray 6, z nowości: Chaos Scatter, V-Ray Enmesh, V-Ray Decal with Displacement, V-Ray Proxy Object Hierarchy, Procedural clouds, Dome ground projection + kilka mniejszych pierdół. Dla mnie już wersja 5 jest tą naprawdę udaną, na 6 pewnie zrobię przesiadkę jak dojdzie jakiś konkret ficzer jeszcze.
  6. Ciężko znaleźć bo na takie pytanie równie ciężko odpowiedzieć. To tak jakby zapytać ile kosztuje samochód 🙂 Daj więcej wytycznych.
  7. Zabezpieczaniem przed zmianami klienta jest umowa, ustalenia przed rozpoczęciem prac. Można, a wręcz należy ograniczyć liczbę serii poprawek do określonej liczby - u mnie np standardem są 2 serie. W ramach jednej serii należy dokładnie określić co mieści się w ramach poprawek w cenie zlecenia. Wszystko co wykracza poza ustalenia - jest dodatkowo płatne i również określone stawkami z umowy. Tam gdzie nie da się podać konkretnej kwoty - można podać stawkę godzinową. Jeśli z 2-dniowego zlecenia robi się 3-tygodniowe, to odpowiednie ustalenia na początku zamieniają taką sytuację dla freelancera w bardzo pozytywną rzecz - ma zapewnioną pracę na 3 tygodnie, za które dostanie odpowiednie wynagrodzenie. Jeśli ktoś nastawia się na "ucieczkę" od takich klientów - cóż, tym właśnie różnią się firmy od freelancerów - nie uciekają, a zmieniają takie sytuacje w korzyść. Klient zadowolony, że został w pełni obsłużony, firma zadowolona, bo zarobiła więcej. Ale aby tak lekko można było o tym mówić (bo wszystko na papierze zawsze wygląda super, a realia weryfikują) - to tak jak wcześniej napisałem, ważne jest zliczanie czasu pracy, budżetowanie i prowadzenie statystyk. Bez tego ciężko podejmować trafne decyzje.
  8. I to jest właśnie skill obsługi klienta, który jest bardzo ceniony na rynku, przynajmniej w mojej branży.
  9. Co do firm, to wielu klientów woli dopłacić i mieć większy spokój, że zlecenie zostanie dowiezione. Przy freelancerach jest o wiele większa szansa na to, że nagle kontakt nam się urwie, a grafik rozpłynie w powietrzu (bo miał awarie komputera/ciocia przyjechała/wpadło inne, lepsze zlecenie). Gdzie mówiąc firma mam na myśli realny byt z biurem, pracownikami, sprawnym kontaktem 5 dni w tygodniu. Różnice klienci już czują na etapie pierwszego maila z zapytaniem ofertowym, gdzie od firmy dostaną ładną propozycję cenową, harmonogram prac etc., a od freelencera często "nie wiem na ile to wycenić, jaka jest Wasza propozycja?". Często już zadanie takiego pytania przekreśla współpracę, bo mówi ono klientowi, że rozmawia z osobą niedoświadczoną. Oczywiście są wyjątki - znam wielu freelancerów na DG, na których można polegać i obsługują jak "firma".
  10. Pozwolę sobie dodać swoje 3 grosze do tego wątku, niezależnie od powyższych pytań. Zachęcam do zliczania swoich godzin pracy (najprościej stosowną wtyczką do przeglądarki, np darmowe Clockify. Jest wiele odpowiedników, każdy znajdzie coś pod własne preferencje). W zależności od ilości przerabianych zleceń, po około 0.5-1 roku wyjdzie Wam benchmark - ile zarabiacie średnio na godzinę. Bardzo otwiera to oczy na kwestię wycen projektów, własnego czasu czy ocenie, które zlecenia są bardziej opłacalne od innych. Nie łudźcie się, że jesteście w stanie to ocenić na "oko". Prowadzenie statystyk to imo podstawa przy jakikolwiek działalności zarobkowej. Jeśli robicie dużo zleceń to polecam również coś do zarządzania projektami, np taka Asana. Również ogromnie pomaga zarówno w utrzymaniu własnej systematyczności jak i ogarnianiu kwestii czasowo-budżetowych. Długo żyłem w błędzie, że takie systemy mają sens tylko przy większych zespołach. Mogę polecać je nawet dla 1 osoby.
  11. Stawiaj sufit na spline + extrude. Wtedy bardzo łatwo się wycina wszystko bez przejmowania się siatką.
  12. SWRSC

    auto zapis renderu

    vRay od którejś wersji również posiada taką opcję przy renderowaniu do vrayimg
  13. No ale w maxie w takim razie powinieneś mieć te 2 słońca, które swobodnie powinny się usuwać jeśli tego chcesz. Wszystko co zaimportujesz z Revita da się usuwać w dowolnym momencie, nie musisz tego robić na etapie importu.
  14. jeśli materiał jest nadany na obiekt, to nawet jak usuniesz go z MaterialEditora to sam materiał nadal istnieje w scenie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy