Jump to content

ciastuch

Members
  • Content Count

    400
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

ciastuch last won the day on October 9 2011

ciastuch had the most liked content!

Community Reputation

140 Excellent

7 Followers

About ciastuch

  • Rank
    Ciasteczkowy potwór
  • Birthday 06/12/1988

City (optional)

  • Miasto
    Opole
  1. Dzięki zbyszko za podpowiedź. Z tego co przeglądam siatki modeli low poly widzę teraz, że każdy element modelowany jest oddzielnie, a u mnie paski z obrazka powyżej połączone są razem z ciałem. Czyli na ogół powinienem budować model tak, że każdy element budować oddzielnie, tak?
  2. A może to wszystko o kant d... ? Może topologia siatki powinna być inna? Nie znam się, proszę o pomoc raz jeszcze. :) Ciastuch.
  3. Witam. Mam pytanie jako lamus w Gameart do masterów. Buduję sobie pierwszą postać do gry i nasunęło mi się pewne pytanie. Chodzi o model low poly, nad którym teraz pracuję. Czy takie rozwiązanie jest/będzie ok? [ATTACH=CONFIG]104572[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]104573[/ATTACH] Chodzi tu o groupsmooth. Czy model dobrze będzie się prezentował w zaznaczonym przeze mnie miejscu po wrzuceniu na niego wypalonej normal mapy z HP, czy muszę przebudować model LP, żeby to wyglądało lepiej jako jedna smoothgrupa? Czy konieczne jest narzucenie jednej smoothgrupy na cały model, czy trzeba niemi popracować w tym miejscu? I Zawsze wydawało mi się, że do GameArtu narzuca się jedną smoothgrupę na cały model. Proszę o rozwianie moich wątpliwości i pomoc, bo lama ze mnie :) Ciastuch.
  4. W odbiciach na szybach widać świecące sferki pod lampami sufitowymi, wyłącz ich widoczność w odbiciach szyb :) Śledzę wątek od początku, CZADOWA praca :) Śledzę dalej ;) Pozdro.
  5. Łooooo... :) Ależ przydatny tips ! :) Dzięki xmass Nie zapisywałem światła do pliku jeszcze i nie wyczytałem o tym nigdzie. Dzięks ;)
  6. Render region w Vray'u do MAX'a też ma błąd, że regiony różnią się delikatnie odcieniami;/ Testowane wielokrotnie i wkurza niemiłosiernie.
  7. myślę, że taką teksturkę/ki może łatwo samemu zrobić. Photoshop albo nawet jakiś wektorowy program, by stworzyć podstawowy rys pojedynczego gontu i powielić + jakąś teksturę powierzchni gontu nałożyć, jakiś gradient dodać i wsio, potem przerobić na bump-mapę i jakie tylko potrzebujesz. Zaletą jest to, że jak będziesz robił na wektorach, możesz wypalić dowolnej wielkości teksturę.
  8. Myślę, że to nie kwestia przeskalowanego po osi Y obiekcie. Chamfer będzie równy, pod warunkiem, że jego wartość będzie mniejsza od odległości najbliższej krawędzi od chamferowanej. W Twoim wypadku tak się stało - lewa czerwona krawędź.
  9. W sumie na to samo wychodzi :) nie znam Colimo, ale po wypaleniu mapek z unwrapa wystarczy podminić warstwę z tex np. w photoshopie i wsio :) Ale po przejrzeniu możliwości Colimo - masz rację :)
  10. Witam, jeżeli chodzi o wielkość tekstur: rozpocząłbym od mniej więcej 200 dpi. Przy mimo weszystko niewielkim renderze (ten, który podałeś: 1500x100px) wydaje mi się, że 200 dpi powinno spokojnie wystarczyć, przelicz sobie jak duża powinna być tekstura. Pokusiłbym się nawet o np 180dpi bądź nawet niższą i przetestowałbym jak działa. Do oteksturowania polecam Unwrapa. Funkcja relax jest BAAAARDZO przydatna. Osobiście w ten sposób zrobiłbym to. Potem render to texture. Nie zapomnij o podmalówce wypalonych tekstur. Oczywiście, jak mniemam, sofa ma wyglądać na nową, nie zniszcząną, brudną i wytartą, tak? Delikatnie zróżnicowana tekstura zawsze jest lepsza i bardziej realistyczna. Aha, nie zapomnij o nitkach :) Naprawdę dodają duuuużo do fotoreala :) Przy tej wielkości wyjściowych obrazów nitki możesz umieścić w teksturze, będzie dobrze wyglądało. Wypal dla nich mapę normal + bump i będzie git :) Zobaczymy gdzieś na forum rezultat waszych prac? :) Pozdrawiam: Ciastuch.
  11. Pokaż ustawienia materiału i świateł, którymi świecisz. Musisz podkręcić ustawienia Subdivs. Miałem to samo i testowałem na wyższych ustawieniach - problem zanikał.
  12. CUDOWNIE... zasłoniłeś całą tą robotę przy silniku klapą :D... A tak na serio: uwielbiam oglądać Twoje prace :) I siatki, MEGA piękna robota. Uwielbiam te wszystkie detale. Z zapartym tchem czekam na upy :) Pozdro!
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy