Skocz do zawartości

Skala sceny, "przeskakiwanie" obiektu, wtf?


giegu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Z problemem spotykam sie już kolejny raz przy wykonywaniu wizek o wiekszych gabarytach.

 

Chodzi o to że w któryms momencie wszelkie operacje na mojej scenie typu: przesuniecie obiektu, vertexa czy czegokolwiek, następuje w sposób skokowy, tak jakby był właczony jakiś snap do grida albo cos w tym stylu. Nie da sie troche przesunąc czegos.. bo następuje przeskok np o kilka jednostek. Zeby bylo smieszniej w osi X przeskok jest, a w osi y albo nie ma albo jest minimalny :/ Strasznie to przeszkadza. Moj projekt robie w centymetrach, a cała scena ma wymiary ~~ 15 000 x 7 000 cm, a niektore obiekty, detale maja wielkosc paru cm i ich przesuwanie to jakas masakra. Units ustawione na cm. Import z Cada tez cm.

 

Jestem niemal pewny że ma to związek z precyzją skali w maxie, podajcie mi prosze jak nazywa sie ta opcja, od czego to zależy. Dalej juz sobie wyszukam i dojde, potrzebuje tylko nazwe.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

No ciekawe pytanie..... liczniki x i y na dole szaleją... sprawdziłem to mniej wiecej i obiekt lezy od srodka sceny w oddaleniu około 250 000 jednostek. Wielkosc obiektu jak pisałem ~~15 000 x 7 000. Ja wiem że gdzies tutaj pies pogrzebany, ale jak to naprawić? :/ Albo obiekt pomniejszyc albo powiekszyc, albo przesunąc..

 

Przesuniecie od srodka spowodowane jest że to import z cada... i akurat tak wyszło.

Max ma jeszcze takie coś czego nie bardzo da sie przestawić, nie wiem jak tym operować, na screenie:

aarh7.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało sie! Dzieki Mirach :D odsunięcie od środka sceny ma bardzo duży wpływ na precyzje, dlatego bardzo duuze obiekty lepiej robic w bardzo małym pomniejszeniu w stosunku do scene 0,0. Dla przykładu przesunięcie tego zielonego boxa w oddaleniu 300 000 jedn od 0,0 w osi x, powoduje przeskok tylko na tej osi ale w stylu "jumper" dosłownie! :D przesuniecie w tej samej odl w dwoch osiach powoduje przeskok juz normalny w obie strony, w edit poly rownierz, nie da sie nic zrobic "recznie" :] Jak przesunałem wszystko na srodek to problemy znikneły :)

 

Mimo to nadal niebardzo wiem po co sa te SYSTEM UNITS co na screenie? To chyba jakis zwiazek ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności