Jump to content

giegu

Members
  • Content Count

    198
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About giegu

  • Rank
    Member

City (optional)

  • Miasto
    Kraków
  1. Niektorzy robia jeszcze bryly w Cadzie :D albo w ArchiCadzie... z tym ze ten drugi to ciezko nazwac modelowaniem. W sketchupie sporo ludzi robi architekture.... o innych nie slyszalem
  2. No wlasnie, glowny kod programu jest stara konstrukcja. Dlatego nic w zasadzie sie nie zmienia, ale kto wie, moze juz tam informatycy z autodeska tworzą nowy kod przypominajacy zarazem maxa, a jednoczesnie maye, cinema4d czy czy Zbrusza :) Przeciez najnowszy AutoCAD jest baaardzo grubo odświeżony, swoja droga PS CS4 tez... wkoncu nadejdzie czas i na maxa :) A Revit, jesli dziala na zasadzie jak archi to go niepolubie :) ale to bylby osobny watek....
  3. hcpiter >> nie chodzi mi o narzedzia, tylko o automatyke i opcje przyspieszajace modelling, gdyby wszystko było super to takie plugi jak "Poly boost" były by zbedne. Zobacz tutaj http://pl.youtube.com/watch?v=bXbyrZnqxOM&feature=channel niby podobne narzedzia ale w lepszym wydaniu, w maxie nie da sie kopiowac rectangla automatycznie snapowanego do kazdej powierzchni, wycinanie otworow tez wymaga wiecej klikniec o to mi tylko chodzi, juz wyszlo tyle wersji maxa ze mogliby to ulepszyc :) Mirach nie wiedzialem o tym "I" :D thx :) A tak btw, ciekawe co nowego wprowadza w maxie 2011 ;>
  4. Nowy boolean wystepuje jako wbudowany w maxa od wersji 2008 i nazywa sie Proboolean, powoduje mniej bugow, ale wciaz je robi :) Obrysowywanie w samym maxie splineami sprawia sporo problemow, np wcisniecie scrolla powoduje przerwanie edycji, w Cadzie tak nie ma. Maxowe splines są jakos tragicznie nieprzyjazne. hcpiter >> Tniesz planea.. moze i dobre ale do bardziej zlozonych elewacji moze i tu byc problem Loki >> sorki ze tak malo czytelne ale to nie tutorial hehe :) No wlasnie z tego co widze wasze metody nie sa wiele szybsze. Niestety producent powinien, zamiast dodawania kolejnych numerkow do naszego Maxa, postarac sie takze o jego rozbudowe w przydatne narzedzia. Nie wiem co to revit?... Ale widzialem jak w Sketchupie szybko sie wycina i modeluje.... czasami mam wrażenie ze nasz 3DS troszke zatrzymal sie w czasie jakies 5 lat temu.... :/
  5. Dzieki za tego Twixtora :) pozdrawiam
  6. Ja wlasnie napisalem ze moj sposob jest powolny, a że ludzie tutaj znaja jakies lepsze techniki. Zrobimy tak, ja napisze mniejwiecej jak robie, a potem dołozycie cos od siebie? 1. Wyczyszczam rzuty/elewacje w samym CADzie, tworzę warstwy do importu 1,2,3.... itd, na ktore nanosze "idealne" kreski pod 3d.... 2. Importuje w maxie w milimetrach tylko te wybrane warstwy, units w maxie ustawiam mm 3. Wchodze na edit spline i welduje wierzcholki 4. I teraz clonuje warstwy iles razy, a nastepnie extruduje (np 5mm) 5. Tam gdzie się "niezapelnilo" właze w edycje splineow, wywalam niepotrzebne i znowu extrude... dopoki nie zapelnie np calej elewacji 6. Nastepnie rozdzielam elementy przypisujac rozne kolory, nazwy itd... czesto mozna tutaj sie zwyczajnie pogubic, np na elewacji jakiegos biurowca (wtedy warto jechac warstwami) 7. Teraz wpisuje prawidłowe wartosci grubosci extrude (np belki grubosci 20mm, a szyby 0,5mm) 8. Potem uzywajac referencji lub linii pomocniczych (czesto doimportowywuje nowo dorysowane...) odpowiednio przekrecam o 90stopni, z uzyciem 2/5D Snapa... oraz 3D snapa łączę całość w kupe, doklejam gdzieniegdzie boxy, zaklejam dziurki, edytuje poly, welduje sklejam itd.. Przypisuje grupy poly oraz ID pod materiały itd..... Czasem budynek bazuje na rzutach, wycinajac potem okienka i drzwi (niestety booleanem ale tym nowym...) ale czesciej bazuje na elewacjach i z nich tworze bryłe. Osobiscie szukam rozwiazania w ktorym mozna by pominać mozolne czyszczenie rysunku w cadzie a potem selekcjonowanie w maxie. Jakby bylo narzedzie ktore samo utworzy poligony na wszystkich przestrzeniach powstałych pomiedzy splineami.... poly boostem nie potrafie lub sie nie da.. :( To teraz czekam na wasze poprawki i sposoby, pozdrawiam
  7. A czy wie ktos jakim softem mozna zastapic "zjedzony i strawiony" RETIMER Realviza? Tak super sie tym spowalniało wideo, a ci idioci to zniszczyli :/ Podobne pytanie jesli chodzi o Matchmovera? No chyba ze panowie z Autodesk zamierzają odswierzyc te pozycje?
  8. hehe :) myslalem ze to wy sie podzielicie, przeciez 90% tego forum to PRO :)
  9. odświeżam watek ;p ...no własnie kazdy ma tam jakies swoje tajemnice, wieksze lub mniejsze. Jesli chodzi o typowy architektoniczny modelling na podstawie kresek z CADa w maxie sam mam swoj sposob... niestety jestem niemal pewny ze ktos tutaj na forum potrafi zrobić to samo w 2x krotszym czasie, a dzis wlasnie szybkosc + jakosc = sukces, a nie tylko jakosc :)
  10. Udało sie! Dzieki Mirach :D odsunięcie od środka sceny ma bardzo duży wpływ na precyzje, dlatego bardzo duuze obiekty lepiej robic w bardzo małym pomniejszeniu w stosunku do scene 0,0. Dla przykładu przesunięcie tego zielonego boxa w oddaleniu 300 000 jedn od 0,0 w osi x, powoduje przeskok tylko na tej osi ale w stylu "jumper" dosłownie! :D przesuniecie w tej samej odl w dwoch osiach powoduje przeskok juz normalny w obie strony, w edit poly rownierz, nie da sie nic zrobic "recznie" :] Jak przesunałem wszystko na srodek to problemy znikneły :) Mimo to nadal niebardzo wiem po co sa te SYSTEM UNITS co na screenie? To chyba jakis zwiazek ma?
  11. No ciekawe pytanie..... liczniki x i y na dole szaleją... sprawdziłem to mniej wiecej i obiekt lezy od srodka sceny w oddaleniu około 250 000 jednostek. Wielkosc obiektu jak pisałem ~~15 000 x 7 000. Ja wiem że gdzies tutaj pies pogrzebany, ale jak to naprawić? :/ Albo obiekt pomniejszyc albo powiekszyc, albo przesunąc.. Przesuniecie od srodka spowodowane jest że to import z cada... i akurat tak wyszło. Max ma jeszcze takie coś czego nie bardzo da sie przestawić, nie wiem jak tym operować, na screenie:
  12. Witam. Z problemem spotykam sie już kolejny raz przy wykonywaniu wizek o wiekszych gabarytach. Chodzi o to że w któryms momencie wszelkie operacje na mojej scenie typu: przesuniecie obiektu, vertexa czy czegokolwiek, następuje w sposób skokowy, tak jakby był właczony jakiś snap do grida albo cos w tym stylu. Nie da sie troche przesunąc czegos.. bo następuje przeskok np o kilka jednostek. Zeby bylo smieszniej w osi X przeskok jest, a w osi y albo nie ma albo jest minimalny :/ Strasznie to przeszkadza. Moj projekt robie w centymetrach, a cała scena ma wymiary ~~ 15 000 x 7 000 cm, a niektore obiekty, detale maja wielkosc paru cm i ich przesuwanie to jakas masakra. Units ustawione na cm. Import z Cada tez cm. Jestem niemal pewny że ma to związek z precyzją skali w maxie, podajcie mi prosze jak nazywa sie ta opcja, od czego to zależy. Dalej juz sobie wyszukam i dojde, potrzebuje tylko nazwe. pozdr
  13. Jasne, tylko że jak nawet sa w jednym rzedzie a pomiedzy nimi sa te ktorych nie chcesz zaznaczyc to JUZ jest problem, max nawet nie ma opcji selekcji np co 3 poly. Zreszta co tu bede mowic http://www.polyboost.com/ zobacz mozliwosci programu jak jeszcze nie widziałeś :)
  14. To jasne ze wczesniej czy pozniej pozaznaczamy to co chcemy, ale wyobraź sobie że chcesz zaznaczyć małe poligony pomiedzy duzymi poligonami, ktorych jest np 10x10. Masz tutaj jakies 100 klikniec myszą, a potem invert, jasne ze zrobisz ale jak długo?. Czy nie prosciej by było użyc inteligentnych rozbudowanych selekcji, przypomnialo mi sie ze w Modo tez to jest ładnie rozwiazane, nie tak jak tu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy