giegu Napisano 20 Maj 2008 Napisano 20 Maj 2008 Witam. Z problemem spotykam sie już kolejny raz przy wykonywaniu wizek o wiekszych gabarytach. Chodzi o to że w któryms momencie wszelkie operacje na mojej scenie typu: przesuniecie obiektu, vertexa czy czegokolwiek, następuje w sposób skokowy, tak jakby był właczony jakiś snap do grida albo cos w tym stylu. Nie da sie troche przesunąc czegos.. bo następuje przeskok np o kilka jednostek. Zeby bylo smieszniej w osi X przeskok jest, a w osi y albo nie ma albo jest minimalny :/ Strasznie to przeszkadza. Moj projekt robie w centymetrach, a cała scena ma wymiary ~~ 15 000 x 7 000 cm, a niektore obiekty, detale maja wielkosc paru cm i ich przesuwanie to jakas masakra. Units ustawione na cm. Import z Cada tez cm. Jestem niemal pewny że ma to związek z precyzją skali w maxie, podajcie mi prosze jak nazywa sie ta opcja, od czego to zależy. Dalej juz sobie wyszukam i dojde, potrzebuje tylko nazwe. pozdr
mirach Napisano 20 Maj 2008 Napisano 20 Maj 2008 Hm, takie pytanie, jak daleko od srodka sceny lezy ten obiekt? Ostatnio sie nadzialem na to ze max zaczyna tracic dokladnosc jesli obiekt jest bardzo oddalony od punktu 0,0,0.
giegu Napisano 20 Maj 2008 Autor Napisano 20 Maj 2008 No ciekawe pytanie..... liczniki x i y na dole szaleją... sprawdziłem to mniej wiecej i obiekt lezy od srodka sceny w oddaleniu około 250 000 jednostek. Wielkosc obiektu jak pisałem ~~15 000 x 7 000. Ja wiem że gdzies tutaj pies pogrzebany, ale jak to naprawić? :/ Albo obiekt pomniejszyc albo powiekszyc, albo przesunąc.. Przesuniecie od srodka spowodowane jest że to import z cada... i akurat tak wyszło. Max ma jeszcze takie coś czego nie bardzo da sie przestawić, nie wiem jak tym operować, na screenie:
giegu Napisano 20 Maj 2008 Autor Napisano 20 Maj 2008 Udało sie! Dzieki Mirach :D odsunięcie od środka sceny ma bardzo duży wpływ na precyzje, dlatego bardzo duuze obiekty lepiej robic w bardzo małym pomniejszeniu w stosunku do scene 0,0. Dla przykładu przesunięcie tego zielonego boxa w oddaleniu 300 000 jedn od 0,0 w osi x, powoduje przeskok tylko na tej osi ale w stylu "jumper" dosłownie! :D przesuniecie w tej samej odl w dwoch osiach powoduje przeskok juz normalny w obie strony, w edit poly rownierz, nie da sie nic zrobic "recznie" :] Jak przesunałem wszystko na srodek to problemy znikneły :) Mimo to nadal niebardzo wiem po co sa te SYSTEM UNITS co na screenie? To chyba jakis zwiazek ma?
mirach Napisano 20 Maj 2008 Napisano 20 Maj 2008 Fajnie ze ruszylo :) System units tez jakies tam znaczenie ma, poprostu skojazylem blad - mielismy podobny w pracy z tym odsunieciem od centrum. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się