davidbella12345 Napisano 21 Maj 2008 Share Napisano 21 Maj 2008 (edytowane) Cześć. Mam pytanie odnośnie reaktora Rigid body collection: Jak zrobić coś takiego żeby np. z animować(ręcznie) np. lecącą kule w bok a potem np. żeby uderzyła w pudełka i one się rozsypały? Wiem jak to zrobić z tymi pudełkami i umiem zrobić takie coś tylko żeby z góry spadało ale w bok to nie mam pojęcia! No chyba że jest jeszcze inny sposób. Np. żeby wszystko reactorem zrobić! Proszę o pomoc Jeśli ktoś nie wie o co mi chodzi to TUTAJ jest filmik! Aha jeszcze jedno jak zrobić coś TAKIEGO. Wiem że to nie ma nic wspólnego z tematem wyżej. Wiem też że to trochę wykracza poza moje możliwości trochę ale bardzo na czymś takim mi zależy. Proszę chociaż o jakiś tutek. Edytowane 21 Maj 2008 przez davidbella12345 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 21 Maj 2008 Share Napisano 21 Maj 2008 co do pierwszego problemu to: 1. zrob animacje kulki za pomoca autokeya (wciskasz autokey, zmieniasz klatke animacji, moveujesz obiekt gdzie chcesz, wylaczasz autokey) 2. zaznaczasz kule, otwierasz property editor, zaznaczasz unyielding. 3. robisz te boxy jak tam chcesz, i wszystko dodajesz do kolekcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davidbella12345 Napisano 22 Maj 2008 Autor Share Napisano 22 Maj 2008 Dzięki wielkie!!!!!!!! Ale mam jeszcze jedno pytanko jak zrobić aby ta kula potem już sama się ruszała( spadła na ziemie i toczyła) bo u mnie jest tak że staje w powietrzu po rozwaleniu boxów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz_87 Napisano 22 Maj 2008 Share Napisano 22 Maj 2008 nie wiem jak w maxie ale w majce wiem jak takie cos zrobic bez kluczowania. nadanie grawitacji kuli raczej nie pomoze, nie spadnie tak jak chcesz. pozostaje ci wrzucic to do real flow. jedna seria digital tutoros jest poswięcona takiemu czemus, jak dokonczyc aniamcje z innego programu w real flow. tam co prawda bylo to z maja ale z innymi programami do 3d tez działą :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davidbella12345 Napisano 22 Maj 2008 Autor Share Napisano 22 Maj 2008 hmmmmm............ dzięki za pomoc ale trochę za dużo kombinowania ! Na pewno da się wszystko zrobić w maxie. Jak ktoś źle zrozumiał poprzedniego posta to powiem jeszcze raz: Chcę aby po kluczowanej animacji ta kula po uderzeniu spadła sobie sama na ziemię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 22 Maj 2008 Share Napisano 22 Maj 2008 chyba takie cos masz w tucie maxowym wiec poprostu tam przylookaj no i na bank w sieci juz bylo mase tutkow gdzie kula ledzi i rozwala sciane z cegiel wiec wypadaloby troche poszkuac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek Kosiorek Napisano 22 Maj 2008 Share Napisano 22 Maj 2008 w maxie 8 to jest tak: wszystko masz w RB nadajesz kuli dużą masę, kluczujesz klatkę pierwszą i drugą (tu nadajesz jej prędkość- im dłuższa odległość przebyta w kluczach tym szybciej poleci) i solvujesz animację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deshu Napisano 22 Maj 2008 Share Napisano 22 Maj 2008 Tomek - nie znalem tego a fajne jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 22 Maj 2008 Share Napisano 22 Maj 2008 albo robisz animację kulki na ile klatek chcesz a zaczynasz symulację od przedostatniej klatki animacji kulki. Wtedy reactor przejmie ruch gładko :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
davidbella12345 Napisano 23 Maj 2008 Autor Share Napisano 23 Maj 2008 Dzięki Leru!! Ty jak zawsze umiesz pomóc. Oczywiście pomoc Tomek Kosiorek też przydatna lecz nie zabardzo wiem co to znaczy : solvujesz animację? Przydało by się wytłumaczenie tego słowa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 23 Maj 2008 Share Napisano 23 Maj 2008 po prostu wciskasz przycisk CREATE ANIMATION w reacotrze. Solver to cześć programu, która symuluje. Od angielskiego solve czyli rozwiązywać ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się