JmTm00 Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Cześć -Jezeli obiektowi odznaczymy we właściwościach "visible to camera" nadal rzuca on cienie, i jest uwzgledniany przez GI, jednocześnie przyspieszając rendering, natomiast nie widnieje juz w kanale alpha -Jezeli zaś damy temu samemu obiektowi alha contribution "-1" wycina on swój kształt w alphie (jest czarny) maskując jednocześnie wszystko to co jest za nim (i o to chodzi, i o to chodzi ;) niestety jest on widoczny podczas obliczeń i zajmuje to wiecej czasu Pytanie: Czy jest jakiś środek na to aby obiekt nie był widoczny w rendererze(zachowując przy tym cast shadows i swój wpływ na GI) i jednocześnie wycinał swój kształt? mozna zawsze sobie takiego "matte layera" wyrenderować ale mam nadzieję ze to moja niewiedza i ze maxiu robi takie czary mary ;) Dzieki from the mountain i pozdrawiam
mirach Napisano 23 Maj 2008 Napisano 23 Maj 2008 Dac obiektowi material vraywrapper i ustawic go jako matte ? Chyba ze czegos nei rozumiem, bo zaspany strasznie jestem.
tadzio Napisano 24 Maj 2008 Napisano 24 Maj 2008 chyba najlatwiej Ci bedzie po prostu wyrenderowac ten obiekt w scenie normalnie, i oddzielnie maske do niego (np w scanline, lub nawet vrayu bez gi nadajac obiektom lightmaterialy biale i czarne). czarow w tym nie ma, ale dziala ;) pozdr
JmTm00 Napisano 24 Maj 2008 Autor Napisano 24 Maj 2008 mirach -> zaspany nie zaspany ale rzeczywiście wrapper daje rade :] Dzieki wielkie tadzio -> działa działa, po prostu chciałem zaoszczedzić na czasie i ominąć tworzenie podwójnej ilości scenek :] Dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się