Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

-Jezeli obiektowi odznaczymy we właściwościach "visible to camera" nadal rzuca on cienie, i jest uwzgledniany przez GI, jednocześnie przyspieszając rendering, natomiast nie widnieje juz w kanale alpha

 

-Jezeli zaś damy temu samemu obiektowi alha contribution "-1"

wycina on swój kształt w alphie (jest czarny) maskując jednocześnie wszystko to co jest za nim (i o to chodzi, i o to chodzi ;) niestety jest on widoczny podczas obliczeń i zajmuje to wiecej czasu

 

Pytanie: Czy jest jakiś środek na to aby obiekt nie był widoczny w rendererze(zachowując przy tym cast shadows i swój wpływ na GI) i jednocześnie wycinał swój kształt?

 

mozna zawsze sobie takiego "matte layera" wyrenderować ale mam nadzieję

ze to moja niewiedza i ze maxiu robi takie czary mary ;)

 

Dzieki from the mountain i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

chyba najlatwiej Ci bedzie po prostu wyrenderowac ten obiekt w scenie normalnie, i oddzielnie maske do niego (np w scanline, lub nawet vrayu bez gi nadajac obiektom lightmaterialy biale i czarne).

czarow w tym nie ma, ale dziala ;)

pozdr

Napisano

mirach -> zaspany nie zaspany ale rzeczywiście wrapper daje rade :] Dzieki wielkie

tadzio -> działa działa, po prostu chciałem zaoszczedzić na czasie i ominąć tworzenie podwójnej ilości scenek :] Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności