Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć

 

-Jezeli obiektowi odznaczymy we właściwościach "visible to camera" nadal rzuca on cienie, i jest uwzgledniany przez GI, jednocześnie przyspieszając rendering, natomiast nie widnieje juz w kanale alpha

 

-Jezeli zaś damy temu samemu obiektowi alha contribution "-1"

wycina on swój kształt w alphie (jest czarny) maskując jednocześnie wszystko to co jest za nim (i o to chodzi, i o to chodzi ;) niestety jest on widoczny podczas obliczeń i zajmuje to wiecej czasu

 

Pytanie: Czy jest jakiś środek na to aby obiekt nie był widoczny w rendererze(zachowując przy tym cast shadows i swój wpływ na GI) i jednocześnie wycinał swój kształt?

 

mozna zawsze sobie takiego "matte layera" wyrenderować ale mam nadzieję

ze to moja niewiedza i ze maxiu robi takie czary mary ;)

 

Dzieki from the mountain i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 973
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dac obiektowi material vraywrapper i ustawic go jako matte ? Chyba ze czegos nei rozumiem, bo zaspany strasznie jestem.

Napisano

chyba najlatwiej Ci bedzie po prostu wyrenderowac ten obiekt w scenie normalnie, i oddzielnie maske do niego (np w scanline, lub nawet vrayu bez gi nadajac obiektom lightmaterialy biale i czarne).

czarow w tym nie ma, ale dziala ;)

pozdr

Napisano
  • Autor

mirach -> zaspany nie zaspany ale rzeczywiście wrapper daje rade :] Dzieki wielkie

tadzio -> działa działa, po prostu chciałem zaoszczedzić na czasie i ominąć tworzenie podwójnej ilości scenek :] Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności