Napisano 23 Maj 200816 l Cześć -Jezeli obiektowi odznaczymy we właściwościach "visible to camera" nadal rzuca on cienie, i jest uwzgledniany przez GI, jednocześnie przyspieszając rendering, natomiast nie widnieje juz w kanale alpha -Jezeli zaś damy temu samemu obiektowi alha contribution "-1" wycina on swój kształt w alphie (jest czarny) maskując jednocześnie wszystko to co jest za nim (i o to chodzi, i o to chodzi ;) niestety jest on widoczny podczas obliczeń i zajmuje to wiecej czasu Pytanie: Czy jest jakiś środek na to aby obiekt nie był widoczny w rendererze(zachowując przy tym cast shadows i swój wpływ na GI) i jednocześnie wycinał swój kształt? mozna zawsze sobie takiego "matte layera" wyrenderować ale mam nadzieję ze to moja niewiedza i ze maxiu robi takie czary mary ;) Dzieki from the mountain i pozdrawiam
Napisano 23 Maj 200816 l Dac obiektowi material vraywrapper i ustawic go jako matte ? Chyba ze czegos nei rozumiem, bo zaspany strasznie jestem.
Napisano 24 Maj 200816 l chyba najlatwiej Ci bedzie po prostu wyrenderowac ten obiekt w scenie normalnie, i oddzielnie maske do niego (np w scanline, lub nawet vrayu bez gi nadajac obiektom lightmaterialy biale i czarne). czarow w tym nie ma, ale dziala ;) pozdr
Napisano 24 Maj 200816 l Autor mirach -> zaspany nie zaspany ale rzeczywiście wrapper daje rade :] Dzieki wielkie tadzio -> działa działa, po prostu chciałem zaoszczedzić na czasie i ominąć tworzenie podwójnej ilości scenek :] Dzieki
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto