Qjon Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 Witam Mam pewien problem z powierzchnią modelu. Na poniższym rysunku widać powierzchnię jaką chciałbym uzyskać (z jakiegoś tutoriala) Tak wiec w moim modelu nałożyłem na wszystkie poligony 'smoothing groups' przez naciśnięcie '1'. I o ile pole nr 1 wygładziło się ładnie pole nr 2 wygląda niezbyt imponująco. Czy gdzieś robię coś źle? Chyba nie muszę dodawać iż jestem newb?
Sebastian Ozga Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 Wszystko jest jak najbardziej w porządku. Smoothing groups to jedynie sposób cieniowania obiektu - zamiast jednolitego koloru, na poszczególnych wielokątach odbicia światła widoczne są jako gradient, co sprawia wrażenie gładkości. Jeśli chcesz, żeby obiekt faktycznie był zaokrąglony będziesz musiał zagęścić siatkę. Pozdrawiam, życzę powodzenia.
lukasz1330 Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 Nie latwiej powiedziec, zeby nalozyl kolega TurboSmooth czy Meshsmooth, precyzyjniej okreslone, a jakby zagescil siatke tallasate'em(czy jakos tak to sie pisze) i by sobie zapisal, to nie byloby ciekawie :) no chyba ze da sie to jakos odwrocic, ale ja o czyms takim nie wiem. Pozdrawiam, także zyczę powodzenia :)
Sebastian Ozga Napisano 26 Maj 2008 Napisano 26 Maj 2008 Bardziej chodziło mi o cut i chamfer. TurboSmooth na tym etapie zamieniłby model na rozpuszczoną galaretę. Niestety, ale w tym przypadku ręcznie trzeba będzie poprawiać
Qjon Napisano 26 Maj 2008 Autor Napisano 26 Maj 2008 szczerze mówiąc to najpierw próbowałem zwykły smooth z tej listy modyfikatorów (tak to się zwie?), potem ten meshsmooth (po prostu próbowałem sie ratować wszystkim co ma smooth w nazwie), ale na jedno wychodziło. zaraz spróbuję z zagęszczeniem siatki (cut + quickslice) aha i tak przy okazji: jednak podkreślę że newb jestem i nie wszystkie pojęcia są mi znane, więc jednak język możliwie prosty będzie mi łatwiejszy do przyswojenia :)
Rekomendowane odpowiedzi