Gość User190 Napisano 3 Czerwiec 2008 Napisano 3 Czerwiec 2008 Hejka, mam pytanie jak w temacie. Jak czytać czasy opóźnień w stosunku do taktowania pamięci? DDR3 mają dużo większe opóźnienia, ale są wyżej taktowane. Jakie to ma znaczenie dla prędkości pracy i wydajności?
Gość User190 Napisano 3 Czerwiec 2008 Napisano 3 Czerwiec 2008 Tzn.? Rozwiń myśl, bo nie rozumiem odpowiedzi :)
arev Napisano 3 Czerwiec 2008 Napisano 3 Czerwiec 2008 Testowałem czasy renderów przy ustawieniach opóźnień DDR2 na CL3, CL4 i CL5. Różnice w czasie liczenia zawierały się w jednym procencie.
Gość User190 Napisano 3 Czerwiec 2008 Napisano 3 Czerwiec 2008 Więc jaki to ma wpływ na działanie RAMu? I jk to się ma do taktowania kości? CAS - skrót od Column Address Strobe albo czasami Column Address Select, które to oba adresy odnoszą się do fizycznego miejsca ulokowania pamięci w tablicy kondensatorów użytych w dynamicznej pamięci o bezpośrednim dostępie do modułów (DRAM). CAS latency (CL) oznacza czas (w numerze cykli określonych impulsów) jaki upływa od wysłania przez kontroler pamięci żądania odczytu miejsca pamięci (memory location) a przesłaniem odczytanych danych dalej (output pins). Im niższe CAS latency pamięci, tym szybciej powinna ona działać. Z tego wynika mi, że zwiększając częstotliwość taktowania dwukrotnie zmniejszamy CL dwukrotnie?
arev Napisano 3 Czerwiec 2008 Napisano 3 Czerwiec 2008 Jeżeli zachowamy CL na stałym poziomie (ileś taktów) to owszem, czas ulegnie skróceniu. Niestety pamięci nie wytrzymują niskich CL na wysokich częstotliwościach (dlatego DDR3 mają większe CL niż DDR2). Jeśli będziesz robił sobie testy w 3D Marku to może zyskasz ileś punktów mając pamięci z niskimi CL, ale w czasach renderowania tego nie zauważysz. Mimo wszystko największe znaczenie dla prędkości renderowania ma procesor. Pamięć służy tylko do przechowywania danych. Przy renderowaniu w czasie rzeczywistym może by to miało jakieś znaczenie, ale dla klasycznego - żadne. Zadbaj więc o to, żeby pamięci było dużo (renderer nie będzie wtedy korzystał z dysku), a nie żeby były super-szybkie bo procesor i tak ma to gdzieś :]
Gość User190 Napisano 3 Czerwiec 2008 Napisano 3 Czerwiec 2008 Odnośnie ilości to tyle to ja wiem ;) Nie patrzę na RAM pod kątem wyłącznie renderów. Dzięki za potwierdzenie tego o prędkości taktowania i CLkach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się