całkiem zielona Napisano 8 Czerwiec 2008 Napisano 8 Czerwiec 2008 Jestem totalnie raczkującą osoba jeśli chodzi o MAX'A. Studiuje architekturę i z tej racji mam styczność z tym programem. Obecnie siedzie nad projektem mieszkaniówki i jedyne co m i zostało to rendery. Całe modelownie obiektów zrobiłam w Cadzie i tu był błąd że nie kopiowałam ich jako bloków - z tego powodu rozmiar pliku wyszedł mi baaardzo ogromny;/ Po nałożeniu tekstur, ustawieniu światła,tła i parametrów 1000x1000 pikseli i włączeniu renderu wyskakuje mi bład: "Raytracer - out of memory. There isn,t enough memory for the raytracer to build it,s acceleration data structure. The render is being aborted". Dodam że mam 3gb ram. Przypuszczm więc że program w swojej własnej pamięci operacyjnej nie ma tyle miejsca. Czy jest możliwość w Maxie zwiększenia pamięci z której może korzystać tak jak w Photoshopie?
huzdebos Napisano 8 Czerwiec 2008 Napisano 8 Czerwiec 2008 z tresci blędu wynika, ze albo trzeba pomajstrowac przy ustawieniac materiałów które wykorzystuja raytrace (szklo, plexi etc.) - moze masz jakies wysrubowane wartosci. 1000x1000 px to nie taki duzy render wiec 3Gb powinny uciagnac. Popatrz w ustawieniach renderera i materiałów - powinno pomoc pzdrw
całkiem zielona Napisano 8 Czerwiec 2008 Autor Napisano 8 Czerwiec 2008 Dziękuję;] zmieniłam troszkę ustawienia - faktycznie przesadziłam z niektórymi wartościami i za radą DaveBorck i greg_jg z jednego z wcześniejszych postów zwiększyłam pamięć wirtualną - teraz rendery śmigają;] Dziękuję jeszcze raz za pomoc;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się