Gość Qble Napisano 3 Luty 2004 Napisano 3 Luty 2004 zna sie ktos moze na reactorze i wie jak sasymulowac OPOR POWIETRZA? np. jak spada taki obrus na ziemie to zeby nie lecial tak szybko i prosto jak zwykla kula tylko zeby sie zachowywal, tak naturalnie, normalnie, jak w swiecie rzeczywistym...
Bacry Napisano 4 Luty 2004 Napisano 4 Luty 2004 Z tego co pamiętam, to w przypadku materiałów (cloth) jest osobny parametr decydujący o oporze powietrza. Nie ma jakiegoś innego obiektu pomocniczego.
kx Napisano 5 Luty 2004 Napisano 5 Luty 2004 czyli tak : 1. Stworz sobie ta tkanine, zalozmy box z dosc duza iloscia segmentow okolo 15 chyba styka 2. Stworz sobie obiekt o ktory ma sie cos takiego opierac 3. z ROLETY helpers stworz RB Colletion i dodaj wszystkie obiekty ze sceny 4. Boxowi przypisz modyfikator z rozwijanej listy z samego dolu cloth czy jakos tak z grupy reactor 5. z ROLETY helpers stworz tez cos takiego cos z cloth i dodaj to co mozesz czyli ten box ktory sluzy jako wlasnie tkanina 6. wejdz do Utilities, kliknij more i wybierz reactor, otworz grupe Preferences czy Properties i daj mase zalozmy 1kg 7. no to tam gdzis sobie znajdz perform simulation z tych utilities/reactor i mozesz renderowac Dosc malo dokladne ale ciesz sie ze jest :p
Bacry Napisano 6 Luty 2004 Napisano 6 Luty 2004 Dodam tylko, że w zależności od układu poligonów obiekt cloth, czy też soft 9body) będzie się inaczej zachowywał. W nowym maxie jest przykład z flagą. Zewnętrzne wymiary są identyczne różnią się tylko ukłądem wewnętrznym. Wyniki obliczeń w obu przypadkach są diametralnie różne. Wiąże się to z rozkłądem sił. Dokładniejsze informacje na ten temat wiążą się z metodą elementów skończonych (MES) oraz tzw. dyskretyzacją. Pozdrawiam Bacry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się