Napisano 3 Luty 200421 l zna sie ktos moze na reactorze i wie jak sasymulowac OPOR POWIETRZA? np. jak spada taki obrus na ziemie to zeby nie lecial tak szybko i prosto jak zwykla kula tylko zeby sie zachowywal, tak naturalnie, normalnie, jak w swiecie rzeczywistym...
Napisano 4 Luty 200421 l Z tego co pamiętam, to w przypadku materiałów (cloth) jest osobny parametr decydujący o oporze powietrza. Nie ma jakiegoś innego obiektu pomocniczego.
Napisano 5 Luty 200421 l czyli tak : 1. Stworz sobie ta tkanine, zalozmy box z dosc duza iloscia segmentow okolo 15 chyba styka 2. Stworz sobie obiekt o ktory ma sie cos takiego opierac 3. z ROLETY helpers stworz RB Colletion i dodaj wszystkie obiekty ze sceny 4. Boxowi przypisz modyfikator z rozwijanej listy z samego dolu cloth czy jakos tak z grupy reactor 5. z ROLETY helpers stworz tez cos takiego cos z cloth i dodaj to co mozesz czyli ten box ktory sluzy jako wlasnie tkanina 6. wejdz do Utilities, kliknij more i wybierz reactor, otworz grupe Preferences czy Properties i daj mase zalozmy 1kg 7. no to tam gdzis sobie znajdz perform simulation z tych utilities/reactor i mozesz renderowac Dosc malo dokladne ale ciesz sie ze jest :p
Napisano 6 Luty 200421 l Dodam tylko, że w zależności od układu poligonów obiekt cloth, czy też soft 9body) będzie się inaczej zachowywał. W nowym maxie jest przykład z flagą. Zewnętrzne wymiary są identyczne różnią się tylko ukłądem wewnętrznym. Wyniki obliczeń w obu przypadkach są diametralnie różne. Wiąże się to z rozkłądem sił. Dokładniejsze informacje na ten temat wiążą się z metodą elementów skończonych (MES) oraz tzw. dyskretyzacją. Pozdrawiam Bacry
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto