Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

zna sie ktos moze na reactorze i wie jak sasymulowac OPOR POWIETRZA? np. jak spada taki obrus na ziemie to zeby nie lecial tak szybko i prosto jak zwykla kula tylko zeby sie zachowywal, tak naturalnie, normalnie, jak w swiecie rzeczywistym...

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co pamiętam, to w przypadku materiałów (cloth) jest osobny parametr decydujący o oporze powietrza. Nie ma jakiegoś innego obiektu pomocniczego.

Napisano

a znasz jakies strony z tutorialami o reaktorze?

Napisano

czyli tak :

1. Stworz sobie ta tkanine, zalozmy box z dosc duza iloscia segmentow okolo 15 chyba styka

2. Stworz sobie obiekt o ktory ma sie cos takiego opierac

3. z ROLETY helpers stworz RB Colletion i dodaj wszystkie obiekty ze sceny

4. Boxowi przypisz modyfikator z rozwijanej listy z samego dolu cloth czy jakos tak z grupy reactor

5. z ROLETY helpers stworz tez cos takiego cos z cloth i dodaj to co mozesz czyli ten box ktory sluzy jako wlasnie tkanina

6. wejdz do Utilities, kliknij more i wybierz reactor, otworz grupe Preferences czy Properties i daj mase zalozmy 1kg

7. no to tam gdzis sobie znajdz perform simulation z tych utilities/reactor i mozesz renderowac

 

Dosc malo dokladne ale ciesz sie ze jest :p

Napisano

Dodam tylko, że w zależności od układu poligonów obiekt cloth, czy też soft 9body) będzie się inaczej zachowywał. W nowym maxie jest przykład z flagą. Zewnętrzne wymiary są identyczne różnią się tylko ukłądem wewnętrznym. Wyniki obliczeń w obu przypadkach są diametralnie różne. Wiąże się to z rozkłądem sił. Dokładniejsze informacje na ten temat wiążą się z metodą elementów skończonych (MES) oraz tzw. dyskretyzacją.

Pozdrawiam Bacry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności