xaoo Napisano 23 Lipiec 2008 Share Napisano 23 Lipiec 2008 Witam, Weglug mnie to ta wersja lazienki najladniejsza. No ale z gustami roznie :) Jedyne do czego bym sie mogl przyczepic, to takie matowe lustro, czy to tak powinno wygladac? Dla mnie te odbicia swiatla wygladaja nienaturalnie jakby lazienka byla zaparowana, a przecize tak nie jest. Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszych pracach, xaoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2008 Pomocy Nie mogę ustawić Vray odpowiednio ciągle wychodzą artefakty, Vray ustawienia lc - 500 irr - very low - jak wezme medium albo high to jeszcze gorzej reszty ustawień nie ruszałem tylko color mapping żeby kontrast odpowiedni był a tu obrazek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
!Ewert Napisano 29 Lipiec 2008 Share Napisano 29 Lipiec 2008 pokaż ten render jak w irr masz wysokie ustawienia.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 29 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 29 Lipiec 2008 (edytowane) nie robiłem tak skrzętnych zapisów niestety, dziwne teraz obniżyłem max rate i min rate hyba -5 i -4 i jest lepiej ale gdzieś róg ściany rozmazało czytałem w necie o tych ustawieniach ale po angielsku jakos mi nie wchodzi do łba edit ok zrobiłem render region ściany kiedy ustawiam Irr na high Edytowane 29 Lipiec 2008 przez claude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 30 Lipiec 2008 Obniżyłem min rate -6 i max rate -5 i jako tako nie ma artefaktów, dalej pracuję nad sceną ale już nie mam nerwów z tym vray-em nie wiem czemu robią mi się takie dziwne rogi pomiędzy ścianą a podłogą, są to odzielne obiekty, czy może to byćwina siatki, sprawdzałem i wygląda dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 30 Lipiec 2008 Share Napisano 30 Lipiec 2008 a te obiekty jak się ze sobą stykają? wchodzą w siebie, czy krawędziami tylko 'na styk'? Poza tym jeśli masz plamy na renderze możesz spróbować zmniejszyć wartość parametru adaptive amount w sekscji rQMC Sampler Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lis Napisano 30 Lipiec 2008 Share Napisano 30 Lipiec 2008 Te wizki to dla Magdy robisz? :) Pokaż najlepiej ustawienia irr i lc Obniżyłem min rate -6 i max rate -5 Łooł. Sprobuj dać Min -3 Max -0 HSph.subdivs na 100 Interp.Samples na 30 Jaki materiał masz na podłodze? wygląda na gi material z czarnym w gi ale wątpię że taki zasotsowałeś. obwiniam irr z tymi masakrycznymi rate'ami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 30 Lipiec 2008 Nie dla Magdy nie obrażaj jej :) Powiem tyle Max jest poj... Ciągle wyskakiwały mi błędy typu file corrupt itp w końcu się wkurzyłem i zrobiłem nową scene i merge wszystko i już jest lepiej, właśnie renderuję i chyba nie ma tych rogów. Zastanawiam się tak w ogule co zmieniają te min i max rate, po co to jest i jak wpływa na scene, strasznie się w tym gubie i było by dobrze jak bym wiedział po co to zmieniam, bo jak na razie to zmieniam na pałę te parametry Pozdro Lis thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 30 Lipiec 2008 Share Napisano 30 Lipiec 2008 Praktycznie wszystko na temat parametrów znajdziesz tutaj: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ + http://www.aversis.be Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 30 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 30 Lipiec 2008 (edytowane) podniosłem HSph.subdivs na 100 Interp.Samples na 30 i nie ma plan wielkie dzięki Lis co do http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/ to znam, czytałem, robiłem tutki, ale po angielsku nie łatwo to zrozumieć pozdr Jeszcze daleko do "ładnie" Edytowane 30 Lipiec 2008 przez claude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 31 Lipiec 2008 Share Napisano 31 Lipiec 2008 heh ja nie rozumiem tego podejscia ze jak masz slabe GI plamy itp to dla poprawienia zmniejszasz parametry LC i IRR to tak jakby ci zalezalo by bylo jeszcze gorzej pozniej piszesz ze nie wiesz co to robi wiec moze warto jednak obczaic render a pozniej sie bawic w rendering? Touch podal genialny link i tam masz wszystko opisane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 31 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 31 Lipiec 2008 Miałem taką sytuację, żę gdy ustawiałem Irr high to było gorzej niż low, nie wiem czemu. Gdy obniżyłem min i max rate było lepiej ale dopiero podniesienie HSph.subdivs na 100 Interp.Samples na 30 coś dało. Poza tym coś z plik mi się psuł. Oglądałem twoje tutki kilka razy ale jak przychodzi jakiś problem jest tyle parametrów do ustawienia zę się gubie. Fajnie opowiadasz o tych ustawieniach Vraya ale troszeczkę teoretyczne, w praktyce łatwo się pogubić. Tak ogulnie to dzięki wszystkim za pomoc, naprawdę trzeba być niesamowicie dokładnym i skrupulatnym w 3d i dopiero się tego uczę, mam nadzieje że w końcu dojdę do jakiegoś poziomu. Poza tym mama problem, w scenie używam free spot (ies jakoś nie umiem ustawić) i mam problem z ostrymi cieniami, falloff spota ustawiłóem duży, ustawiłem też cienie Vray, nie wiem co mogę więcej zrobić. Mam nadzieję że nie jestem upierdliwy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 31 Lipiec 2008 Share Napisano 31 Lipiec 2008 Przy wartościach min i max rate im wartość bliższa wartościom dodatnim, tym powinieneś uzyskać lepszą jakość, ale i czas się wydłuża. Spróbuj ustawić min rate na -3, a max na 0. HSph. subdivs na ok 70, Interp. samples zostaw na 20. Co do Spot lightów, to nie wystarczy duży fallof, ale ważna jest relacja wartości fallof i hotspot. Im większa różnica (przy wyższej wartości fallof), tym światło powinno być bardziej miękkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarross Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 Witam Szkoda, że nie załapałem się na dyskusje na początku... Jestem architektem i wizki robię tylko w celach zarobkowych. Jeśli pokazuję komuś swoje możliwości i ten ktoś daje mi zlecenie to sprawa jest czysta, oczywista i uczciwa. Bardzo mnie rozśmieszyły teksty, że nie można robić czegoś póki się nie nauczy. 1000 zł za tą pracę to mało (przynajmniej na rynku wrocławskim). Wizki są fajne i warte tych pieniędzy. A na koniec takie porównanie: uczę się, kończę studia, idę do pracy i zarabiam (oczywiście na początku mniej niż doświadczeni projektanci) ale według niektórych z Was powinienem pracować za darmo przez x lat i brać wynagrodzenie dopiero jak się nauczę (studia niestety mało uczą) a do tego czasu mieszkać pod mostem i odżywiać się powietrzem albo kopać rowy, czy tak? A może kolega wziął 1000pln a Wy jak umiecie lepiej to bierzcie 2000pln - należy doceniać własną pracę i umiejętności. W środy w dodatku do GW Nieruchomości są dziesiątki ilustrowanych ogłoszeń developerów z wizkami ich "pięknych" budynkjów i mieszkań-tam dopiero można znalźć prawdziwe "perełki" wizualizacji-i za to też ktoś bierze pieniądze... I jeszcze odnośnie "za pusto, dodaj obrazek, szklankę, kubeczek, itp., itd" u mnie w biurze wszyscy dokładnie wyśmiewają takie praktyki-mam pokazać architekturę a nie to, że umiem zrobić świetną szklankę albo szczotkę do zębów. Pozdrawiam Wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 jarross - jeśli nie rozumiesz o czym tutaj była mowa na początku, to już świadczy raczej nie najlepiej o Tobie, bo jeżeli Twoim zdaniem branie zlecenia i zobowiązanie się tym samym do jego terminowej realizacji nie będąc faktycznie w stanie się z tego wywiązać jest ok, to jest co najwyżej smutne. Co innego pracować w firmie, bo odpowiedzialność nie spoczywa tutaj stricte na Tobie, ale na podmiocie gospodarczym i całym zespole ludzi, a co innego być tzw. freelancerem i brać się za rzeczy, których się jeszcze nie potrafi. Wtedy odpowiedzialny jesteś Ty i tylko Ty. Ty decydujesz o podjęciu zlecenia, o ewentualnym ryzyku wynikającym z niewywiązania się. Klient jeśli z czymś do Ciebie przychodzi też ma zwykle przewidziany jakiś termin. Jeśli Ty nie dotrzymujesz terminu, także Twój klient go nie dotrzymuje. Jeśli zatrudnia Cię firma, ocenia wcześniej Twoje umiejętności i Twoje predyspozycje do rozwijania własnych umiejetności. Decydując się na własną działalność poświadczasz w pewnym sensie hipotetycznemu klientowi, że decyzja ta była przemyślana i jest poparta Twoimi umiejętnościami oraz doświadczeniem. Tyle w tym temacie. Teraz nie ujmując oczywiście niczego claude spójrz ile czasu zabrała mu już realizacja tego zlecenia. Czy będąc klientem, który płaci za zlecenie 1000 zł było by to dla Ciebie do przyjęcia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 1 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2008 (edytowane) branie zlecenia i zobowiązanie się tym samym do jego terminowej realizacji nie będąc faktycznie w stanie się z tego wywiązać jest ok, to jest co najwyżej smutne. Dzięki wszystkim za fachowe porady odnośne samego 3d ale śmieszne są te kłótnie odnośnie profesjonalnego podejścia. Nie wiem kto miałby decydować kiedy już mogę zarabiać i kto może być moim klientem. Zawsze będę się starał robić najlepiej jak potrafię i tyle. Doświadczenie jest bardzo ważne i trzeba je zbierać. Kto powiedział, że zawaliłem termin!!!! Wszystko zrobiłem na czas kasę dostałem. Łazienkę robię gratisowo i nie mam żadnych zobowiązań. Wiem ze jakość nie jest pierwsza klasa. Popatrzmy na to z drugiej strony! Czy wiecie ile razy ta dziewczyna coś poprawiała albo niedoprecyzowałą w projekcie. Ja mam być profesjonalny ale dobrze czy Ona jest? Ktoś kto ma konkretne terminy i jest profesjonalnym architektem wnętrz nie bierze kogoś takiego jak ja, który nawet nie miał portfolio z pełnym Interiorem. Jak ktoś się do mnie zgłasza to nie ukrywam kim jestem i co zrobiłem, więc nie ma co się denerwować nikt nie został tu skrzywdzony. Edytowane 1 Sierpień 2008 przez claude Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 claude, ale ja już nie piję do Ciebie, dobrze idzie i wyjaśniłeś przecież co i jak, kiedy dyskutowaliśmy o tym na początku;) Nawiązywałem tylko i rozwinąłem nieco temat w odniesieniu do tego co napisał jarross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarross Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 "Jeżeli robisz to na zamówienie odpłatne, to moim zdaniem najpierw powinieneś był się uczyć, a później bawić w zlecenia, bo w ten sposób możesz w łatwy sposób udupić i siebie, i dziewczynę, która nie będzie miała wizualizacji swojego projektu na czas i w odpowiedniej estetycznie formie;)" No ja to rozumiem jednoznacznie (i parę innych osób również u mnie w biurze ) ale po co mnie od razu obrażać, kto zawalił terminy? Oj Touch coś dziwnego piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 1 Sierpień 2008 Share Napisano 1 Sierpień 2008 I czego Pan Panie jarross w tym wszystkim nie rozumie? Trzeba wykładać to jak ziemię szpadlem? Powiedz mi, jak wyobrażasz sobie odpłatną współpracę osoby bez doświadczenia i umiejętności potrzebnych do sprawnego i stosunkowo szybkiego zrealizowania projektu z klientem? Zaznaczę, że nie piszę już tutaj o claude , bo ma taki, a nie inny układ z klientką, więc ok. Ale w sytuacji, kiedy chodziłoby o klienta reprezentującego poważną firmę taki termin realizacji byłby chyba niedopuszczalny? Fakt, poważna firma zwróciła by się o przygotowanie projektu raczej do firmy lub kogoś sprawdzonego, ale to już pominę. Przecież w każdej chyba branży ważne są umiejętność i doświadczenie w danej dziedzinie. Wiadomo, że każdy jakoś owe doświadczenie musi zdobyć, ale przecież nikt nie rzuca nigdy nowego pracownika na najgłębszą wodę wyznaczając zaraz do kompleksowej realizacji projektu. Czego Ty i Twoi znajomi z biura tutaj nie rozumiecie?;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 2 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 2 Sierpień 2008 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xaoo Napisano 2 Sierpień 2008 Share Napisano 2 Sierpień 2008 (edytowane) Witam, Jak na moje oko ta posadzka w kabinie prysznica jakas dziwna. Pewnie jest to drewniana kratka, czy cos w tym stylu, ale na tym renderze wyglada dosc sztucznie. Czy nie lepiej by bylo zmienic kolor szyby z tej ciemno brazowej na normalne szklo? Czy to taki zamysl projektanta byl? Pozdrawiam, xaoo Edytowane 2 Sierpień 2008 przez xaoo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 2 Sierpień 2008 Share Napisano 2 Sierpień 2008 Coraz lepiej idzie claude;) xaoo dobrze zwrócił uwagę na szybę i drewno(?) pod prysznicem. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 3 Sierpień 2008 Autor Share Napisano 3 Sierpień 2008 Co do koloru szkła to gdzieś widziałem takie przyciemniane kabiny i mi się spodobało, ona jakoś nie protestowała, a ja sam nie jestem pewnie co do tego. Jeśli chodzi o brodzik to jest taki jaki ona chciała i już nie będę kombinował. Ale dzięki za komenty. Czy to normalne że obrazek 800x1200 renderuje się 7,5h Może dałem za duży subdv na materiałach szkła, nie wiem też czy potrzebne jest tyle odbić, bo nawet na żółtej ścianie dałem niewielki reflect. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Touch Napisano 3 Sierpień 2008 Share Napisano 3 Sierpień 2008 W scenie masz dużo odbić, więc długi czas raczej dziwny nie jest. Możesz pokombinować właśnie z subdivs. Ta szyba od prysznica, to zwykłe szkło, tylko barwione, czy to jakieś lekko mleczne? Jeśli zwykłe, to chyba niepotrzebnie masz fallofa (fresnel) dla odbić. Pozdr Edit: Chyba, że te rozmyte odbicia są na czarnej mozaice, a nie na szybie;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viz.k Napisano 3 Sierpień 2008 Share Napisano 3 Sierpień 2008 ja mysle ze (o ile masz quada) w takiej rozdzielczosci nie powinno tyle isc...mozesz pokazac ustawienia lc/irr/aa/rqmc , nie gwarantuje ze pomoge ale pewnie cos tam mozna zoptymalizowac...subdivs mozesz sprobowac po prostu zmniejszyc, przerenderowac jakis maly fragment i zobaczyc czy jest znaczacy spadek jakosci subdivs dla swiatel tez bez przesady (12-14) te odbicia glossy na szybie maja byc z zalozenia? nie podoba mi sie, lepsze bylyby zwykle ostre intensywnosc swiatel w suficie bym troche zmniejszyl, za mocno odbija sie w plytkach, jak bedzie za ciemno to dodaj jakies niewidoczne swiatlo bez speculara, ale pokombinuj w color mapping Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się