Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Max domyślnie w oknie perspektywicznym tworzy perspektywę z 3 punktami zbiegu. Czy można to zmienic 2 punkty? Thx

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 5,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

yyy troche nie kapuje ale chyba chodzi o to że masz perspektywe a chcesz widzieć tylko płaszczyzne.

lekarstwo to w lewym gurnym rogu klikasz na napis tam view i wybierasz z której strony chcesz patrzeć.

lub skruty klawiszowe np. t to widok top czyli z góry bez perspektywy :]

Napisano
  • Autor

No nie kapujesz :D Widoki ta ja sobie umiem zmieniac :)

 

perspektywa z trzema punktami zbiegu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Perspektywa_z_trzema_punktami_zbiegu

 

perspektywa z dwoma punktami zbiegu:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Perspektywa_z_dwoma_punktami_zbiegu

 

W maxie domyslnie jest ta pierwsza, co sprawia że w widoku perspektywicznym sciany budynkow sprawiaja wrazenie zwężania się ku górze (co jest jak najbardzoej naturalne w realu). W rysunku architektonicznym natomiast czesto pomija się trzeci punkt, aby wszystkie linie scian itp. były do siebie równoległe a budynki nie zwężały się ku gorze. I to chciałbym uzyskac jakos :)

Napisano

Oczywiście.

Jeśli to zwykła kamera klikasz prawym przyciskiem na kamerze i wybierasz assign Cammera Correction.

 

Jeśli Vrayowa to wchodzisz do ustawień kamery i pod vertical shift masz przycisk guess

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności