Napisano 6 Luty 200421 l nie licz na pomoc tylko sam pokombinuj! Jesli czegos nie wylicza renderer to trzeba uciekac sie do roznych sztuczek - z dodatkowymi swiatlami / projektorami w tym wypadku... Kombinacje sa dowolne liczy sie wylacznie w miare realistyczny efekt wizualny. Nie ukrywam by bylo to latwe do zrobienia, no zalezy jak bardzo realistyczny efekt chcialbys osiagnac?! Nie wydaje mi sie aby ktos, kto ma wlasny przepis na podobne efekty - chcial sie nim dzielic z innymi. No ale zobaczymy. Tymczasem zachecam do eksperymentow z oswietleniem! pozdro
Napisano 6 Luty 200421 l Szczeże powiem, że przykład na kaustyke (refrakcyjną) jest w helpie maxa:D Oczywiście w oparciu o scanline\'a Więc poszukać warto:D
Napisano 6 Luty 200421 l Jak zrobić kaustyka w scanline? Z tego co wiem to się nie da. Można go co najwyżej symulować ręcznym ustawianiem małych świateł o wysokiej intensywności, ew. zrobić jakąś mapę która będzie na zasadzie projektora rzucana przez światło. Jest to trudne do zrobienia, pracochłonne i daje raczej kiepskie efekty.
Napisano 6 Luty 200421 l No oczywiście Batou. Nikt nie mówi, że to co osiągniemy będzie porównywalne z obliczony kaustykiem pogietego kieliszka. \"Marne szanse\" jak mówią francuzi, ale tak na prawdę wszystko to tylko symulacja. Niektózy potrafią kilkoma światłami symulować GI. Trzeba na przykład wiedzieć, że światło może mieć ujemny multipler, albo inny kolor cienia niż czarny. Ta ostatnia informacja może chyba pomóc w \"kasutyku\".
Napisano 6 Luty 200421 l To jasne Bacry, że GI można symulować z tymże globalna iluminacja jest znacznie bardziej \"przewidywalna\". Znając mniej więcej zasady, rządzące światłem, można w miarę realistycznie symulować ten efekt ręcznie. Lecz kaustyk jest zdecydowanie bardziej złożonym efektem. Trudno przewidzieć jak będzie wyglądał w przypadku np. kieliszka. Wszystko to jest przecież zależna od kąta padanie światła, jego intensywności oraz ior materiału szkła. Można oczywiście improwizować, ale to również nie jest takie proste.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto