Skocz do zawartości

Efekt zniekształcenia wodnego i niebo


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

Używam mental ray'a i mam problem ze zrobieniem fajnego nieba. Jak takowe wyprodukować, jakie metody polecacie. Gdy podłączam mapkę nieba, ze chmurkami i ptaszkami :) To staje się to tłem, ale ciągle podąża za kamerą co psuje efekt. Więc jak to niebo zrobić, psychical sky nie daje się konfigurować, co jak chcielibyśmy zmienić kolor nieba to nie cholerę :]

 

Drugim problemem jest woda, nie potrafię uzyskać dobrego efektu, a rozchodzi się o jeden bihajster który oglądmy w grach, nawet w silniku Quake 3 to było. Zniekształcenie wodne, czyli "falowanie" tego co jest pod wodą. Czy można to osiągnąć w mental'u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wiec najpierw tak: sky w mr da sie konfigurowac a o to kolorystyke to czepiasz sie jakbys nie wiedzial na jakiej zasadzie to dziala :P sky mentalowski jest zalezny od pozycji suna mentalowskiego wiec dziala na realnych zasadach jak ustawisz pozycje gdy sloneczko zachodzi to ci sie ladnie zaczerwieni niebo itp. Jak nie pasuje to zawsze mozesz uzywac suna bez sky'a i w envirroment sobie wrzuic np mape gradient.

 

Co do wody to w mentalu sie nie da xD A tak na powaznie to chyba ci chodzi o refrakcje wiec tworzysz material arch&design dajesz reflaction na 1,0 transparency na tez na cos kolo jednego albo blizej zera juz nie pamietam w ktora strone idzie przezroczystosc w tym shaderku xD no i przy wspolczynniku ior wpisujesz 1,5 choc mysle ze defultowo to nawet taki jest nastawiony :P. Teraz mozesz jeszcze dorzucic do slotu bump mapke noise i animowac jej parametry. Teraz twoja woda faluje i zalamuje te odbicia. Dla lepszego efektu takze na twoj model wody mozesz nalozyc modyfikator noise i go zanimowac przy duzej ilosci podzialow bedzie to lepiej wygladac niz bump.

 

Dla ciekawszego efektu mozesz dodac caustici ale to juz masz w helpie maxa opisane wiec sobie doczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do słoneczka to o tym wiem, a w sumie nie wiem do czego się czepiam, ale mi chodzi o to, by mapa którą dam w envrivro.... envriro... evnri.. szlag, w otoczeniu nie podążała za kamerą bo staje się tłem, i jest na całym renderze, jest jakby nakładana tylko na tło rendera, a ja chciałbym, żeby zachowywała się jak na żywo, czyli, że gdy zmieniamy położenie kamery to niebo nie lata za nami jakby miało dałna. Po prostu widać całą mapę a nie tylko jego część i ta mapa ciągle lata jak down, chyba wiesz o co mi chodzi o.O

 

Co do wody:

Aż pić się chce!

Aż pić się chce!

Aż pić się chce!

Aż pić się chce!

Temporalanka, aż pić się chce! xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arti odstaw drug'i ;)

W material editorze tworzysz sobie materiał:

-do slotu diffuse textura nieba( ale nie zwykła tylko spherical)

-w opcjach bitmapy na zakładce coordinates zaznaczasz environment i mapping- Spherical Environment

-wciskasz 8 i pod environment map wrzucasz ten materiał.

Gotowe tylko tak jak pisałem musisz mieć specjalnie przygotowane textury nieba żeby na sferycznym otoczeniu dobrze leżały, znajdziesz takie w necie albo sam zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arti odstaw drug'i ;)

W material editorze tworzysz sobie materiał:

-do slotu diffuse textura nieba( ale nie zwykła tylko spherical)

-w opcjach bitmapy na zakładce coordinates zaznaczasz environment i mapping- Spherical Environment

-wciskasz 8 i pod environment map wrzucasz ten materiał.

Gotowe tylko tak jak pisałem musisz mieć specjalnie przygotowane textury nieba żeby na sferycznym otoczeniu dobrze leżały, znajdziesz takie w necie albo sam zrób.

 

O, podziękowawszy ;]

 

Co do drugów, nie biorę, za to BikMilki... xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz miec tla tylko takie bardziej prawdziwe niebo to mozesz np zrobic sfere i odwrocic ich normalne np modyfikatorem flip/normal (jakos tak :P) i pozniej na to nalozyc sobie swoje niebo nawet moze to byc animowana tekstura w postaci avika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności