Napisano 29 Czerwiec 200816 l Witam, wiem że pytanie w temacie brzmi dość banalnie ale to nie znaczy ze jestem całkowicie początkujący. Potrafię stworzyć dowolny przedmiot ale zdaję sobie sprawę że nie robię tego najlepszymi metodami, ponieważ uczyłem się tylko z tutoriali :p Chodzi mi konkretnie o to jak np. z plane'a stworzyć półkulę?
Napisano 29 Czerwiec 200816 l Chodzi mi konkretnie o to jak np. z plane'a stworzyć półkulę? a mozesz rozwinac? Bo na ten konkretny przyklad, to moge odpowiedziec "uzyc sphere zamiast plane"
Napisano 29 Czerwiec 200816 l hmm troche to droga na opak bo lepiej jest stworzyc gotowa kule i ja zmodyfikowac np w maxie slice a w innym progsie pewnie tez cos bedzie a jak nie to usunicie recznie polowy :P no ale jak chcesz tak od podstaw to zagesc tego plane (zaleznie od softu to bedzie w samym planie to wybranie ilosc podzialow a jak nie to jakies subdvision czy reczne ciachanie krawedzi) zlapanie poszczegolnych vertexow i przesuniecie w maxie mozna np soft selection wlaczyc i bedzie latwiej... najlepiej powiedz jaki soft to bedzie latwiej i konkretniej doradzic
Napisano 29 Czerwiec 200816 l Autor Nie, nie, chodzi mi o to, że w niektórych przypadkach muszę nadać fragmentom obiektu wypuklości, zaokrąglić go. To z tym plane'm to tylko taki specyficzny przypadek na którym myślę, najłatwiej jest to wytłumaczyć. Mam 3ds max'a 9 Edytowane 29 Czerwiec 200816 l przez joe20
Napisano 29 Czerwiec 200816 l Wyekxtruduj te fragmenty i dodaj chamferem dodatkowego loopa u podstawy a resztę zrobi smooth
Napisano 29 Czerwiec 200816 l O zerknij tutaj, http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45133 SoAD zrobił sobie okrągłe miejsca na dziurki i je pewnie wyextrudował z ujemną wartością. Ty wyextrudujesz z dodatnią i powinno jakoś wyglądać ;)
Napisano 29 Czerwiec 200816 l plane - zaznaczyc -> bevel kilka razy zwiekszajac jedna wartosc i zmniejszajac druga (warto potestowac