joe20 Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 Witam, wiem że pytanie w temacie brzmi dość banalnie ale to nie znaczy ze jestem całkowicie początkujący. Potrafię stworzyć dowolny przedmiot ale zdaję sobie sprawę że nie robię tego najlepszymi metodami, ponieważ uczyłem się tylko z tutoriali :p Chodzi mi konkretnie o to jak np. z plane'a stworzyć półkulę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 Chodzi mi konkretnie o to jak np. z plane'a stworzyć półkulę? a mozesz rozwinac? Bo na ten konkretny przyklad, to moge odpowiedziec "uzyc sphere zamiast plane" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 hmm troche to droga na opak bo lepiej jest stworzyc gotowa kule i ja zmodyfikowac np w maxie slice a w innym progsie pewnie tez cos bedzie a jak nie to usunicie recznie polowy :P no ale jak chcesz tak od podstaw to zagesc tego plane (zaleznie od softu to bedzie w samym planie to wybranie ilosc podzialow a jak nie to jakies subdvision czy reczne ciachanie krawedzi) zlapanie poszczegolnych vertexow i przesuniecie w maxie mozna np soft selection wlaczyc i bedzie latwiej... najlepiej powiedz jaki soft to bedzie latwiej i konkretniej doradzic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe20 Napisano 29 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2008 (edytowane) Nie, nie, chodzi mi o to, że w niektórych przypadkach muszę nadać fragmentom obiektu wypuklości, zaokrąglić go. To z tym plane'm to tylko taki specyficzny przypadek na którym myślę, najłatwiej jest to wytłumaczyć. Mam 3ds max'a 9 Edytowane 29 Czerwiec 2008 przez joe20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 Wyekxtruduj te fragmenty i dodaj chamferem dodatkowego loopa u podstawy a resztę zrobi smooth Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joe20 Napisano 29 Czerwiec 2008 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2008 Dziękuję Tomala, dobry sposób :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 O zerknij tutaj, http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=45133 SoAD zrobił sobie okrągłe miejsca na dziurki i je pewnie wyextrudował z ujemną wartością. Ty wyextrudujesz z dodatnią i powinno jakoś wyglądać ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
illy Napisano 29 Czerwiec 2008 Share Napisano 29 Czerwiec 2008 plane - zaznaczyc -> bevel kilka razy zwiekszajac jedna wartosc i zmniejszajac druga (warto potestowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi