Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam staram sie zrobić większy projekt i napotkałem 2 problemy, pewnie coś przypakowo w ustawieniach zmieniłem i to moja wina ale prosze powiedzcie co z tym zrobić,

1 ikonki obrazujące przesuwanie skalowanie obracanie itp, (strzałki okręgi) chodzi mi o te przy obiektach jak przesuwamy go to go mozna złapac za strzałke i przesuwać tylko w jednym wymiarze. Więc one wszystki znikły jak chce przesunać vartexa to musze jego trzymać i porusza sie on w 3d burząc całą konstrukcje

 

2 nakładając teksture (w tymp rzypadku zdjęcie elewacji budynku w celu ułatwienia modelowania) robi sie ona zupełnie nieczytelna co najlepiej zobrazuje miniaturka

 

prosze o pomoc bo bez tego nie da się pracowac

probowałem z tą teskturką zmienić jej rozmiar poprzez "tiling" jednak to nie daje efektu

Edytowane przez stolik

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 955
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dwie odpowiedzi: proszę o przeczytanie FAQ forum! prosze o przeczytanie zasad zakładania wątków!

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

przykro mi ale odpowiedzi nie znalazłem, sorka za temat zaraz zmienie. mnie nei chodzi o jakość tej teksturki w viewporcie. ona taka pozostaje po renderingu. albo źle szukam to przepraszam albo innego sposobu nie widze, na pierwszy problem nie widze żadnego tematu. pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc

Napisano

1. Nacisnij klawisz "X"

2. Nałóż modyfikator Uwv map

 

Ps. Pisze o tym w FAQ

Napisano

pierwsze pytanie:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4041

 

dział FAQ na forum jednak istnieje.

 

 

ok drugie pytanie:

 

sprawdź czy masz prawidłowo zmapowany obiekt. jesli nie, wrzuć UVW mapplanar lub box. jesli tak, sprawdź czy renderuje się dokładnie tak samo. jeśli po renderingu jest ok a w viewporcie jest źle - sprawdź sterowniki karty graficznej. jesli po renderingu też jest źle, pokaż screen z viewportu i co to za materiał.

 

ostatecznie spróbuj wrzucić na ten obiekt checkera i pokaż jak wyszło

 

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

niestety nie pomogło tak wygladaja ustawienia , to jest zwykjły materiał tylko z foto, i tak jest z kazdym , raczej ze strownikami to nic nie jest bo 2 godziny temu jak odchodziłem do kompa wszystko było ok a po powroci takie jaja.

i sorka za te "strzałki" chyba mam za słabe okulary, nie chciałem zaśmiecać przepraszam

oto zrzuty

Napisano
  • Autor

zmapuj czyli?? sorka ale jeszcze nie wszysko kapuje w maxe, jeli chodzi o to UVW maping to to co widzicie to jest już po tego zastosowaniu

Napisano
zmapuj czyli??
modyfikator uwv map.

 

ustawiasz gimzo tak zeby textura po ustawieniu ci pasowala. W ustawieniach bitmapy w material editor zaznacz ten kwadracik w kratke - show bitmap in viewport i wtedy mapuj.

Napisano
  • Autor

ok ok wielkie dzięki już wiem, wciśnięte miałem real world-map size, po odznaczeniau jes ok :) wiedziałem ze jakaś głupota bo samo sie nie mogłą wiele popsuć przez godzine :P wielkie dzięki i na następny raz bardziej po grzebie rpzed załorzeniem tematu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności