Napisano 4 Lipiec 200816 l Witam. Kierując się wskazówkami grafików na tym forum postanowiłem nauczyć się wreszcie obsługi (chociaż w stopniu podstawowym) mental ray'a. Zbudowałem sobie małą szafkę szpitalną aby na jej przykładzie zobaczyć jak działa mental. Pierwsze pytanie brzmi: czy szafka wystarczy czy mam do tego dorobić kawałek podłogi i scian? Poniżej wrzucam pierwszy render. Szafka pokryta jest lekko rozjaśnionym standardowym materiałem. Jedyne co zmieniłem to ustawiłem mentala jako silnik renderu, włączyłem GI (na konfig. standardowych) i dodałem na scenę światełko typu mr Area Omni. Typ cieniowania to Ray Traced Shadows. I teraz kolejne pytania: czym spowodowane są plamy na szafce? oraz co powinienem zmienić na początku aby nauka na tym przykładzie miała jakikolwiek sens...
Napisano 4 Lipiec 200816 l Zrób pomieszczenie. Z podłogą, sufitem, oknem, w prawdziwych wymiarach, szafka też musi trzymać skalę.
Napisano 4 Lipiec 200816 l Masz wielkie fotony - opcja 1 - używasz tylko fotonów - zwiększ ich liczbę i zmniejsz radiusa, opcja 2 - dokładasz do tego fg - a jak ustawic fg to najlepiej zobaczyc na przykładach - zamiast na ślepo ustawiac param. znajdź jakiś ciekawy tutorial/kurs i jedź z nim - bo tak nic nie zdziałasz
Napisano 4 Lipiec 200816 l Autor wrzucam proste, zamknięte pomieszczenie z ramą okienną (mam zostawić samą ramę czy wstawić w nią boxa imitującego szybę czy jeszcze inaczej?) i szafką. Za oknem świeci to samo światło co wcześniej... Czy takie coś wystarczy? skala 1:1...
Napisano 5 Lipiec 200816 l Scena do nauki spoko. Wystarczy sama dziura. Z silnikiem i swiatlami Ci nie pomogę, bo mentala nigdy nawet nie próbowałem używać. PZDR mkeruj
Napisano 5 Lipiec 200816 l http://www.mm.pl/~stek/mental.rar odpal to sproboj zrozumiec :P bedziesz wiedzial co dana funkcja robi i ogolnie o o chodzi z oswietlaniem wnetrz
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto