owiec Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Witam, Zaczynam bawic sie w 3DS Max. W ramach cwiczen z modelowania zrobilem taka apteczke do gry SF: Wyglada jednak strasznie plastikowo. Co powinienem zrobic aby byla bardziej fotorealistyczna? To kwestia swiatla, a moze tekstury? Macie jakies rady?
Sebastian Ozga Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Wyglada jednak strasznie plastikowo. Właśnie nie wygląda, a chyba powinna ;) Pokaż siatkę, tekstury...
Georgas Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 to kwestia modelu, swiatla, textur, materialow, studia itd
d00b Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 jeżeli ma to być apteczka do gry, to zdaje mi się ze model jest troche za bardzo skomplikowany
Ex3 Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Widzę że ostatnio ludzie nie zauważają działu game-art i wrzucają rzeczy lo-poly do Wip. LUDZIE od tego jest dział GAME_ART
owiec Napisano 9 Lipiec 2008 Autor Napisano 9 Lipiec 2008 Widzę że ostatnio ludzie nie zauważają działu game-art i wrzucają rzeczy lo-poly do Wip. LUDZIE od tego jest dział GAME_ART To nie jest low-poly. Jezeli robi to taka roznice, to jest to model do gry RPG a nie komuperowej. Siatke pokaze wieczorem, jak tylko sie do niej dostane :) To moze jakies rady macie?
Sebastian Ozga Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Jezeli robi to taka roznice, to jest to model do gry RPG a nie komuperowej. Zacznij od początku, bo trochę nie rozumiem. Jakie masz założenia tego modelu? Do czego go chcesz wykorzystać?
Ex3 Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Do RPG czyli pewnie na jakąś kartę przedmiotu ;) Ok no więc tak. Pod rączką w tym wklęśnięciu masz bardzo niefajnie zrobione smooth groupy. jak chcesz realizmu to dodaj jakieś otarcia na teksturze, brud. Polecam też wypalić sobie AO i nałożyć na tex (fajnie zabrudzi rowki). Jeśli chcesz jeszcze większego realizmu to pomyśl o jakimś sensownym rendererze mental,vray ... Ustawiasz jakieś ładne shaderki i ładnie oświetlasz i gotowe.
owiec Napisano 9 Lipiec 2008 Autor Napisano 9 Lipiec 2008 Dokladniej to chce to wykorzystac do podrecznika, ale chcialbym aby dalo sie w przyszlosci wykorzystac do np. kart. Ex3, mozesz napisac dokladniej jak wypalic AO? Niefajnie smoothgroup? czyli w ogole je olac i zrobic kanciaste, czy jakos poprawic?
Ex3 Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 No właśnie teraz masz kanciastą dziurę :) i lepiej by wyglądała wysmoothowana. Tutka do wypalania AO masz TU
Temporal Napisano 9 Lipiec 2008 Napisano 9 Lipiec 2008 Jak to nie jest pod gre komputerowa to moze zrob to pod subdivision wiesz zrobic tak siatke by po meshsmoothie czy turbosmoothie to wyszlo pieknie. To mocowanie raczki z reszta jest dziwne skrzynia kanaciasta a tutaj taki glut w miejscu laczenia. Ogolnie to polecam przegladanie tutoriali bo trudno napisac komus w jednym zdaniu jak zrobic by bylo realistycznie. Na realnosc sklada sie to wszystko co wymienil Georgas.
owiec Napisano 9 Lipiec 2008 Autor Napisano 9 Lipiec 2008 Dzieki za uwagi. Ex3, twoj tutorial jest poza moim poziomem. Jeszcze troche potrwa az cos z niego skumam :P Poprawilem siatke dziury i raczki, oteksturowanie (m.in. raczka), oswietlenie (zmienilem na raytrace i dodalem IES Sky na gorze), render (lighttracer) i wyszlo tak:
Temporal Napisano 10 Lipiec 2008 Napisano 10 Lipiec 2008 No juz jest lepiej pod wzgledem modelingu ale chyba cos niedobrego dzieje sie pod raczka po prawej stronie pokaz moze screen z siatka modelu. Co do realnosci to tez skup sie na materialaach jakies odbicia i moze nawet zblurowane bo teraz sa tylko jednolite kolory a to nie wyglada za ciekawie. Zobaczysz jescze kilka zabiegow i bedzie to naprawde fajnie wygladac.
owiec Napisano 10 Lipiec 2008 Autor Napisano 10 Lipiec 2008 Starczy mi na razie zabawy z tym modelem. Wrzucam siatke i biore sie za cos innego:) Wielkie dzieki za pomoc, zwlaszcza Ex3 i Temporal.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się