Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Zaczynam bawic sie w 3DS Max. W ramach cwiczen z modelowania zrobilem taka apteczke do gry SF:

apteczka_polowa.jpg

Wyglada jednak strasznie plastikowo.

 

Co powinienem zrobic aby byla bardziej fotorealistyczna? To kwestia swiatla, a moze tekstury? Macie jakies rady?

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeżeli ma to być apteczka do gry, to zdaje mi się ze model jest troche za bardzo skomplikowany

Napisano

Widzę że ostatnio ludzie nie zauważają działu game-art i wrzucają rzeczy lo-poly do Wip.

LUDZIE od tego jest dział GAME_ART

Napisano
  • Autor
Widzę że ostatnio ludzie nie zauważają działu game-art i wrzucają rzeczy lo-poly do Wip.

LUDZIE od tego jest dział GAME_ART

To nie jest low-poly. Jezeli robi to taka roznice, to jest to model do gry RPG a nie komuperowej.

 

Siatke pokaze wieczorem, jak tylko sie do niej dostane :)

 

To moze jakies rady macie?

Napisano
Jezeli robi to taka roznice, to jest to model do gry RPG a nie komuperowej.

 

Zacznij od początku, bo trochę nie rozumiem. Jakie masz założenia tego modelu? Do czego go chcesz wykorzystać?

Napisano

Do RPG czyli pewnie na jakąś kartę przedmiotu ;)

Ok no więc tak.

Pod rączką w tym wklęśnięciu masz bardzo niefajnie zrobione smooth groupy.

jak chcesz realizmu to dodaj jakieś otarcia na teksturze, brud. Polecam też wypalić sobie AO i nałożyć na tex (fajnie zabrudzi rowki).

Jeśli chcesz jeszcze większego realizmu to pomyśl o jakimś sensownym rendererze mental,vray ...

Ustawiasz jakieś ładne shaderki i ładnie oświetlasz i gotowe.

Napisano
  • Autor

Dokladniej to chce to wykorzystac do podrecznika, ale chcialbym aby dalo sie w przyszlosci wykorzystac do np. kart.

Ex3, mozesz napisac dokladniej jak wypalic AO?

Niefajnie smoothgroup? czyli w ogole je olac i zrobic kanciaste, czy jakos poprawic?

Napisano

No właśnie teraz masz kanciastą dziurę :) i lepiej by wyglądała wysmoothowana.

Tutka do wypalania AO masz TU

Napisano

Jak to nie jest pod gre komputerowa to moze zrob to pod subdivision wiesz zrobic tak siatke by po meshsmoothie czy turbosmoothie to wyszlo pieknie. To mocowanie raczki z reszta jest dziwne skrzynia kanaciasta a tutaj taki glut w miejscu laczenia. Ogolnie to polecam przegladanie tutoriali bo trudno napisac komus w jednym zdaniu jak zrobic by bylo realistycznie. Na realnosc sklada sie to wszystko co wymienil Georgas.

Napisano
  • Autor

Dzieki za uwagi. Ex3, twoj tutorial jest poza moim poziomem. Jeszcze troche potrwa az cos z niego skumam :P

Poprawilem siatke dziury i raczki, oteksturowanie (m.in. raczka), oswietlenie (zmienilem na raytrace i dodalem IES Sky na gorze), render (lighttracer) i wyszlo tak:

apteczka6.jpg

Napisano

No juz jest lepiej pod wzgledem modelingu ale chyba cos niedobrego dzieje sie pod raczka po prawej stronie pokaz moze screen z siatka modelu. Co do realnosci to tez skup sie na materialaach jakies odbicia i moze nawet zblurowane bo teraz sa tylko jednolite kolory a to nie wyglada za ciekawie. Zobaczysz jescze kilka zabiegow i bedzie to naprawde fajnie wygladac.

Napisano
  • Autor

Starczy mi na razie zabawy z tym modelem. Wrzucam siatke i biore sie za cos innego:)

Wielkie dzieki za pomoc, zwlaszcza Ex3 i Temporal.

 

apteczka6_mesh.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności