Napisano 9 Lipiec 200816 l Witam, Zaczynam bawic sie w 3DS Max. W ramach cwiczen z modelowania zrobilem taka apteczke do gry SF: Wyglada jednak strasznie plastikowo. Co powinienem zrobic aby byla bardziej fotorealistyczna? To kwestia swiatla, a moze tekstury? Macie jakies rady?
Napisano 9 Lipiec 200816 l Wyglada jednak strasznie plastikowo. Właśnie nie wygląda, a chyba powinna ;) Pokaż siatkę, tekstury...
Napisano 9 Lipiec 200816 l jeżeli ma to być apteczka do gry, to zdaje mi się ze model jest troche za bardzo skomplikowany
Napisano 9 Lipiec 200816 l Widzę że ostatnio ludzie nie zauważają działu game-art i wrzucają rzeczy lo-poly do Wip. LUDZIE od tego jest dział GAME_ART
Napisano 9 Lipiec 200816 l Autor Widzę że ostatnio ludzie nie zauważają działu game-art i wrzucają rzeczy lo-poly do Wip. LUDZIE od tego jest dział GAME_ART To nie jest low-poly. Jezeli robi to taka roznice, to jest to model do gry RPG a nie komuperowej. Siatke pokaze wieczorem, jak tylko sie do niej dostane :) To moze jakies rady macie?
Napisano 9 Lipiec 200816 l Jezeli robi to taka roznice, to jest to model do gry RPG a nie komuperowej. Zacznij od początku, bo trochę nie rozumiem. Jakie masz założenia tego modelu? Do czego go chcesz wykorzystać?
Napisano 9 Lipiec 200816 l Do RPG czyli pewnie na jakąś kartę przedmiotu ;) Ok no więc tak. Pod rączką w tym wklęśnięciu masz bardzo niefajnie zrobione smooth groupy. jak chcesz realizmu to dodaj jakieś otarcia na teksturze, brud. Polecam też wypalić sobie AO i nałożyć na tex (fajnie zabrudzi rowki). Jeśli chcesz jeszcze większego realizmu to pomyśl o jakimś sensownym rendererze mental,vray ... Ustawiasz jakieś ładne shaderki i ładnie oświetlasz i gotowe.
Napisano 9 Lipiec 200816 l Autor Dokladniej to chce to wykorzystac do podrecznika, ale chcialbym aby dalo sie w przyszlosci wykorzystac do np. kart. Ex3, mozesz napisac dokladniej jak wypalic AO? Niefajnie smoothgroup? czyli w ogole je olac i zrobic kanciaste, czy jakos poprawic?
Napisano 9 Lipiec 200816 l No właśnie teraz masz kanciastą dziurę :) i lepiej by wyglądała wysmoothowana. Tutka do wypalania AO masz TU
Napisano 9 Lipiec 200816 l Jak to nie jest pod gre komputerowa to moze zrob to pod subdivision wiesz zrobic tak siatke by po meshsmoothie czy turbosmoothie to wyszlo pieknie. To mocowanie raczki z reszta jest dziwne skrzynia kanaciasta a tutaj taki glut w miejscu laczenia. Ogolnie to polecam przegladanie tutoriali bo trudno napisac komus w jednym zdaniu jak zrobic by bylo realistycznie. Na realnosc sklada sie to wszystko co wymienil Georgas.
Napisano 9 Lipiec 200816 l Autor Dzieki za uwagi. Ex3, twoj tutorial jest poza moim poziomem. Jeszcze troche potrwa az cos z niego skumam :P Poprawilem siatke dziury i raczki, oteksturowanie (m.in. raczka), oswietlenie (zmienilem na raytrace i dodalem IES Sky na gorze), render (lighttracer) i wyszlo tak:
Napisano 10 Lipiec 200816 l No juz jest lepiej pod wzgledem modelingu ale chyba cos niedobrego dzieje sie pod raczka po prawej stronie pokaz moze screen z siatka modelu. Co do realnosci to tez skup sie na materialaach jakies odbicia i moze nawet zblurowane bo teraz sa tylko jednolite kolory a to nie wyglada za ciekawie. Zobaczysz jescze kilka zabiegow i bedzie to naprawde fajnie wygladac.
Napisano 10 Lipiec 200816 l Autor Starczy mi na razie zabawy z tym modelem. Wrzucam siatke i biore sie za cos innego:) Wielkie dzieki za pomoc, zwlaszcza Ex3 i Temporal.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto