Fafik Napisano 10 Lipiec 2008 Share Napisano 10 Lipiec 2008 Ostatnimi czasy spotkałem się z ciekawym sposobem teksturowania, ot urz było ono robione na czymś w rodzaju warstw, nie wiem dokładnie jak to jest zrobione, ale byłbym wdzięczny jakby mi ktoś mógł przybliżyć tą technikę, posiadam 3D studio max 7 i prosiłbym o technikę wykorzystywaną pod tą wersje programu. Dziękuje z góry. Oto link do tego co znalazłem i na czym się wzorowałem pisząc ten temat. http://zivcg.com/images/bloodelf_tutorial/4.jpg Pozdrawiam =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 14 Lipiec 2008 Share Napisano 14 Lipiec 2008 a sprawdzałeś w helpie maxa informacje o map chanel? każda textura może używać jakiegoś konkretnego kanału mapowania (map chanel) zazwyczaj jest to kanał 1 (wszystkie textury standardowo mają ustawione mapowanie na kanale 1) można to zmienić w ME. kanał mapowania jest uwzględniany tylko przez dwu wymiarowe textury oraz trzy wymiarowe, którym zmieniłeś źródło koordynat z 'object' na 'expilicit map chanel' właśnie w tym miejscu jest pole 'map chanel' gdzie możesz sobie ustwić inne kanał mapowania. oczywiście żeby textura była właściwie wyświetlana siatka w danym kanale musi posiadać odpowiednie mapowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafik Napisano 15 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 15 Lipiec 2008 Przepraszam, ale nie rozumiem, mi chodziło o to gdzie to i co zmienić żeby można było kilka warstw tekstur dać. Niepotrzebnie to pisałeś, bo ja i tak tego nie zdołam zrozumieć :) Ale dziękuje ci za chęci i prawdopodobne dobre wskazówki, nie wiem czy dobre bo nic nie rozumiem... Jak byś mógł / Jakby ktokolwiek mógł to mi rozpisać jaśniej, krok po kroku jak to ustawić, bo nie bardzo to rozumiem. Dziękuje za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 najprościej map chanel możesz użyć w mapie mix, gdzie możesz połączyć dwie bitmapy (i każda może wykorzystać inny map chanel. Jest tu pytanie dotyczące texportera i link do tutoriala odnośnie mapowania gdzie wykorzystują kanały mapowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myk_myk Napisano 16 Lipiec 2008 Share Napisano 16 Lipiec 2008 (edytowane) Fafik - prosto i wygodnie. Masz zdjecia każdej strony kostki do gry. Robisz boxa. Teraz każdej stronie boxa przypisujesz inny map chanel. Wystarczy teraz nałożyć odpowiednie zdjęcie do odpowiedniego numeru i już. Oczywiście mususz wybrać mapę Multi/sub-Object Pozdrawiam. Edytowane 16 Lipiec 2008 przez myk_myk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 17 Lipiec 2008 Share Napisano 17 Lipiec 2008 myk_myk w twoim przypadku to wcale nie jest potrzebne osobne mapchanele jak korzystasz z multi/subobject. I pamiętajcie, że mapa uv (czyli rozłożona na płasko siatka) zajmuje sporo pamięci więc dla bardziej skomplikowanych obiektów każdy kolejny map chanel to potężny kęs zjadanej pamięci (której w 32bit systemie nie będzie nigdy więcej niż 3GB). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fafik Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Share Napisano 17 Lipiec 2008 Dzięki chłopaki, mam nadzieje że mi się uda, inaczej napisze edit do posta, lub napisze nowego i poproszę was o krok po kroku, lub jakiś prosty tutorial, gdyż ta kwestia mnie już dręczy spory okres czasu, i chce się nauczyć 3D grafiki :D (Umiem postawić boxa i kilka innych rzeczy :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się