Napisano 10 Lipiec 200816 l Ostatnimi czasy spotkałem się z ciekawym sposobem teksturowania, ot urz było ono robione na czymś w rodzaju warstw, nie wiem dokładnie jak to jest zrobione, ale byłbym wdzięczny jakby mi ktoś mógł przybliżyć tą technikę, posiadam 3D studio max 7 i prosiłbym o technikę wykorzystywaną pod tą wersje programu. Dziękuje z góry. Oto link do tego co znalazłem i na czym się wzorowałem pisząc ten temat. http://zivcg.com/images/bloodelf_tutorial/4.jpg Pozdrawiam =]
Napisano 14 Lipiec 200816 l a sprawdzałeś w helpie maxa informacje o map chanel? każda textura może używać jakiegoś konkretnego kanału mapowania (map chanel) zazwyczaj jest to kanał 1 (wszystkie textury standardowo mają ustawione mapowanie na kanale 1) można to zmienić w ME. kanał mapowania jest uwzględniany tylko przez dwu wymiarowe textury oraz trzy wymiarowe, którym zmieniłeś źródło koordynat z 'object' na 'expilicit map chanel' właśnie w tym miejscu jest pole 'map chanel' gdzie możesz sobie ustwić inne kanał mapowania. oczywiście żeby textura była właściwie wyświetlana siatka w danym kanale musi posiadać odpowiednie mapowanie.
Napisano 15 Lipiec 200816 l Autor Przepraszam, ale nie rozumiem, mi chodziło o to gdzie to i co zmienić żeby można było kilka warstw tekstur dać. Niepotrzebnie to pisałeś, bo ja i tak tego nie zdołam zrozumieć :) Ale dziękuje ci za chęci i prawdopodobne dobre wskazówki, nie wiem czy dobre bo nic nie rozumiem... Jak byś mógł / Jakby ktokolwiek mógł to mi rozpisać jaśniej, krok po kroku jak to ustawić, bo nie bardzo to rozumiem. Dziękuje za pomoc.
Napisano 16 Lipiec 200816 l najprościej map chanel możesz użyć w mapie mix, gdzie możesz połączyć dwie bitmapy (i każda może wykorzystać inny map chanel. Jest tu pytanie dotyczące texportera i link do tutoriala odnośnie mapowania gdzie wykorzystują kanały mapowania.
Napisano 16 Lipiec 200816 l Fafik - prosto i wygodnie. Masz zdjecia każdej strony kostki do gry. Robisz boxa. Teraz każdej stronie boxa przypisujesz inny map chanel. Wystarczy teraz nałożyć odpowiednie zdjęcie do odpowiedniego numeru i już. Oczywiście mususz wybrać mapę Multi/sub-Object Pozdrawiam. Edytowane 16 Lipiec 200816 l przez myk_myk
Napisano 17 Lipiec 200816 l myk_myk w twoim przypadku to wcale nie jest potrzebne osobne mapchanele jak korzystasz z multi/subobject. I pamiętajcie, że mapa uv (czyli rozłożona na płasko siatka) zajmuje sporo pamięci więc dla bardziej skomplikowanych obiektów każdy kolejny map chanel to potężny kęs zjadanej pamięci (której w 32bit systemie nie będzie nigdy więcej niż 3GB).
Napisano 17 Lipiec 200816 l Autor Dzięki chłopaki, mam nadzieje że mi się uda, inaczej napisze edit do posta, lub napisze nowego i poproszę was o krok po kroku, lub jakiś prosty tutorial, gdyż ta kwestia mnie już dręczy spory okres czasu, i chce się nauczyć 3D grafiki :D (Umiem postawić boxa i kilka innych rzeczy :) )
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto