Skocz do zawartości

[Problem] Texsturowanie na warstwach.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ostatnimi czasy spotkałem się z ciekawym sposobem teksturowania, ot urz było ono robione na czymś w rodzaju warstw, nie wiem dokładnie jak to jest zrobione, ale byłbym wdzięczny jakby mi ktoś mógł przybliżyć tą technikę, posiadam 3D studio max 7 i prosiłbym o technikę wykorzystywaną pod tą wersje programu. Dziękuje z góry.

 

Oto link do tego co znalazłem i na czym się wzorowałem pisząc ten temat.

http://zivcg.com/images/bloodelf_tutorial/4.jpg

 

Pozdrawiam =]

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a sprawdzałeś w helpie maxa informacje o map chanel? każda textura może używać jakiegoś konkretnego kanału mapowania (map chanel) zazwyczaj jest to kanał 1 (wszystkie textury standardowo mają ustawione mapowanie na kanale 1) można to zmienić w ME. kanał mapowania jest uwzględniany tylko przez dwu wymiarowe textury oraz trzy wymiarowe, którym zmieniłeś źródło koordynat z 'object' na 'expilicit map chanel' właśnie w tym miejscu jest pole 'map chanel' gdzie możesz sobie ustwić inne kanał mapowania. oczywiście żeby textura była właściwie wyświetlana siatka w danym kanale musi posiadać odpowiednie mapowanie.

Napisano

Przepraszam, ale nie rozumiem, mi chodziło o to gdzie to i co zmienić żeby można było kilka warstw tekstur dać. Niepotrzebnie to pisałeś, bo ja i tak tego nie zdołam zrozumieć :) Ale dziękuje ci za chęci i prawdopodobne dobre wskazówki, nie wiem czy dobre bo nic nie rozumiem... Jak byś mógł / Jakby ktokolwiek mógł to mi rozpisać jaśniej, krok po kroku jak to ustawić, bo nie bardzo to rozumiem. Dziękuje za pomoc.

Napisano

najprościej map chanel możesz użyć w mapie mix, gdzie możesz połączyć dwie bitmapy (i każda może wykorzystać inny map chanel. Jest tu pytanie dotyczące texportera i link do tutoriala odnośnie mapowania gdzie wykorzystują kanały mapowania.

Napisano (edytowane)

Fafik - prosto i wygodnie.

 

Masz zdjecia każdej strony kostki do gry.

Robisz boxa.

Teraz każdej stronie boxa przypisujesz inny map chanel.

Wystarczy teraz nałożyć odpowiednie zdjęcie do odpowiedniego numeru i już. Oczywiście mususz wybrać mapę Multi/sub-Object

Pozdrawiam.

Edytowane przez myk_myk
Napisano

myk_myk w twoim przypadku to wcale nie jest potrzebne osobne mapchanele jak korzystasz z multi/subobject. I pamiętajcie, że mapa uv (czyli rozłożona na płasko siatka) zajmuje sporo pamięci więc dla bardziej skomplikowanych obiektów każdy kolejny map chanel to potężny kęs zjadanej pamięci (której w 32bit systemie nie będzie nigdy więcej niż 3GB).

Napisano

Dzięki chłopaki, mam nadzieje że mi się uda, inaczej napisze edit do posta, lub napisze nowego i poproszę was o krok po kroku, lub jakiś prosty tutorial, gdyż ta kwestia mnie już dręczy spory okres czasu, i chce się nauczyć 3D grafiki :D (Umiem postawić boxa i kilka innych rzeczy :) )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności