Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

probowalem bawic sie proxy. lecz mam problem z materialami...

w roznych opisach i w tutkach np. tez na youtube widac jas sie robi instancje i jak sie exportuje i importuje vrmesh.

ale jak to robie i renderuje to mam wszytko w jednym kolorze.

 

co musze zrobic aby przy exporcie zapamietal tez materialy?

 

dziekuje za pomoc

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

połącz obiekty które chcesz wyeksportować w jeden obiekt w edit poly przez attach i automatycznie zrobi ci sub material. potem wyeksportuj do vraymesh i obiekt zamieniony na vraymesh zapisz w pliku .max. Potem robisz merge z tego pliku i na pewno będzie dobrrze.

Napisano

meczylem, mechylem i nie wymeczylem.

myslalem ze komp wyrzuce...

"połącz obiekty które chcesz wyeksportować w jeden obiekt w edit poly przez attach", nie moge tego zrobic. jak chce laczyc objekty ( ok. 2300, pod "group" i attach) to nie moge w modifikatorach uzyc edit poly tylko edit patch (?).

nic mi nie wychodzilo. apropo, lacze takze oswietlenie + kamere z objektami?

ma moze ktos jaki podzadny link do tego tematu?

jak juz pisalem, te ktore znalazlem, to tylko instancje i wszystko jeden kolor.

to mi teraz nie pomaga. ja chce "tylko" wyrenderowac spora (155 mb) scene.

 

z gory wielkie dzieki!

Napisano

nie połączysz całej sceny z kamerą i światłem,, tylko siatkę możesz eksportować do vraymesh. żeby użyć attach musisz najpierw rozgrupowac obiekty. dużej liczby obiektów możesz nie dać rady połączyć za jednym razem, komp może nie dać rady, wtedy attachujesz kilka razy dodając kolejne obiekty.

Napisano

siwy dzieki za odpowiedz i cierpliwosc...

 

oj, to musze pare objektow rozgrupowac...

tzn jak pozniej zimportuje proxy, dopiero dodaje swiatla + kamere?

 

wielkie dzieki

Napisano

proxy to tylko geometria, sam obiekt a ustawienia renderu, światła kamery są zapisywane w scenie maxa. do tej sceny importujesz obiekty typu proxy.

Napisano

ok.

 

po koleii:

 

1. rozgrupowuje

2. lacze ojekty. "edit poly przez attach"?

3. objekt eksportuje do vrmesh

4. "i obiekt zamieniony na vraymesh zapisz w pliku .max.". czyli zamykam scene importuje proxy (vrmesh) i zapsuje jako .max.

5. "Potem robisz merge z tego pliku i na pewno będzie dobrrze." merge do czego?

6. wstawiam swiatla + kamere + robie ustawienia...

 

 

jak widzisz nr 6 jakos nie kapuje...

 

dzieki

Napisano

po eksporcie zamieni ci siatkę na vraymesh, wtedy zapisujesz tą scenę w pliku max. przynajmniej ja tak robię i się sprawdza, może ktoś to prościej robi. wtedy z tego pliku jak zrobisz merge to wrzuci ci obiekt proxy z materiałami. te materiały można też potem edytować w mat editorze

Napisano

witam.

 

no to se poczarowalem...

blad przy edit poly:

 

one or more of the objects in your selection references another.

to edit the modifier you`ve applied, select the objects individually.

 

jego chyba p****o. po rozgrupowaniu ok 3500 objektow....

 

mimo wszystko wyeksportowalem wszystkie objekty do vrmesh.

pozniej dodalem stare kamery + swiatla. i szlo.

 

liczyl mi. przedtem max padal.

male bo male (640 x 480) i low. ale szlo.

 

mimo wszystko problem nie rozwiazany...

 

moze mi ktos pomoc?

 

boje sie ze w wiekszej rozdzielczosci i lepszy kwalitet znowu padnie...

 

dzieki

Napisano

na ciężkie siatki pomoże tylko zmiana kompa albo przynajmniej odchudzenie sceny. Na dużą ilość obiektów pomaga czasem połączenie ich w kilka, scena wtedy chodzi szybciej w vieportach. Często obiekty są nieoszczędnie modelowane i mają dużo niepotrzebnych poly. Wtedy modyfikatorem multires możesz je skompresować. Udawało mi się w scenie zmniejszyć ilość poly z 2 mln do 700 tys. bez straty jakości.

Napisano

witam siwy.

 

komp mysle ze ok. tylko ilosc tych objektow...po renderowaniu: primitives:6294391...

polaczyc je przez edit poly (moze nie ktore, podobne, pojda)? juz mnie to wkurza w viewportach.

zprobuje to z multires. dobry pomysl.

 

jak zwykle dopiero wieczorem zabawa (?)...

 

DZIEKI!

Napisano

siwy i inni, ratunku!

 

robje multires (generate, pozniej %)

wyzocilem rownierz pare zeczy ze sceny.

 

a plik wiekszy i wiekszy...

 

przed "porzadkowaniem" ok 155 mb, teraz 344 mb!

jak to mozliwe????

 

pozdrawiam

Napisano

zmniejsz max tree depth w zakladce system nawet do wartosci 10-20 powinno przestac sypac maxa.

a co do skomplikowanych scen_czesc robie nieraz proxy a nieraz tylko attachuje dane obiekty i robie do tego multisub object material zazwyczaj juz taka geometria duzo mniej muli niz 100 obiektow i sto materialow osobno. pozdro

Napisano

witam

 

zrobilem jak radziliscie. plik ma teraz (proxy zrobione) tylko 41 mb :-)

materialy wszystkie tez sa :-)

 

problem dalszy:

 

niesamowite wolne renderowanie!

ustwienia sa niskie (moim zdaniem).

 

mozna w maxsie usatwic aby wiecej ramu uzywal?

teraz pokazuje mi ze uzywa (przy renderowaniu) tylko 800 mb ramu.

dlaczego? przeciez mam 3,5 gb (normalnie 4, ale 32bit xp uzywa tylko 3,5gb).

 

jaka przyczyna moze byc jeszcze ze tak wolno renderuje?

mam vraysun + vraysky, physical camera.

 

dzieki za wszelka pomoc!

Napisano

witam

 

zrobilem jak radziliscie. plik ma teraz (proxy zrobione) tylko 41 mb :-)

materialy wszystkie tez sa :-)

 

problem dalszy:

 

niesamowite wolne renderowanie!

ustwienia sa niskie (moim zdaniem).

 

mozna w maxsie usatwic aby wiecej ramu uzywal?

teraz pokazuje mi ze uzywa (przy renderowaniu) tylko 800 mb ramu.

dlaczego? przeciez mam 3,5 gb (normalnie 4, ale 32bit xp uzywa tylko 3,5gb).

 

jaka przyczyna moze byc jeszcze ze tak wolno renderuje?

mam vraysun + vraysky, physical camera.

 

dzieki za wszelka pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności