homer Napisano 15 Lipiec 2008 Napisano 15 Lipiec 2008 witam probowalem bawic sie proxy. lecz mam problem z materialami... w roznych opisach i w tutkach np. tez na youtube widac jas sie robi instancje i jak sie exportuje i importuje vrmesh. ale jak to robie i renderuje to mam wszytko w jednym kolorze. co musze zrobic aby przy exporcie zapamietal tez materialy? dziekuje za pomoc
siwy Napisano 15 Lipiec 2008 Napisano 15 Lipiec 2008 połącz obiekty które chcesz wyeksportować w jeden obiekt w edit poly przez attach i automatycznie zrobi ci sub material. potem wyeksportuj do vraymesh i obiekt zamieniony na vraymesh zapisz w pliku .max. Potem robisz merge z tego pliku i na pewno będzie dobrrze.
homer Napisano 15 Lipiec 2008 Autor Napisano 15 Lipiec 2008 dzieki siwy wieczorem w domu sie pobawie ;-)
homer Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Napisano 16 Lipiec 2008 meczylem, mechylem i nie wymeczylem. myslalem ze komp wyrzuce... "połącz obiekty które chcesz wyeksportować w jeden obiekt w edit poly przez attach", nie moge tego zrobic. jak chce laczyc objekty ( ok. 2300, pod "group" i attach) to nie moge w modifikatorach uzyc edit poly tylko edit patch (?). nic mi nie wychodzilo. apropo, lacze takze oswietlenie + kamere z objektami? ma moze ktos jaki podzadny link do tego tematu? jak juz pisalem, te ktore znalazlem, to tylko instancje i wszystko jeden kolor. to mi teraz nie pomaga. ja chce "tylko" wyrenderowac spora (155 mb) scene. z gory wielkie dzieki!
siwy Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 nie połączysz całej sceny z kamerą i światłem,, tylko siatkę możesz eksportować do vraymesh. żeby użyć attach musisz najpierw rozgrupowac obiekty. dużej liczby obiektów możesz nie dać rady połączyć za jednym razem, komp może nie dać rady, wtedy attachujesz kilka razy dodając kolejne obiekty.
homer Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Napisano 16 Lipiec 2008 siwy dzieki za odpowiedz i cierpliwosc... oj, to musze pare objektow rozgrupowac... tzn jak pozniej zimportuje proxy, dopiero dodaje swiatla + kamere? wielkie dzieki
siwy Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 proxy to tylko geometria, sam obiekt a ustawienia renderu, światła kamery są zapisywane w scenie maxa. do tej sceny importujesz obiekty typu proxy.
homer Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Napisano 16 Lipiec 2008 ok. po koleii: 1. rozgrupowuje 2. lacze ojekty. "edit poly przez attach"? 3. objekt eksportuje do vrmesh 4. "i obiekt zamieniony na vraymesh zapisz w pliku .max.". czyli zamykam scene importuje proxy (vrmesh) i zapsuje jako .max. 5. "Potem robisz merge z tego pliku i na pewno będzie dobrrze." merge do czego? 6. wstawiam swiatla + kamere + robie ustawienia... jak widzisz nr 6 jakos nie kapuje... dzieki
siwy Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 po eksporcie zamieni ci siatkę na vraymesh, wtedy zapisujesz tą scenę w pliku max. przynajmniej ja tak robię i się sprawdza, może ktoś to prościej robi. wtedy z tego pliku jak zrobisz merge to wrzuci ci obiekt proxy z materiałami. te materiały można też potem edytować w mat editorze
homer Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Napisano 16 Lipiec 2008 ok wieczorem bede probowal... narazie wielkie DZIEKI!
homer Napisano 16 Lipiec 2008 Autor Napisano 16 Lipiec 2008 ok. wieczorem bede probowal... narazie wielkie DZIEKI!
homer Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Napisano 17 Lipiec 2008 witam. no to se poczarowalem... blad przy edit poly: one or more of the objects in your selection references another. to edit the modifier you`ve applied, select the objects individually. jego chyba p****o. po rozgrupowaniu ok 3500 objektow.... mimo wszystko wyeksportowalem wszystkie objekty do vrmesh. pozniej dodalem stare kamery + swiatla. i szlo. liczyl mi. przedtem max padal. male bo male (640 x 480) i low. ale szlo. mimo wszystko problem nie rozwiazany... moze mi ktos pomoc? boje sie ze w wiekszej rozdzielczosci i lepszy kwalitet znowu padnie... dzieki
siwy Napisano 17 Lipiec 2008 Napisano 17 Lipiec 2008 na ciężkie siatki pomoże tylko zmiana kompa albo przynajmniej odchudzenie sceny. Na dużą ilość obiektów pomaga czasem połączenie ich w kilka, scena wtedy chodzi szybciej w vieportach. Często obiekty są nieoszczędnie modelowane i mają dużo niepotrzebnych poly. Wtedy modyfikatorem multires możesz je skompresować. Udawało mi się w scenie zmniejszyć ilość poly z 2 mln do 700 tys. bez straty jakości.
homer Napisano 17 Lipiec 2008 Autor Napisano 17 Lipiec 2008 witam siwy. komp mysle ze ok. tylko ilosc tych objektow...po renderowaniu: primitives:6294391... polaczyc je przez edit poly (moze nie ktore, podobne, pojda)? juz mnie to wkurza w viewportach. zprobuje to z multires. dobry pomysl. jak zwykle dopiero wieczorem zabawa (?)... DZIEKI!
homer Napisano 22 Lipiec 2008 Autor Napisano 22 Lipiec 2008 siwy i inni, ratunku! robje multires (generate, pozniej %) wyzocilem rownierz pare zeczy ze sceny. a plik wiekszy i wiekszy... przed "porzadkowaniem" ok 155 mb, teraz 344 mb! jak to mozliwe???? pozdrawiam
lashco Napisano 23 Lipiec 2008 Napisano 23 Lipiec 2008 zmniejsz max tree depth w zakladce system nawet do wartosci 10-20 powinno przestac sypac maxa. a co do skomplikowanych scen_czesc robie nieraz proxy a nieraz tylko attachuje dane obiekty i robie do tego multisub object material zazwyczaj juz taka geometria duzo mniej muli niz 100 obiektow i sto materialow osobno. pozdro
homer Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 witam zrobilem jak radziliscie. plik ma teraz (proxy zrobione) tylko 41 mb :-) materialy wszystkie tez sa :-) problem dalszy: niesamowite wolne renderowanie! ustwienia sa niskie (moim zdaniem). mozna w maxsie usatwic aby wiecej ramu uzywal? teraz pokazuje mi ze uzywa (przy renderowaniu) tylko 800 mb ramu. dlaczego? przeciez mam 3,5 gb (normalnie 4, ale 32bit xp uzywa tylko 3,5gb). jaka przyczyna moze byc jeszcze ze tak wolno renderuje? mam vraysun + vraysky, physical camera. dzieki za wszelka pomoc!
homer Napisano 28 Lipiec 2008 Autor Napisano 28 Lipiec 2008 witam zrobilem jak radziliscie. plik ma teraz (proxy zrobione) tylko 41 mb :-) materialy wszystkie tez sa :-) problem dalszy: niesamowite wolne renderowanie! ustwienia sa niskie (moim zdaniem). mozna w maxsie usatwic aby wiecej ramu uzywal? teraz pokazuje mi ze uzywa (przy renderowaniu) tylko 800 mb ramu. dlaczego? przeciez mam 3,5 gb (normalnie 4, ale 32bit xp uzywa tylko 3,5gb). jaka przyczyna moze byc jeszcze ze tak wolno renderuje? mam vraysun + vraysky, physical camera. dzieki za wszelka pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się