wogrodnik Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 (edytowane) Witam. Założyłem ten temat ponieważ chciałbym się nauczyć wreszcie obsługiwać mental ray'a. Czytałem tutki ale nadal nie wiem jak to ugryźć, liczę na Waszą pomoc. Aby mieć materiał do nauki wyskubałem sobie taką oto scenkę... Proszę powiedzcie co przede wszystkim zmienilibyście, chciałbym aby scena wyszła fotorealistycznie więc chodzi mi teraz o rzeczy które są niepoprawne z technicznego punktu widzenia... Nie ma jeszcze kołdry ani poduszek ponieważ nie wiem jak je zrobić, próbowałem wymodelować z boxa, później jeszcze przez różne modyfikatory ale nieszczęśliwie to wszystko wyglądało:( w jaki sposób Wy tworzycie pościel? może są jakieś tutki na ten temat (szukałem ale nie znalazłem)... czekam na Wasze rady. ps. render wykonany w light tracerze (co zresztą widać)... Edytowane 26 Lipiec 2008 przez wogrodnik
Black Pantera Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 Okno jest strasznie "upchane" obok tych 2 szaf , włącznik do światła mógłby być na środku ściany , oraz wydaje mi się że dolny zawias drzwi jest lekko krzywy.Pozdrawiam.
heaven Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 to chyba jest lustro xD bo niema klamki xD jak tak to rama ochydna xD zgadzam sie z tym zawiasem ze jest krzywo i wlacznik zeby byl na srodku taki smietnik to chyba nie w sypialni powinien byc :P wogole chyba niepowinno byc. tak mi sie wydaje osobiscie . cwicz modeling i nierob tak aby bylo bo nic nigdy z tego niebedzie. popatrz na framugi w domu i zobacz czy masz takie same jak tutaj wrzuciles. pzdr.
Black Pantera Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 Aha i masz jeszcze błąd modelu na materacu ( na rogu ) , cieni się nie czepiam gdyż one oczywiście zostaną zastąpione GI lub coś innego?I zastanów się jak ma się szafa otwierać bo troszeczkę dziwnie to wygląda :)
Temporal Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 Eee to wrescie chcesz nauczyc sie mentala czy nie? Na cholere ci ten ligh tracer? Chcesz uzywac mentala to wykorzystaj jego swiatla, jego materialy, jego GI ktore jest w poscie fotonow i Finala Gather. Trudno cos doradzac w sprawie renderingu gdy pokazany jest tylko render a brak jakis ustawien i innych rzeczy jak uzyte swiatla i jego parametry. Jeszcze na pozegnanie polece link w moim podpisie :P
Black Pantera Napisano 16 Lipiec 2008 Napisano 16 Lipiec 2008 Temporal właśnie ciebie szukałem bo mu ten tut chciałem dać :)Dzięki , bo tut naprawdę pomocny ;)
wogrodnik Napisano 21 Lipiec 2008 Autor Napisano 21 Lipiec 2008 Witam. Dzięki za wszystkie komentarze:) Po obejrzeniu tutoriala Temporala zacząłem kombinować z mentalem. Niżej wrzucam moje wypociny:) nie jest jeszcze najlepiej ale mam wrażenie że małymi kroczkami zbliżam się do celu... sami oceńcie:) Black Pantera: Jak już spostrzegł heaven to co znajduje się między drzwiami a szafą to lustro nie okno:) Włącznik światła znajduje się już w połowie wysokości ściany:) Co do zawiasu to rzeczywiście tak wyglądało ale tylko wyglądało ponieważ w rzeczywistości jest idealnie równo. Materac poprawiłem (może jeszcze smooth'a dodam) Co do szafy to nie czaję co jest w niej dziwnego?! (środek to całość z taką rurką w środku-np. na koszule, natomiast po bokach znajdują się półki) coś w ten deseń:) heaven: "rama ohydna"... czy ja wiem, chodziło mi o prostą ramę i tak wyszło. Postanowiłem jej nie zmieniać z racji tego że takie "ohydne" ramy rzeczywiście istnieją:D oto 2 przykłady: pierwszy i drugi :) Śmietnik usunąłem:) Co z framugami jest nie tak? takich samych nie ma ale dużo się nie różnią... Temporal: Przede wszystkim wielkie dzięki za link do tuta- jest świetny:) Już zacząłem render w MR- tylko 1st był w LT... "doradzac w sprawie renderingu" napisałem że "chodzi mi o rzeczy które są niepoprawne z technicznego punktu widzenia" (czyt. modele:) ) PS. niestety z dywanika musiałem zrezygnować ponieważ gdy próbuję wyrenderować scenkę z dywanikiem max mi się zwiesza i wyłancza... Proszę o opinie i wskazówki. pzdr.
tomspec23 Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Lista podlogowa miedzy drzwiami a szafka jest inna niz ta po lewej stronie drzwi :) , szafka i szafa i ta mala szafeczka troszku nie realnie wygladaja z tymi materialami ale ogolnie mi sie podoba :)
Black Pantera Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Listwa jest taka sama , ta po prawej ma odbicia.Wyłącznik nadal krzywo pomiędzy drzwiami a lustrem , nie podłogą i sufitem.Na większość mebli nałożyłeś też ten sam materiał.Łóżko wygląda jakby lewitowało przez ten cień.Mapowanie na materacu na krańcach też nie za bardzo.
Temporal Napisano 21 Lipiec 2008 Napisano 21 Lipiec 2008 Nie no jak na takie pierwsze zabawy nie jest zle wkoncu nikt odrazu nie robi wypasnych renderow i scen. No ale zeby nie bylo ze nic konkretnego nie wprowadzam to troche sugestii: podloga moglaby odbijac bardziej "zblurowanie" (parametr nizszysz niz 1 w glosslines np. 0,6) i zabawka z krzywa brdf w shaderze arch&design by miec moc odbijania kontrolowana przez kat patrzenia. Pamietaj ze w realu kazdy material w jakims stopniu odbija wiec nie rob idealnej matowosci dla reszty przedmiotow. Daj im poprostu slabszy i rozmyty reflect ale jednak cos odbijac powinno a u ciebie jest idealnie matowo procz lustra i podlogi. A i jak uzywasz swiatlel typu area to zmien wielkosc swiatla by cienie lekko sie rozmyly bo nawet przy mocnym oswietleniu dziennym jednak cienie nie sa take idealnie ostre. To tyle czekam na kolejny up.
wogrodnik Napisano 23 Lipiec 2008 Autor Napisano 23 Lipiec 2008 Cześć:) wrzucam kolejny up:) -poprawiłem włącznik -zmieniłem materiał mebli -poprawiłem materac -zmniejszyłem glosslines podłogi -dodałem odbicia do all materiałów -zwiększyłem rozmiar światła- cienie są już rozmyte (tylko czy nie za bardzo?) czekam na kolejne wskazówki:) pierwszy render to zwykły z max'a natomiast drugi przeszedł jeszcze przez darmowy PhotoFiltre. Który wg. Was wygląda korzystniej?
Oleksiak Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 Cześć. Meble Ci lewitują. Materiał materaca do poprawy. Pierwszy render jest chyba zbyt "matowy" za to drugi wydaje się być pomarańczowy :P na obydwu renderach masz bardzo ciemną ścianę odbijającą się w lustrze co jest trochę dziwne biorąc pod uwagę że światło w otoczeniu wygląda na jakieś omni wewnątrz pokoju :P Coś pomarańczowo pod łóżkiem. To tyle co udało mi się zauważyć. Pracuj dalej i powodzenia.
Temporal Napisano 24 Lipiec 2008 Napisano 24 Lipiec 2008 No drugi render lepszy bo nie jest taki mdly ale materac nadal wyglada nieciekawie i dosc slaby shading widac to najbardziej przy nogach lozka. Jesli uzywasz interpolacji FG points to zmien na iterpolacje radiusowa moze liczy sie dluzej ale daje ciekawsze efekty i nierozmywa tak shadingu . Daj np na poczatek radiusa max 10 min 1 i zobacz co ci wyjdzie moim zdaniem do takiej sceny styknie ale jak cos to mozesz zmniejszac ten parametr dla lepszych rezultatow. A no i opowiedz moze troche o oswietleniu. Jakie to ma byc? Dziennie sloneczne a moze pochmurne? Narazie wyglada to tak bez charakteru bardziej w kierunku pochmurnego dnia wiec jak chcesz zrobic zywsza ta scenke to daj jakiegos direct lighta z zoltawym zabarwieniem i niech swieci dajac ostrzejsze cienie. Wogole masz w tej scenie okna? Wiesz na samej ujeciu moze ich nie widac ale jesli swiatlo ma padac z zewnatrz to przydalyby sie "dziury w scianach" :P.
Myszu Napisano 26 Lipiec 2008 Napisano 26 Lipiec 2008 to już wole 1 obraz przynajmniej nie męczy oka i jest bardziej naturalny... w drugim obowiązkowo czerwony zdejmij i zmniejsz kontrast... chociaż o tej godzinie to już mogę nie wiedzieć..co ma jaki kolor :]
wogrodnik Napisano 26 Lipiec 2008 Autor Napisano 26 Lipiec 2008 Dzięki za wskazówki:) wrzucam kolejny up. Co mogę zrobić by meble nie lewitowały? a może już jest lepiej? Wypróbowałem kilka rodzajów mapowania materaca i wydaje mi się że ten jest optymalny... ale jeszcze z nim powalczę:) Pozbyłem się ciemnego odbicia w lustrze:) ...trochę czasu mi zleciało zanim doszedłem do tego czym jest ono spowodowane;] I teraz mam kolejny problem... zmieniłem interpolację.. i przy max10/min1 (górna część obrazu) all pokój wygląda lepiej niż na wcześniejszym rodzaju interpol. aczkolwiek w lustrze pojawiają się duże ciemne plamy, natomiast przy max5/min1 plamy w lustrze są drobniejsze aczkolwiek pojawiają się na całości renderu (najmocniej widać to pod łóżkiem). Jak to zmienić? mógłbym oczywiście jechać dalej metodą prób i błędów aczkolwiek już w tej chwili rendering trwa na tyle długo że nie za bardzo sobie to wyobrażam:/ ps. przy renderowaniu z min ustawionym na `0,2 po pewnym czasie wyskoczył śliczny error;] w którą stronę powinienem zmieniać obydwa radiusy?;/ "dosc slaby shading widac to najbardziej przy nogach lozka"... jak to zmienić? czym się to objawia?;/ Co do oświetlenia: na samym początku wyciąłem "dziury w ścianach" aczkolwiek później z nich zrezygnowałem. Chciałbym aby było to pomieszczenie bez okna, oświetlane "zwykłą" lampą:)
Temporal Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 im mniejsze radiusy tym lepszy shading a jesli wychodza kropy/ziarno to muszisz dac wiecej sampli FG co od mr 3.5 zwie sie FG points rays czy jakos tak... 10/1 powinno byc wystarczajace jak na vizke no ale jesli bedzie slabo to zawsze mozesz zjechac ale nie ma co przesadzac z malymi wartosciami no i daj najlepiej zawsze radii in pixels co do oswietlenie to jak chcesz no ale na ogol domy maja okna wiec jak chcesz by bylo realistyczniej to swiatlo z zewnatrz by sie przydalo... jesli juz ma byc to swiatlo sztuczne z jakies lampki to swiatlo powinno bardziej z odlegloscia wygaszac bo teraz jest tak porzadnie rozproszone jak przy swietle dziennym niestety sam kierunek padania nie wyglada na takie wiec masz taki mix niby to nie wyglada ani na takie ani na takie oswietlenie
mileS Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 Zaczyna to coś przypominać , z tym oknem w ścianie to Temporal dobrze mówi dać mu herbaty :PP !! Straszne plamy ci się porobiły , od strony technicznej nie mogę nic napisać bo z mentalem się nie zadaje :p Pozdro
Temporal Napisano 27 Lipiec 2008 Napisano 27 Lipiec 2008 te plamy a bardziej ziarno duze ziarno (typowe plamy to wychodza od interpolacji FG points) to wlasnie wynik niskiej ilosci sampli/FG points rays
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się