Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak narysować w Maya linię od punktu A (X,Y,Z) do punktu B (X1,Y1,Z1).

Pamiętam, że w Autocadzie było to łatwe pisząc komendę.

A jak to zrobić w Maya?

Karol

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 901
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Create -> CV Curve Tool -> Option -> Curve Degree: 1 Linear.

I kliknij gdzieś w viewporcie, by stworzyć dwa CV, a następnie je poprzesuwaj snapem lub bezpośrednio wpisz współrzędne.

 

Może można to załatwić MEL'em wszsytko, ale nie chce mi się dokumentacji czytać :)

Napisano
  • Autor

utknąłem w tym miejscu...

"a następnie je poprzesuwaj snapem lub bezpośrednio wpisz współrzędne."

jak to zrobić? nie widze miejsca na wpisanie współrzednych.

Karol

Napisano

Możesz odrazu ustawić CV w odpowiednich miejscach. :)

 

Współrzędne wpisujesz dla każdego CV oddzielnie.

Zaznacz CV, następnie w ChannelEditorze kliknij w belkę CVs i tam możesz wpisać jego coords. Możesz też do tego celu użyć belki na statusBar (na górze ekranu, po prawej stronie, czasem trzeba ją rozwinąć). Jeśli nie wiesz gdzie, wpisz w Helpie StatusBar.

 

CV można też ustawiać bezpośrednio za pomocą MEL'a - dość wygodne. Zaznacz CV i w CommandLine:

move x y z

gdzie x y z to współrzędne oddzielone znakiem spacji.

 

A co do snapowania - też poczytaj w helpie pod hasłem Snap.

Edytowane przez piotrek

Napisano

Maya ma buga w numerycznym wpisywaniu koordynat.

Sciągnij sobie fixa np z tego miejsca: http://toi.bk.tudelft.nl/?m=4&s=1 (Absolute Transform Bugfix).

 

Co do pytania, to klikasz na EP/CV curve (linear), następnie wprowadzasz koordynaty w input line na statusbar (rabsolute/relative). Prawie jak w autocadzie.

 

pozdro

Napisano
  • Autor

jestem początkujący w Maya.

- Klikam Create -> EP/CV Curve Tool (w opcjach daje Linear)

- i teraz chciałbym zacząc od 100,200,300

 

Czy te wspolrzedne wpisuje do trzech okienek u gory po prawej - odpowiednio X Y Z....co naciskam jak wpisze? Enter?

 

Jesli klikam na viewporcie to rysuje linie byle gdzie...tam gdzie wskazuje myszką. Nie chce mi zaczynać od punktu 100,200,300.

 

Nie moge znaleźć tych współrzednych początku i końca linii.

W Curve1 mam możliwośc ustawienia transformacji, skali, obrotu....

W CurveShape1 nie mogę nic zmienić.

 

Jak narysować prostą linię. Nie instalowalem poprawki, bo chce sam zobaczyc czy blednie rysuje linie.

Pozdrawiam

Napisano

Tę poprawkę musisz mieć, jeżeli chcesz w taki sposób rysować. Wrzuć ten skrypt w jakiś lokalny folder skryptów maya np.: Moje dokumenty\maya\2008\prefs\scripts. Zrestartuj majkę.

Klikasz na Create -> EP/CV Curve Tool, w statusline przy okienkach dajesz absolute transform (klikasz na czarny trójkącik) wpisujesz 100,200,300, enter, wpisujesz drugą współrzędną np 0,0,0, enter, teraz dla przykładu zmieniasz na relative transform (czarny trójkącik), wpisujesz np 3,0,4, enter, enter. I tak dalej.

 

Jak już masz narysowaną linię byle gdzie, to prawym klawiszem myszy na tej lini -> control vertex, i tak jak Piotrek pisał zaznaczasz vertex, klikasz na CVs (channel box), zmieniasz współrzędne, albo zaznaczasz control vertex i zmieniasz współrzędne w tych okienkach na statusline tak jak wyżej.

 

pozdro

Edytowane przez peteRlo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności