Markus King Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 (edytowane) Witam! Do tej pory robiłem sobie proste modele w 3ds max 6, mniej lub bardziej złożone, ale chciałbym teraz móc je mapować. Proste texturki z biblioteki umiem nałożyć, z bumpem, połysk i tak dalej, ale mapować nie umiem. Jakoś do końca nie rozumiem tych tutoriali o mapowaniu. Nie wiem jak zrobić taką mapę na twarz na przykład co wygląda jak zdjęta skóra. Pomyślałem sobie, ze może mógłby ktoś mi wytłumaczyć schemat postępowania przy mapowaniu na przykładzie prostej piłki do nogi czy do footballu amerykańskiego. Na przykład, jak zrobić i nałożyć mapkę z jakimś znaczkiem firmowym, napisami, no wiadomo, bajery, jakieś wypustki żeby bumpem porobić. Jeśli komuś się chce, to bardzo proszę o pomoc w tym temacie. Bardzo chciałbym umieć mapować, ale naprawdę nie rozumiem tych tutoriali. Wiem, że potrzebny jest Photoshop i ja go mam nawet. Tylko potrzebuję, żeby ktoś mi to wytłumaczył. Jeszcze raz proszę o pomoc i pozdrawiam. O jeszcze jedno. Nie wiem też jak rozłożyć obiekt na UV czy jakoś tak, nie wiem. Naprawdę w mapowaniu jestem zielony jak żaba. O tym też bym prosił kilka słów. Jeszcze raz pozdrawiam! Edytowane 28 Lipiec 2008 przez Markus King Później sobie coś przypomniałem.
grizleyd Napisano 28 Lipiec 2008 Napisano 28 Lipiec 2008 na trialu 2009 max jest w pomocy (F1) tutorial o mapowaniu mi to pomogło nie wiem jak w 6 ale to prawie nie robi różnicy
Markus King Napisano 1 Sierpień 2008 Autor Napisano 1 Sierpień 2008 OK. Już mam 3ds max 9. Mam informacje o mapowaniu w F1, ale nie mogę znaleźć części o tym jak rozkładać siatkę na płasko np. twarzy czy podobnego obiektu, żeby później władować screena do Photoshopa i stworzyć mapę. Chodzi mi właśnie o jakąś funkcję czy script jak np. chilliskinner, czy coś takiego co rozkłada siatkę na płasko. Nie wiem jak wykonać ten etap mapowania. Jak ktoś zna taką funkcję albo ma swoją metodę, to bardzo proszę o podpowiedź. Jak już będę miał mapę to wiem co zrobić, ale naprawdę utknąłem na tym rozkładaniu siatki. Pozdrawiam!
Tomala Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 Nie wiem może się przyda jak da sie jeszcze ściągnąć: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48315
claude Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 a dział Videotutoriale http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48315
Markus King Napisano 1 Sierpień 2008 Autor Napisano 1 Sierpień 2008 Ten drugi sobie ściągnąłem. Dzięki za linki. Ten film dość dokładnie pokazuje co i gdzie. Teraz będę próbował. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam.
GerL@nT Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 http://www.worldofpiranha.de/?section=download&id=3&PHPSESSID=9c52c18d79fc25be4253a061a7e8f5f8 Może się przydać :)
Markus King Napisano 2 Sierpień 2008 Autor Napisano 2 Sierpień 2008 Też dobry filmik. Krótszy od tamtego, ale konkretny, a metoda mapowania pokazana na prostszym obiekcie, przez co łatwiej jest zrozumieć sam schemat postępowania, o którym wspomniałem na początku wątku. Dzięki i pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się