Napisano 12 Luty 200421 l no coz... wiem ze nie lubicie takich jak ja... ale jestem lamer jezeli chodzi o grafike 3d... zainstalowalem sobie 3d studio... poczytale troche tutki... zaczynam cos lapac ale mam do was kilka pytan, pewnie lamerskich, ale mam nadzieje ze znajdzie sie ktos tak wyrozumialy i cierpliwy i odpowie mi na nie 1. Od czego mam zaczac rysujac np. maske samochody... do boxa i przesowac vertex\'y czy moge robic np spliny i jakos je potem polaczyc? 2. Jezeli stworze z 1 boxa karoserie samochodu jak moge zrobic malowanie... jest mozliwosc nadania roznych materialow dla jednego boxa czy pozostaja textury.. 3. Jak samodzielnie wykonac texture zeby pasowala do danego ksztaltu za wszelkie odpowiedzi z gory dzieki ;)
Napisano 12 Luty 200421 l 1mozesz robic spliny a potem je przekonwertowac np do poly 2jest mozliwosc 3uwrap a potem przy pomocy pluginu texportera robisz jpg z tego i potem malujesz sobie.
Napisano 12 Luty 200421 l Na pytania które zadałeś, możnaby spoooro napisać.... 1. Każdy sposób jest dobry. w polymodelingu można zacząć od plane\'a, czy bxa i modelować takimi narzędziami jak chamfer, cut, extrude, slice. Spline\'ami też sie modeluje. W obydwu wypadkach jednak walcz dalej z tutkami gdyż opisywanie tego od zera właśnie tutki robią, więc czy warto się tutaj powtarzać.. 2. W tej kwestii powinienes się zapoznać z modyfikatorem unwrap. Ponownie poszukaj tutków, tutaj na forum DruG zaprezentował video tutorial, który bardzo dobrze prezentuje tajniki tej metody. 3. Gdy już przygotujesz siatkę do teksturowania za pomocą unwrapa, możesz ją exportować do pliku graficznego za pomocą narzędzia render to texture (od max\'a 5.0) lub darmowego pluginu texporter - wykorzystyujesz tak przygotowany materiał jako podkład do malowania w programie graficznym... Mam nadzieję, że nieco rozjaśniłem sytuację, jeśli nie, zadawaj pytania konkretniej :)
Napisano 12 Luty 200421 l dzieki... troszeke mi rozjasniliscie w glowie... jeszcze troche pocwicze... jak bede mial jakies pytania to napisze.... wielkie dzieki...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto