volk Napisano 31 Lipiec 2008 Napisano 31 Lipiec 2008 (edytowane) Witam. Jestem początkującym użytkownikiem 3DS Maxa i mam następujące pytanie; czy jest możliwe przesuwanie obszaru roboczego w czasie tworzenia Spline'u? Dla przykładu, dojeżdżam do krawędzi okna widokowego, a jestem w trakcie korzystania z Line, jak przesunąć obszar, by móc kontynuować tworzenie zamierzonego kształtu? Proszę o pomoc. Dziękuję. Edytowane 1 Sierpień 2008 przez volk
Deep Blue Napisano 1 Sierpień 2008 Napisano 1 Sierpień 2008 Ty patrz, nie wiedziałem też! Ja kończyłem rysować spline'a, przesuwałem widok i rysowałem drugiego, a później weldowałem oba. Dzięki za cenne info ;)
moonrake Napisano 17 Sierpień 2008 Napisano 17 Sierpień 2008 Witam Też mam problem z Line wiec nie zakładam nowego wątku.. Problem nieco innej natury.. Narysowałem zwykłą prosta linie w rolecie rendering ustawiłem przekrój radialny i grubość 4.. teraz chce dodać modyfikator noise aby ta linia zrobiła sie zygzakowata.. Dla ścisłości opisze jaki efekt chcę uzyskać: coś na kształt wizualizacji w winamp czy zwykłym windows media player. W noise dodatkowo włączam animacje i ta kreska ma sie losowo wyginać względem osi Z.. Problem polega na tym ze linia dostosowuje kat pochylenia do powstałej krzywej z noise ale cały czas jest prosta.. nie chce sie załamać nawet po wyłączeniu optymalizacji (przy włączonej optymalizacji linia wyświetlana jest jako jeden krok nawet po ustawieniu steps na 20) i zwiększeniu kroków do 20 w rolecie interpolacja.. Może mam GDZIEŚ COŚ WŁĄCZONE lub wyłączone co blokuje i uniemożliwia działanie modyfikatora noise.. P.S. Jestem początkujący.. Jeżeli czegoś ważnego nie napisałem powiedzcie jakich danych wam trzeba a postaram się podać.. P.S. 2 Jest to ćwiczenie z książki "3ds max 9 Animacja od podstaw" Joanny Pasek, strona 133, podrozdział "Animowane sekwencje, przezroczystość i modyfikator Noise" Z góry dzięki za pomoc..
Touch Napisano 17 Sierpień 2008 Napisano 17 Sierpień 2008 Po ustawieniu opcji renderable dla line'a spróbuj przekonwertować to do editable poly i dopiero noise.
moonrake Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 Dzięki.. Pomogło.. przy poly i mesh efekt jest taki sam.. Nie wiem czy o to chodziło autorce ale po prostu nie wszystko jest tu do końca wyjaśnione.. znalazłem już wcześniej błędy w tekście ale były to raczej błędy w druku i szło sobie z nimi poradzić samemu.. jeszcze raz dzięki ;)
Bacry Napisano 18 Sierpień 2008 Napisano 18 Sierpień 2008 noise działa na punkty krzywej więc możesz też albo dodać vertexy albo dodać przed noisem modyfikator normalize (i odpowiednio ustawić odległość między punktami) i też będzie linia 'drgała'.
Rekomendowane odpowiedzi