Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Jestem początkującym użytkownikiem 3DS Maxa i mam następujące pytanie;

czy jest możliwe przesuwanie obszaru roboczego w czasie tworzenia Spline'u? Dla przykładu, dojeżdżam do krawędzi okna widokowego, a jestem w trakcie korzystania z Line, jak przesunąć obszar, by móc kontynuować tworzenie zamierzonego kształtu? Proszę o pomoc. Dziękuję.

Edytowane przez volk
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam

 

Też mam problem z Line wiec nie zakładam nowego wątku..

 

Problem nieco innej natury.. Narysowałem zwykłą prosta linie w rolecie rendering ustawiłem przekrój radialny i grubość 4.. teraz chce dodać modyfikator noise aby ta linia zrobiła sie zygzakowata.. Dla ścisłości opisze jaki efekt chcę uzyskać: coś na kształt wizualizacji w winamp czy zwykłym windows media player. W noise dodatkowo włączam animacje i ta kreska ma sie losowo wyginać względem osi Z.. Problem polega na tym ze linia dostosowuje kat pochylenia do powstałej krzywej z noise ale cały czas jest prosta.. nie chce sie załamać nawet po wyłączeniu optymalizacji (przy włączonej optymalizacji linia wyświetlana jest jako jeden krok nawet po ustawieniu steps na 20) i zwiększeniu kroków do 20 w rolecie interpolacja.. Może mam GDZIEŚ COŚ WŁĄCZONE lub wyłączone co blokuje i uniemożliwia działanie modyfikatora noise..

 

P.S. Jestem początkujący.. Jeżeli czegoś ważnego nie napisałem powiedzcie jakich danych wam trzeba a postaram się podać..

 

P.S. 2 Jest to ćwiczenie z książki "3ds max 9 Animacja od podstaw" Joanny Pasek, strona 133, podrozdział "Animowane sekwencje, przezroczystość i modyfikator Noise"

 

Z góry dzięki za pomoc..

Napisano

Dzięki.. Pomogło.. przy poly i mesh efekt jest taki sam.. Nie wiem czy o to chodziło autorce ale po prostu nie wszystko jest tu do końca wyjaśnione.. znalazłem już wcześniej błędy w tekście ale były to raczej błędy w druku i szło sobie z nimi poradzić samemu.. jeszcze raz dzięki ;)

Napisano

noise działa na punkty krzywej więc możesz też albo dodać vertexy albo dodać przed noisem modyfikator normalize (i odpowiednio ustawić odległość między punktami) i też będzie linia 'drgała'.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności