Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Halo,

 

czy jest jakiś sposób na wygięcie łokcia z kości w drugą stronę niż sam się wygina?

b5dbd37cc8d5f2b0.png

Pomiędzy końcem a początkiem łańcucha jest solver HI. Próbowałem coś z "Look at" constrain, ale to nie pomogło. Dodam jeszcze, że potrzebowałbym w wybranym momencie wygiąć łokieć L w drugą stronę, więc zrobienie tego na stałe też nie załatwia sprawy. Ajuto!

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeśli chodzi Ci o obrót to służy do tego parametr Swivel angle w zakladce Motion

Chyba ze mowimy o czyms nowym czyli rigu w FK

 

_BB

Napisano
  • Autor

No niestety, to nie Swivel Angle. FK też nie. Chodzi raczej o uzyskanie drugiego rozwiązania IK, tak jak zaznaczyłem przerywaną linią. W każdym razie dzięki ;)

Napisano

Animowany Swivel angle niby pasuje jako rozwiązanie tego co napisałeś. Jest też opcja z Strech bonesami i obiektem kontrolnym w miejscu Twojej litery "L"

_BB

Napisano
  • Autor

Nie pasuje tak całkiem, bo kości się obracają wokół osi OI (O to początek łańcucha), a razem z nimi sparentowane obiekty. Mogę tego użyć "naokoło" - najpierw render z wygięciem w jedną stronę, potem uwolnienie geometrii od kości, swivel na 180, ponowne sparentowanie obiektów i render reszty. Ciekaw jestem tylko czy da się to jakoś bardziej elegancko zrobić :> Tak czy inaczej jakoś podziałało. Dzięki ;)

Napisano
  • Autor

O, to jest elegancko zrobione. Muchas gracias, amigo :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności