Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesc,

 

Jestem tutaj nowy, wiec nie jestem pewien czy sie nie dubluje, chociaz przejrzalem z grubsza wszystkie watki. Jeśli tak, odeślijcie i wybaczcie.

 

Zrodził się problem z .obj. Pracuję już jakiś czas z maksem i do tej pory nie występował. Mianowicie:

 

- eksportuje JAKĄKOLWIEK geometrię z maxa do obj. z włączonymi smoothing groups

- potem importuję .obj do jakiejkolwiek innej (nowej bądź załadowanej geometrią) sceny, z włączonymi normalsami, smooth groups etc.

- po imporcie mam WSZYSTKO wysmoothione - niezależnie czy oryginalnie był to walec czy prostopadloscian.

 

Teoretycznie daje rade z tym pracowac - bo jak nie eksportuje smoothing groups i sam narzucam odpowiednie smoothy tam gdzie wydaje sie to potrzebne, to wtedy jest cacy. Ale gdy wstawia sie jakis skomplikowany model z innej sceny to jest to cholernie uciazliwe. Zauważyłem to importując skomplikowany model który parę dni wcześniej również wstawiałem w inną scenę i wszystko było ok. A teraz są jazdy. Potem sprawdziłem banalny eksport sześcianu zamienionego na mesha w maksie. Efekt jest ten sam. Po imporcie, przynajmniej jedna ściana się chrzani (ma zlego smootha). Dopiero po explodzie na 6 scian lub wrzuceniu auto smootha wyglada to normalnie. A tak być nie powinno. Hehe.

 

Oczywiście - zrobiłem maksowi reinstalkę i dalej jest ten problem. Podejrzewam że myk leży w eksporcie nie w imporcie obj, bo pracuję też na Rhino i eksportowany z Rhino .obj otwiera się normalnie. Nie mam pojęcia czego to może być wina.

 

Pracuję na:

Max 9 32bit

Vray 1.5 rc3

 

Dzięki za góry za pomoc, jak będą potrzebne wyśle print screeny okien eksportu i importu, bo zawsze sam mogłem coś przeoczyć a potem wcisnąć przypadkowo.

 

Pozdr

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 970
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak wszystko kreci sie wokół samego maxa to dlaczego nie wrzucasz tych obiektów do innych scen za pomocą merge?

Napisano

dobre pytanie - jasne że wrzucam:)

 

ale czasem robię inaczej - gdy potrzebuje jakiegoś maksowskiego obiektu w rhino a potem dopiero do maksa z całością (bo często w rhino modeluję)

 

tak czy owak - .obj eksporter nie dziala prawidlowo a to wkurza - do tej pory problem nie wystepowal i to mnie martwi.

 

masz jakiś pomysł?

Napisano

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=47169

 

znalazlem taki wątek, zresztą też w nim pisałeś - czy ten plugs coś może pomóc? lepiej eksportuje smoothing groups? i jak się go używa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności