tronki5 Napisano 2 Wrzesień 2008 Napisano 2 Wrzesień 2008 Witam,to znowu ja:D Zaliczyłem dzisiaj lekcję low-poly modelingu postaci,pierwszy model wyszedł mi tragicznie,nie byłem ostrożny,starałem się robić to szybko a do tego blueprint mi jakoś nie pasował. Postanowiłem wymodelować kolejny model (może z kobietą pójdzie mi łatwiej xD),robię wszystko bardzo ostrożnie i dokładnie i tutaj pojawia się pewien problem z mirrorem. Nogi są bardzo blisko siebie,jedna (na screenie ta po lewej)ma chyba minimalne inne wymiary i gdy dopasuje ją do krawędzi to druga nie układa się tak jak powinna. A więc- jak sobię z tym poradzić żeby ten fragment zrobić bez mirrora a dalej leciec już po staremu(czerwone linie wskazują granicę nóg,dałem na czerwono bo słabo widać)?Jak wyłączam mirrora to on i tak później wraca,można jakoś wyłączyć opcję mirror dla wybranych elementów?Pozdrawiam i liczę na pomoc,chcę ten model wykonać w sposób poprawny;)
ema421 Napisano 2 Wrzesień 2008 Napisano 2 Wrzesień 2008 a nie lepiej zamiast mirror użyć symetry ? ja tak robie
tronki5 Napisano 2 Wrzesień 2008 Autor Napisano 2 Wrzesień 2008 Tak jak przy używaniu kości?W sumie też tak można,niedługo się pobawię. Btw.Myślałem,że kobieta jest łatwiejsza do wymodelowania ale jak przyszła pora na piersi...xD jakoś dałem rade,grunt to spokój.Dziś rano zaczynałem modelowanie przy pomocy blueprintów ale moja siatka się plątała bo było tego za dużo,teraz planuje powoli wszystko co robię i już widzę różnicę;] Szczególnie pomaga mi chowanie poszczególnych elementów abym miał czystą wizję na pozycję modelowanego elementu w rzucie z boku,z dnia na dzień umiem więcej.Pozdrawiam.
briz Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 wykonaj cały model symetrycznie i na razie się tym nie przejmuj, później jak go już skończysz scal mirrora, i wtedy możesz poprzestawiać go troszkę aby zaburzuć symetrię
tronki5 Napisano 3 Wrzesień 2008 Autor Napisano 3 Wrzesień 2008 Właśnie na taki plan wpadłem idąc spać;]
Ania Napisano 3 Wrzesień 2008 Napisano 3 Wrzesień 2008 A ja z kolei bym się nie przejmowała tym, wymodeluj jedną nogę wg. blueprinta a tą drugą się nie przejmuj. Bo w fazie końcowej, jak już cała kobieta będzie stała, warto wyłączyć blueprinta i orientować się zdjęciami które mogą być na biurku w postaci playboya albo w okienku obok blendera, najlepiej z różnych perspektyw, i wtedy poprawiać kobietę tak żeby wyglądałą naturalnie jak na zdjęciach. Bo jak robisz tylko z blueprintów, to zawsze będą jakieś niedokładności (w końcu blueprint to tylko rysunek i sam w sobie może mieć błędy), do tego dochodzi że blueprint nie jest od każdej strony, a kobieta powinna wyglądać dobrze od każdej strony. Jeśli więc w pracy z blueprintem nogi nie wyjdą dokładnie jak na blueprincie, to potem to wyjdzie z praniem jeśli będziesz poprawiał według zdjęć. Blueprint służy tylko do tego żeby z grubsza odkalkować kształt.
tronki5 Napisano 6 Wrzesień 2008 Autor Napisano 6 Wrzesień 2008 Niestety ostatnio mam bardzo mało czasu na Blendera,dopiero wczoraj wyrwałem 3h z nauki matematyki i przysiadłem przy tym modelu-dorobiłem ramiona i dłonie,idzie mi powoli ale ja się tym nie przejmuję,nie zależy mi na czasie tylko na efekcie;] Co do blueprintów-już się nimi nie przejmuję,pomagają właśnie przy ogólnym modelowaniu,później i tak ten model będę dopieszczał indywidualnie. Btw.Aniu,jeżeli wolno mi spytać-ile lat używasz Blendera?:>
Ania Napisano 6 Wrzesień 2008 Napisano 6 Wrzesień 2008 Rok, ale przedtem używałam innych programów w których się też da modelować z blueprintów.
Ania Napisano 6 Wrzesień 2008 Napisano 6 Wrzesień 2008 Rok, ale przedtem używałam innych programów w których się też da modelować z blueprintów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się