Chrupek Napisano 9 Wrzesień 2008 Napisano 9 Wrzesień 2008 mam takie pytanie i prośbę, żeby ktoś mnie naprowadził na własciwy tor. Zastanawiam się nad wymodelowaniem mojego Hobbit Room w Low Poly z użyciem normali. Nie wiem jak się do tego zabrać i po co właściwie miałbym używać CrazyBumpa :/ Tak sobie myśle: - robie w Mayce obiekt Low Poly - wrzucam Low Poly do ZBrusha (lub innego) dodaje detal i wypalam normal mape - normal mape nakładam w Mayce na Low Poly i chyba wszystko w takim razie, do czego mi CrazyBump? :/ Zastanawiam się też, jaka jest kolejność, kiedy texturowanie, kiedy rzeźbienie detalu itd. Mógłby ktoś maznąć jak to się robi w jego główce :-)))))))
PAINbringer Napisano 9 Wrzesień 2008 Napisano 9 Wrzesień 2008 CrazyBump służy do ekstraktowania ze zdjęć informacji o głębokości. To pytanie jest wtórne - nie widziałeś strony programu?
Temporal Napisano 9 Wrzesień 2008 Napisano 9 Wrzesień 2008 Coz sam biore sie za zabowe z low poly i normalki ale z tego co wiem to raczej bedziesz potrzebowal dwoch modeli nie jeden. Jesli zrobisz na poczatku model low poly to bedziesz musial zrobic drugi hi z ktorego wypalisz normala albo zrobic baze ktora pojdzie do zbrusha i na nim detal wyrzezbisz. Domyslam sie ze ten model low poly nie bedzie mial idealnej siatki by po nim rzezbic. Niektorzy robia na odwrot zaczynajac od modelu hi i na jego podstawie tworza low. Tak czy siak kolejnosc bez znaczenia wazne by miec dwa rozne modele. A co do crazy bumpa to przydaja sie jak chcesz normala zrobic z zdjecia np w przypadku powierzchni drewna, skaly itd bedzie szybciej niz robienie tego w zbrushu. W przypadku detalu z organiki to juz lepiej wyrzezbic. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się