Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam takie pytanie i prośbę, żeby ktoś mnie naprowadził na własciwy tor.

 

Zastanawiam się nad wymodelowaniem mojego Hobbit Room w Low Poly z użyciem normali. Nie wiem jak się do tego zabrać i po co właściwie miałbym używać CrazyBumpa :/

 

Tak sobie myśle:

- robie w Mayce obiekt Low Poly

- wrzucam Low Poly do ZBrusha (lub innego) dodaje detal i wypalam normal mape

- normal mape nakładam w Mayce na Low Poly i chyba wszystko

 

w takim razie, do czego mi CrazyBump? :/

Zastanawiam się też, jaka jest kolejność, kiedy texturowanie, kiedy rzeźbienie detalu itd. Mógłby ktoś maznąć jak to się robi w jego główce :-)))))))

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

CrazyBump służy do ekstraktowania ze zdjęć informacji o głębokości. To pytanie jest wtórne - nie widziałeś strony programu?

Napisano

Coz sam biore sie za zabowe z low poly i normalki ale z tego co wiem to raczej bedziesz potrzebowal dwoch modeli nie jeden.

 

Jesli zrobisz na poczatku model low poly to bedziesz musial zrobic drugi hi z ktorego wypalisz normala albo zrobic baze ktora pojdzie do zbrusha i na nim detal wyrzezbisz. Domyslam sie ze ten model low poly nie bedzie mial idealnej siatki by po nim rzezbic. Niektorzy robia na odwrot zaczynajac od modelu hi i na jego podstawie tworza low. Tak czy siak kolejnosc bez znaczenia wazne by miec dwa rozne modele. A co do crazy bumpa to przydaja sie jak chcesz normala zrobic z zdjecia np w przypadku powierzchni drewna, skaly itd bedzie szybciej niz robienie tego w zbrushu. W przypadku detalu z organiki to juz lepiej wyrzezbic.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności