Napisano 13 Wrzesień 200816 l Witam Mam nietypowy problem. Początkowo myślałem, że jak zwykle nacisnąłem jakiś skrót i zlikwidowałem sobie napisy w lewych górnych rogach viewportów, ale po ponownym uruchomieniu Maxa wszystko było znów na miejscu - do czasu. Po kliknięciu środkowym przyciskiem myszy (aby przesunąć widok w viewporcie) nagłówki znów znikają. Oczywiście funkcjonalność jest zachowana, wciąż mogę kliknąć w miejscu napisów i wybierać potrzebną opcję widoku z menu, ale samej informacji w postaci napisu "Front", lub "Perspective" już nie ma. Czy to kwestia mojego gapiostwa, czy muszę zacząć się martwić? Edit Wczytałem wcześniejszą wersję pliku/obiektu nad którym pracowałem. Wszystko było dobrze do momentu, kiedy zacząłem łączyć ze sobą mesh'e poleceniem "Attach". Podczas tego procesu wyskakuje mi dodatkowo okienko z opcjami dopasowania ID materiałów. Co jest grane? Edytowane 13 Wrzesień 200816 l przez Nivellen
Napisano 14 Wrzesień 200816 l Jak laczysz ze soba dwa modele ktore maja rozne materialy na sobie to maxio pyta sie co chcesz zrobic z ta sprawa logiczne. Moze chcesz miec rozne materialy dla roznych id albo miec jeden wspolny material dla calosci.
Napisano 15 Wrzesień 200816 l Autor Dzięki za podpowiedź :) czyli widzę to tak - robię model bannera składający się z czterech elementów/obiektów: flagi, drzewca, i dwóch kulistych "metalowych" końcówek tego drzewca. W "Edytorze Materiałów" mam trzy teksturki, po jednej dla flagi i drzewca i trzecią, wspólną dla kul. Aby łączenie mesh'y przebiegło bez utraty mapowania tekstur, muszę przypisać oddzielny kanał ID dla każdej tekstury i odpowiednio każdego obiektu?
Napisano 15 Wrzesień 200816 l No jesli dobrze zrozumialem twoj post to "tak". Jeszcze jest taki sposob ze jak chcesz na jednym modelu miec rozne materialy to mozesz uzywac materialu blend i za pomoca maski dawac informacje w ktorym miejscu jaki material ma byc wyswietlany. Coz sposob najlepiej dobrac od danej sytuacji mozesz pokaz na screenie co chcesz zrobic to wtedy sie wykombinuje czym latwiej i szybciej.
Napisano 16 Wrzesień 200816 l Autor Blend? To coś jak Multi/Sub-Object, jeśli nie, to jeszcze o niej nie słyszałem. Nadmienię, że korzystam z 8 wersji max'ia. A to mój low poly banerek:
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Wpisz sobie "blend material" w maxowym helpie i bedziesz mial wszystkie potrzebne informacje
Napisano 17 Wrzesień 200816 l Autor Już się zabieram za sprawdzanie. Jeszcze raz - dzięki serdeczne za pomoc :-D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto