Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Mam nietypowy problem. Początkowo myślałem, że jak zwykle nacisnąłem jakiś skrót i zlikwidowałem sobie napisy w lewych górnych rogach viewportów, ale po ponownym uruchomieniu Maxa wszystko było znów na miejscu - do czasu. Po kliknięciu środkowym przyciskiem myszy (aby przesunąć widok w viewporcie) nagłówki znów znikają. Oczywiście funkcjonalność jest zachowana, wciąż mogę kliknąć w miejscu napisów i wybierać potrzebną opcję widoku z menu, ale samej informacji w postaci napisu "Front", lub "Perspective" już nie ma. Czy to kwestia mojego gapiostwa, czy muszę zacząć się martwić?

 

Edit

Wczytałem wcześniejszą wersję pliku/obiektu nad którym pracowałem. Wszystko było dobrze do momentu, kiedy zacząłem łączyć ze sobą mesh'e poleceniem "Attach". Podczas tego procesu wyskakuje mi dodatkowo okienko z opcjami dopasowania ID materiałów. Co jest grane?

Edytowane przez Nivellen
  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak laczysz ze soba dwa modele ktore maja rozne materialy na sobie to maxio pyta sie co chcesz zrobic z ta sprawa logiczne. Moze chcesz miec rozne materialy dla roznych id albo miec jeden wspolny material dla calosci.

Napisano

Dzięki za podpowiedź :) czyli widzę to tak - robię model bannera składający się z czterech elementów/obiektów: flagi, drzewca, i dwóch kulistych "metalowych" końcówek tego drzewca. W "Edytorze Materiałów" mam trzy teksturki, po jednej dla flagi i drzewca i trzecią, wspólną dla kul. Aby łączenie mesh'y przebiegło bez utraty mapowania tekstur, muszę przypisać oddzielny kanał ID dla każdej tekstury i odpowiednio każdego obiektu?

Napisano

No jesli dobrze zrozumialem twoj post to "tak". Jeszcze jest taki sposob ze jak chcesz na jednym modelu miec rozne materialy to mozesz uzywac materialu blend i za pomoca maski dawac informacje w ktorym miejscu jaki material ma byc wyswietlany. Coz sposob najlepiej dobrac od danej sytuacji mozesz pokaz na screenie co chcesz zrobic to wtedy sie wykombinuje czym latwiej i szybciej.

Napisano

Blend? To coś jak Multi/Sub-Object, jeśli nie, to jeszcze o niej nie słyszałem. Nadmienię, że korzystam z 8 wersji max'ia. A to mój low poly banerek:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności