Nivellen Posted September 13, 2008 Share Posted September 13, 2008 (edited) Witam Mam nietypowy problem. Początkowo myślałem, że jak zwykle nacisnąłem jakiś skrót i zlikwidowałem sobie napisy w lewych górnych rogach viewportów, ale po ponownym uruchomieniu Maxa wszystko było znów na miejscu - do czasu. Po kliknięciu środkowym przyciskiem myszy (aby przesunąć widok w viewporcie) nagłówki znów znikają. Oczywiście funkcjonalność jest zachowana, wciąż mogę kliknąć w miejscu napisów i wybierać potrzebną opcję widoku z menu, ale samej informacji w postaci napisu "Front", lub "Perspective" już nie ma. Czy to kwestia mojego gapiostwa, czy muszę zacząć się martwić? Edit Wczytałem wcześniejszą wersję pliku/obiektu nad którym pracowałem. Wszystko było dobrze do momentu, kiedy zacząłem łączyć ze sobą mesh'e poleceniem "Attach". Podczas tego procesu wyskakuje mi dodatkowo okienko z opcjami dopasowania ID materiałów. Co jest grane? Edited September 13, 2008 by Nivellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted September 14, 2008 Share Posted September 14, 2008 Jak laczysz ze soba dwa modele ktore maja rozne materialy na sobie to maxio pyta sie co chcesz zrobic z ta sprawa logiczne. Moze chcesz miec rozne materialy dla roznych id albo miec jeden wspolny material dla calosci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nivellen Posted September 15, 2008 Author Share Posted September 15, 2008 Dzięki za podpowiedź :) czyli widzę to tak - robię model bannera składający się z czterech elementów/obiektów: flagi, drzewca, i dwóch kulistych "metalowych" końcówek tego drzewca. W "Edytorze Materiałów" mam trzy teksturki, po jednej dla flagi i drzewca i trzecią, wspólną dla kul. Aby łączenie mesh'y przebiegło bez utraty mapowania tekstur, muszę przypisać oddzielny kanał ID dla każdej tekstury i odpowiednio każdego obiektu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted September 15, 2008 Share Posted September 15, 2008 No jesli dobrze zrozumialem twoj post to "tak". Jeszcze jest taki sposob ze jak chcesz na jednym modelu miec rozne materialy to mozesz uzywac materialu blend i za pomoca maski dawac informacje w ktorym miejscu jaki material ma byc wyswietlany. Coz sposob najlepiej dobrac od danej sytuacji mozesz pokaz na screenie co chcesz zrobic to wtedy sie wykombinuje czym latwiej i szybciej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nivellen Posted September 16, 2008 Author Share Posted September 16, 2008 Blend? To coś jak Multi/Sub-Object, jeśli nie, to jeszcze o niej nie słyszałem. Nadmienię, że korzystam z 8 wersji max'ia. A to mój low poly banerek: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Temporal Posted September 17, 2008 Share Posted September 17, 2008 Wpisz sobie "blend material" w maxowym helpie i bedziesz mial wszystkie potrzebne informacje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nivellen Posted September 17, 2008 Author Share Posted September 17, 2008 Już się zabieram za sprawdzanie. Jeszcze raz - dzięki serdeczne za pomoc :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now