Nivellen Napisano 13 Wrzesień 2008 Share Napisano 13 Wrzesień 2008 (edytowane) Witam Mam nietypowy problem. Początkowo myślałem, że jak zwykle nacisnąłem jakiś skrót i zlikwidowałem sobie napisy w lewych górnych rogach viewportów, ale po ponownym uruchomieniu Maxa wszystko było znów na miejscu - do czasu. Po kliknięciu środkowym przyciskiem myszy (aby przesunąć widok w viewporcie) nagłówki znów znikają. Oczywiście funkcjonalność jest zachowana, wciąż mogę kliknąć w miejscu napisów i wybierać potrzebną opcję widoku z menu, ale samej informacji w postaci napisu "Front", lub "Perspective" już nie ma. Czy to kwestia mojego gapiostwa, czy muszę zacząć się martwić? Edit Wczytałem wcześniejszą wersję pliku/obiektu nad którym pracowałem. Wszystko było dobrze do momentu, kiedy zacząłem łączyć ze sobą mesh'e poleceniem "Attach". Podczas tego procesu wyskakuje mi dodatkowo okienko z opcjami dopasowania ID materiałów. Co jest grane? Edytowane 13 Wrzesień 2008 przez Nivellen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 14 Wrzesień 2008 Share Napisano 14 Wrzesień 2008 Jak laczysz ze soba dwa modele ktore maja rozne materialy na sobie to maxio pyta sie co chcesz zrobic z ta sprawa logiczne. Moze chcesz miec rozne materialy dla roznych id albo miec jeden wspolny material dla calosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nivellen Napisano 15 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 15 Wrzesień 2008 Dzięki za podpowiedź :) czyli widzę to tak - robię model bannera składający się z czterech elementów/obiektów: flagi, drzewca, i dwóch kulistych "metalowych" końcówek tego drzewca. W "Edytorze Materiałów" mam trzy teksturki, po jednej dla flagi i drzewca i trzecią, wspólną dla kul. Aby łączenie mesh'y przebiegło bez utraty mapowania tekstur, muszę przypisać oddzielny kanał ID dla każdej tekstury i odpowiednio każdego obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 15 Wrzesień 2008 Share Napisano 15 Wrzesień 2008 No jesli dobrze zrozumialem twoj post to "tak". Jeszcze jest taki sposob ze jak chcesz na jednym modelu miec rozne materialy to mozesz uzywac materialu blend i za pomoca maski dawac informacje w ktorym miejscu jaki material ma byc wyswietlany. Coz sposob najlepiej dobrac od danej sytuacji mozesz pokaz na screenie co chcesz zrobic to wtedy sie wykombinuje czym latwiej i szybciej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nivellen Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 16 Wrzesień 2008 Blend? To coś jak Multi/Sub-Object, jeśli nie, to jeszcze o niej nie słyszałem. Nadmienię, że korzystam z 8 wersji max'ia. A to mój low poly banerek: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 17 Wrzesień 2008 Share Napisano 17 Wrzesień 2008 Wpisz sobie "blend material" w maxowym helpie i bedziesz mial wszystkie potrzebne informacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nivellen Napisano 17 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 17 Wrzesień 2008 Już się zabieram za sprawdzanie. Jeszcze raz - dzięki serdeczne za pomoc :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się