Deep Blue Napisano 24 Wrzesień 2008 Share Napisano 24 Wrzesień 2008 Temat brzmi srogo. Przejdę, jak to w zwyczaju mam, do rzeczy. Ktoś mi powie jak stworzyć chmurę? Wiem, wiem.. Partcle system, ale on wywala mi strasznie duże cząsteczki i poważnie spowalnia render. Druga sprawa, mgła na horyzoncie, lub jak niektórzy wolą, efekt koloru atmosfery, inaczej jeszcze: mgła linearna w tle. Ogólnie chcę uzyskać efekt przestrzeni, wiadomo że powietrze bezbarwne do końca nie jest, co szczególnie widać jak się na wysoką górkę wejdzie i spojrzy w krajobraz. Taki efekt chciałbym uzyskać. To jak pomorzecie? Pozdrawiam oczywiście, moi mentorzy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ema421 Napisano 24 Wrzesień 2008 Share Napisano 24 Wrzesień 2008 jesli o taka mgle ci chodzi to tak : redering/environment/add i dajesz folume fog , na scenie stawiasz box gizmo i kombinujesz z parametrami , niewiem czy to cie satysfakcjonuje co do hmur to sma jestem ciekawa , pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 25 Wrzesień 2008 Share Napisano 25 Wrzesień 2008 hmur Tutek o chmurach w 3d --> http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/jussing_clouds/creating_clouds_3dsmax01.asp Dym --> http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/cigarette/ efekt moze nie zbyt piekny, ale pokazana zasada tworzenia dymu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deep Blue Napisano 25 Wrzesień 2008 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2008 Bóg wam zapłać dobrzy ludzie! O to mi chodziło. Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 25 Wrzesień 2008 Share Napisano 25 Wrzesień 2008 Allan McKay napisał serię tutków http://www.3dluvr.com/content/article/60 http://www.3dluvr.com/content/article/61 http://www.3dluvr.com/content/article/62 o dymie Ale wszystko to (zarówno ten dym jaki i chmury wyżej prezentowane) oparte jest na sprajtach. Przez co jest bardzo wolne (acz pomysł z chmurami "wolumetrycznymi" jest jak najbardziej świetny). AfterBurn to doskonały plugin dostępny dla maxa. Jest wolumetryczny renderer jest bardzo szybki, efekty jakie można uzyskać są praktycznie nieograniczone (mowa oczywiście o różnorodności schematów noise'a). W necie można trochę znaleźć informacji o tym pluginie jak też i fajnych tutoriali. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eternityox1985 Napisano 4 Październik 2008 Share Napisano 4 Październik 2008 (edytowane) 1.Najlepiej zainstaluj after burn 4,0 a jak nie masz napisz do mnie [email protected] podam ci gg i udostepnie afterburn na serwerze oczywiscie triala:P 2. gdy juz zainstalujesz after burn to znajdziesz gotowe tutoriale roznych efektów amtosferycznych otwierasz 3ds maxa , otwierasz drugiego 3ds maxa i w tym pierwszym maxie z katalogu scenes\afterburn wybierasz plik np cloud, jest to gotowy pokaz, przechodzisz do drugiego maxa otwierasz swoja scene i podpatrujac ustawien w pierwszym tworzysz dla swojej sceny. ja uzyskalem taki efekt chmury np http://rybnet.pl/~luk/demo.avi Edytowane 4 Październik 2008 przez eternityox1985 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi