Deep Blue Napisano 24 Wrzesień 2008 Napisano 24 Wrzesień 2008 Temat brzmi srogo. Przejdę, jak to w zwyczaju mam, do rzeczy. Ktoś mi powie jak stworzyć chmurę? Wiem, wiem.. Partcle system, ale on wywala mi strasznie duże cząsteczki i poważnie spowalnia render. Druga sprawa, mgła na horyzoncie, lub jak niektórzy wolą, efekt koloru atmosfery, inaczej jeszcze: mgła linearna w tle. Ogólnie chcę uzyskać efekt przestrzeni, wiadomo że powietrze bezbarwne do końca nie jest, co szczególnie widać jak się na wysoką górkę wejdzie i spojrzy w krajobraz. Taki efekt chciałbym uzyskać. To jak pomorzecie? Pozdrawiam oczywiście, moi mentorzy!
ema421 Napisano 24 Wrzesień 2008 Napisano 24 Wrzesień 2008 jesli o taka mgle ci chodzi to tak : redering/environment/add i dajesz folume fog , na scenie stawiasz box gizmo i kombinujesz z parametrami , niewiem czy to cie satysfakcjonuje co do hmur to sma jestem ciekawa , pozdrawiam 1
zgred Napisano 25 Wrzesień 2008 Napisano 25 Wrzesień 2008 hmur Tutek o chmurach w 3d --> http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/jussing_clouds/creating_clouds_3dsmax01.asp Dym --> http://www.oman3d.com/tutorials/3ds/cigarette/ efekt moze nie zbyt piekny, ale pokazana zasada tworzenia dymu. 1
Deep Blue Napisano 25 Wrzesień 2008 Autor Napisano 25 Wrzesień 2008 Bóg wam zapłać dobrzy ludzie! O to mi chodziło. Wielkie dzięki!
Leru Napisano 25 Wrzesień 2008 Napisano 25 Wrzesień 2008 Allan McKay napisał serię tutków http://www.3dluvr.com/content/article/60 http://www.3dluvr.com/content/article/61 http://www.3dluvr.com/content/article/62 o dymie Ale wszystko to (zarówno ten dym jaki i chmury wyżej prezentowane) oparte jest na sprajtach. Przez co jest bardzo wolne (acz pomysł z chmurami "wolumetrycznymi" jest jak najbardziej świetny). AfterBurn to doskonały plugin dostępny dla maxa. Jest wolumetryczny renderer jest bardzo szybki, efekty jakie można uzyskać są praktycznie nieograniczone (mowa oczywiście o różnorodności schematów noise'a). W necie można trochę znaleźć informacji o tym pluginie jak też i fajnych tutoriali. pozdrawiam
eternityox1985 Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 (edytowane) 1.Najlepiej zainstaluj after burn 4,0 a jak nie masz napisz do mnie [email protected] podam ci gg i udostepnie afterburn na serwerze oczywiscie triala:P 2. gdy juz zainstalujesz after burn to znajdziesz gotowe tutoriale roznych efektów amtosferycznych otwierasz 3ds maxa , otwierasz drugiego 3ds maxa i w tym pierwszym maxie z katalogu scenes\afterburn wybierasz plik np cloud, jest to gotowy pokaz, przechodzisz do drugiego maxa otwierasz swoja scene i podpatrujac ustawien w pierwszym tworzysz dla swojej sceny. ja uzyskalem taki efekt chmury np http://rybnet.pl/~luk/demo.avi Edytowane 4 Październik 2008 przez eternityox1985
Rekomendowane odpowiedzi