Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Temat brzmi srogo. Przejdę, jak to w zwyczaju mam, do rzeczy. Ktoś mi powie jak stworzyć chmurę? Wiem, wiem.. Partcle system, ale on wywala mi strasznie duże cząsteczki i poważnie spowalnia render. Druga sprawa, mgła na horyzoncie, lub jak niektórzy wolą, efekt koloru atmosfery, inaczej jeszcze: mgła linearna w tle. Ogólnie chcę uzyskać efekt przestrzeni, wiadomo że powietrze bezbarwne do końca nie jest, co szczególnie widać jak się na wysoką górkę wejdzie i spojrzy w krajobraz. Taki efekt chciałbym uzyskać. To jak pomorzecie?

 

Pozdrawiam oczywiście, moi mentorzy!

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

mgla.jpg

jesli o taka mgle ci chodzi to tak :

redering/environment/add i dajesz folume fog , na scenie stawiasz box gizmo i kombinujesz z parametrami , niewiem czy to cie satysfakcjonuje

co do hmur to sma jestem ciekawa , pozdrawiam

  • Confused 1
Napisano

Allan McKay napisał serię tutków

http://www.3dluvr.com/content/article/60

http://www.3dluvr.com/content/article/61

http://www.3dluvr.com/content/article/62

o dymie

 

Ale wszystko to (zarówno ten dym jaki i chmury wyżej prezentowane) oparte jest na sprajtach. Przez co jest bardzo wolne (acz pomysł z chmurami "wolumetrycznymi" jest jak najbardziej świetny).

 

AfterBurn to doskonały plugin dostępny dla maxa. Jest wolumetryczny renderer jest bardzo szybki, efekty jakie można uzyskać są praktycznie nieograniczone (mowa oczywiście o różnorodności schematów noise'a). W necie można trochę znaleźć informacji o tym pluginie jak też i fajnych tutoriali.

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

1.Najlepiej zainstaluj after burn 4,0 a jak nie masz napisz do mnie [email protected] podam ci gg i udostepnie afterburn na serwerze oczywiscie triala:P

 

2. gdy juz zainstalujesz after burn to znajdziesz gotowe tutoriale roznych efektów amtosferycznych otwierasz 3ds maxa , otwierasz drugiego 3ds maxa

i w tym pierwszym maxie z katalogu scenes\afterburn wybierasz plik np cloud, jest to gotowy pokaz, przechodzisz do drugiego maxa otwierasz swoja scene i podpatrujac ustawien w pierwszym tworzysz dla swojej sceny. ja uzyskalem taki efekt chmury np http://rybnet.pl/~luk/demo.avi

Edytowane przez eternityox1985



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności