Jump to content
Sign in to follow this  
kellyq

textura w zbrush

Recommended Posts

hej

Z zbrushem znam sie trochę ale nie w kwestii tekstur,

chodzi o to, że kiedy importuję do zbrusha jakiś pre-model, podszpachluje go trochę i jest git.

Ten model ma swoją UV-kę rozłożoną w innym programie, problem polega na tym ,że po stworzeniu teksturki np. 3000 x 3000 pixeli, wciskam UV check i teksturę dopasowuje mi do UV ale kiedy pomaluje model i dam Color to texture

to ta tekstura jest ale jej rozmiar spada na 1024 x 1024.

I tu moje pytanie jak zaradzić temu spadkowi rozdzielczości?

 

Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle to robisz. Uvcheck tylko pokazuje czy uvki są prawidłowo ułożone, czy nie ma overlapów. Jak już namalujesz i chcesz przenieść klor na tex, wtedy utawiasz rozdziałkę texa w tym menu i dajesz "new teksture". Potem col>tex.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzięki,

mam jeszcze jedno pytanko, dlaczego po zrobieniu i eksporcie(wreszcie:D)

tekstury nie zupełnie się ona mi "wpasowuje" mianowicie muszę zawsze ją przekręcić i przesunąć nieco całością?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teksturę możesz przekręcić w samym zbrushu (flip vertical). Taki ten zbrush już jest, że trzeba odwracać teksturę. Jeśli zaś chodzi o te przesunięcie, to nie mam pojęcia czemu tak masz...

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy